رضا شاهرودی می‌گوید عصبانیت هواداران پرسپولیس به حق است.

کاوه علی اسماعیلی / رضا شاهرودی پیشکسوت دوست داشتنی فوتبال کشورمان می گوید در برخورد با هواداران پرسپولیس، آنها مدام می پرسند چرا این تیم با این همه بازیکن قهرمان نشد؟ شاهرودی دیروز با ما گفت و گوی مفصلی کرد که می خوانید:
*واقعا چرا هواداران پرسپولیس تا این حد ناراحت و عصبانی هستند؟
به خدا قسم حق با این هواداران است. آنها حق دارند که انتقاد می کنند. چند سال است که هیچ جامی را ندیده اند و امسال که بهترین پرسپولیس دو دهه اخیر را داشتند هم نتوانستند قهرمانی به دست آورند. اصلا من نمی دانم چرا بازیکنان و مربیان خوشحالند؟!
*چطور؟
با این همه بازیکن، نباید یک جام می گرفتند؟ نباید قهرمان جام حذفی یا لیگ می شدند؟ این همه هوادار را در طول فصل آزار دادند، این همه سر و صدا کردند ولی در نهایت نایب قهرمان شدند آن هم با دعای خیر هواداران وگرنه همین مقام را هم به دست نمی آوردند.
*گویا شما یکی از منتقدان پرسپولس هستید؟
نه منتقد پرسپولیس نیستیم اما منتقد کادر فنی ام. البته متاسفم که برخی پیشکسوتان ترسوی پرسپولیس، سکوت کرده اند و از علی دایی ایراد نمی گیرند. این پیشکسوتان فقط می گویند تقصیر بازیکنان بود که پرسپولیس قهرمان نشد اما یک کلام نمی گویند علی دایی هم اشتباهاتی داشته و تیم را به حاشیه کشید.
*می توانید اشتباهات دایی را بگویید؟
من و دایی با هم رفیق و همبازی بودیم. الان هم چون هر دو نفر عضو خانواده پرسپولیس هستیم، من این طور حرف می زنم. همین اشتباه دایی در بازی با راه آهن را ببینید؛ چطور ممکن است در آن شرایط حساس، دو دقیقه مانده به قهرمانی، یک مربی بازی را رها کند تا کار به تساوی بکشد. یعنی دایی متوجه نشد که باید در آن دقایق، وقت تلف کند، تعویض دفاعی کند و سیدجلال را به زمین ببرد؟ این را هم باید دیگران به دایی می گفتند؟ او آنقدر هیجان داشت که متوجه نمی شد در زمین چه اتفاقی رخ می دهد.
*هیجان علی دایی روی نیمکت پرسپولیس خوب است یا نه؟
به هر حال مربیان از همه نظر با هم فرق دارند، یک نفر مثل حسین فرکی خودش را کنترل می کند و یک نفر هم مثل دایی به همه چیز اعتراض می کند اما من می گویم وقتی دایی در هیجان بازی فرو رفته، چرا دستیارانش به او کمک نمی کنند؟ آنها باید به دایی کمک می کردند. اگر دستیاران خوبی در کنارش داشت، پرسپولیس با 7، 8 امتیاز بیشتر، دو هفته قبل از اتمام لیگ قهرمان می شد. خلعتبری را با آن همه دردسر به پرسپولیس آوردند، بازیکنان خوب دیگری خریدند، سیدجلال، بنگر یا همین نیلسون که یک تنه برای پرسپولیس رکورد زد. خداوکیلی هواداران حق ندارند بابت قهرمان نشدن تیم اعتراض کنند؟
*به نظرتان بهتر نبود علی دایی از دستیاران دیگری استفاده می کرد، مثلا پیشکسوتان پرسپولیس دستیارش می شدند؟
بله، کریم باقری که حسابش جداست، جواد منافی را هم می شناسم و کارش را قبول دارم اما سایر دستیارانش برایم سوال برانگیز است. نمی دانم دایی برای چه به آنها فضا کار داده و اصلا نمی دانم آیا از آنها مشاوره هم می گیرد یا نه؟ اگر یک پیشکسوت که فضای پرسپولیس را می شناسد، در بازی با راه آهن روی نیمکت بود، حداقل اینکه به دایی می گفت در بازی تاخیر بیندازد تا به پیروزی برسند. آنقدر دستیارانش هیجانی بودند که یکی باید آنها را کنترل می کرد!
*گریه محمد پنجعلی بعد از نایب قهرمانی تیم هم در نوع خود خیلی عجیب بود!
بله. من پنجعلی را به خوبی می شناسم و با هم در تماس هستیم. می دانم او امسال خیلی سختی کشید و به خاطر همین سختی ها بود که احساساتی شد و اشک ریخت وگرنه من یادم نمی آید در آن سال ها که پرسپولیس پشت سر هم قهرمان می شد، حاج محمد گریه کرده باشد!
*به نظرتان اعتصاب و اعتراض بازیکنان به بی پولی ها، دلیل اصلی ناکامی پرسپولیس نبود؟
بله صد در صد. هر وقت تیم روی روال می افتاد، همین بازیکنان خودشان به تیم شوک وارد می کردند و پرسپولیس را به حاشیه می کشیدند. من فکر می کنم وقتش رسیده که بیایند و از مردم بابت آن اعتصاب، عذرخواهی کنند. به همه مقدسات قسم می خورم زمان ما، شرایط خیلی بدتر بود. گاهی اوقات فقط یازده نفر بودیم و باید مقابل حریف بازی می کردیم، حتی یک بازیکن هم روی نیمکت نداشتیم اما با غیرت به کارمان ادامه می دادیم و بر سر هواداران منت نمی گذاشتیم. اگر آن روزها به خاطر بی پولی می خواستیم اعتصاب کنیم، امروز چه چیزی از باشگاه پرسپولیس باقی می ماند؟ متاسفانه برخی پیشکسوتان ما هم از این اعتصاب بازیکنان دفاع کردند که من واقعا تاسف خوردم. به خدا قسم هنوز بخش زیادی از آخرین قراردادم با پرسپولیس را طلبکارم، حتی اداره مالیات، از کل قرارداد، مالیاتم را گرفته ولی هنوز طلبم را پاس نکرده ام. پس این بازیکنان جای ما بودند،چه می کردند؟ امیرحسین اصلانیان را چند روز پیش دیدم و گفت هنوز 80 میلیون تومان از پرسپولیس می خواهد. هنوز پولش را نگرفته اما هرگز قهر و اعتصاب نکرد. نه تنها او، بلکه تک تک پیشکسوتان پرسپولیس همین بودند چون ما به عشق هواداران فوتبال بازی می کردیم نه به خاطر پول های میلیاردی. هوادار مهم است نه بازیکن!

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =