روسیه به دنبال مواجهه نظامی با اوکراین نیست

کرملین به خوبی می‌داند که در صورت رویارویی نظامی با اوکراین تبعات فراوانی گریبان روسیه را گرفته و سبب ضررهای فروان سیاسی و اقتصادی برای آن کشور می‌شود.

خبرگزاری آنا: شعیب بهمن کارشناس مسائل اوراسیا گفت که اگر به هر ترتیبی روسیه اقدام به حمله نظامی به اوکراین کند مورد تحریم همه‌جانبه غرب قرار گرفته و اقتصاد روسیه متحمل ضررهای بزرگی خواهد شد.

شعیب بهمن کارشناس مسائل اوراسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری آنا، با اشاره به بالا گرفتن تنش‌ها بین اوکراین و روسیه گفت: درگیری نظامی بین دو کشور اوکراین و روسیه بعید به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد کرملین از 3 طریق در مسیر وارد آوردن فشار به دولت موقت در اوکراین است و این راه ها عبارتند از استفاده از ظرفیت روس‌تبارها و گرایش جدایی‌طلبی آنان در کشور، استفاده از اهرم انرژی با افزایش قیمت آن و نهایتا زیر فشار قرار دادن دولت اوکراین برای دریافت بدهی‌های این کشور به روسیه.

بهمن در ادامه افزود: دولت کرملین در صدد است تا از این 3 راه برای از بین بردن مشروعیت دولت مرکزی در اوکراین استفاده کرده و بوسیله آن فشار مضاعفی بر دولت مرکزی وارد کند.

این کارشناس مسائل اوراسیا ادامه داد: این‌که روسیه بخواهد از طریق رویارویی نظامی با اوکراین بحران را حل کند بعید و تقریبا غیر ممکن است.

وی ادامه داد: کرملین به خوبی می‌داند که در صورت رویارویی نظامی با اوکراین تبعات فراوانی گریبان روسیه را گرفته و سبب ضررهای فروان سیاسی و اقتصادی برای آن کشور می‌شود.

بهمن در ادامه افزود: اگر روسیه بخواهد به‌صورت نظامی وارد مرزهای اوکراین شود، به بهانه نیروهای حافظ صلح عمل کرده و نقشی فراتر از آن را بازی نخواهد کرد.

این تحلیل‌گر مسائل اوراسیا ادامه داد: اگر به هر ترتیبی روسیه اقدام به حمله نظامی به اوکراین کند مورد تحریم همه جانبه غرب قرار گرفته و اقتصاد روسیه متحمل ضررهای بزرگی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آنا

برای مشاهده صفحه شخصی شعیب بهمن اینجا را کلیک کنید

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    4 2
    پس اينهمه مردان مسلح بايونيفرم واسلحه هاي يك شكل كلاشينكف روسي ازكجااومدن ادارت ومراكزدولتي رااشغال كردن؟؟