۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
آی پد همه جا هست، تبلت اندرویدی نه!

اغلب اوقات در حال تردد در هوستون هستم، از یک مکان به مکانی دیگر و در هر جایی که می روم اغلب نگاه می کنم تا ببینم مردم از چه ابزار موبایلی استفاده می کنند.

 

اغلب آی پد می بینم. هر جایی که می روم آی پد می بینم. مردم را می بینم که آی پد حمل کرده و هنگام راه رفتن از آن استفاده می کنند. اما به ندرت آدمهایی را می بینم که تبلت اندرویدی دستشان هست.

این موضوع مرا شگفت زده کرده است. مرکز هوستون جایی است که کاربران و علاقمندان دنیای روز فناوری را می توان دید. دانشگاهها، کمپانی های عمده نفتی و کمپانی های حقوقی که همه آنها در این نقطه از شهر جمع شده اند.

تعداد زیادی از شاغلان سیار را نیز می بینم و آنها نیز اغلبشان آی پد دارند. برخی از آنها کیبورد به آی پد خود وصل کرده و کار می کنند و برخی نیز ترجیح می دهند بدون کیبورد کار خود را انجام دهند. هم زمان مردم خیلی کمی می بینم که با لپ تاپ کارشان را جلو می برند و تقریبا نیمی از کاربران آی پد بدست، کیبورد دارند.

هر چند همه جا آی پد می بینم اما تبلت اندرویدی نمی بینم حتی مدلهایی مثل سامسونگ را نمی توانید در دست کاربران مشاهده کنید.

من خودم چندین مدل تبلت اندرویدی دارم و انتخابهای خوبی هم داشته ام اما مردم کمی را دیده ام که اندرویدی باشند.

امروزه کاربران زیادی آی پد باز شده اند و هر چند در امریکا آمار دقیقی ندارم اما همین که مشاهده می کنم اغلب آی پد بدست هستند، متوجه داستان می شوم.

شاید فکر کنیم خیلی از اندروید بازها تبلت شان رامانند آی پد بازان بیرون از محل کار نمی آورند؟ و یا شرط کرده اند تا تبلت شان را در محل کار بگذارند و بیرون نیاورند؟

البته این تئوری با ذهن جور در نمی آید و شاید نمی توانیم دلیل منطقی برای این کار پیدا کنیم و شاید بتوانیم بگوییم امریکایی ها زیاد تبلت اندرویدی نمی خرند!

شاید هم در هوستون این طور باشد (که من شک دارم) چرا که به سایر نقاط هم که سفر کرده ام این موضوع را با چشمانم دیده ام: آی پد همه جا هست و تبلت اندرویدی نادر است.

به طور مرتب تبلت کیندل فایر اچ دی ایکس را استفاده می کنم که تبلت اندرویدی است. از آی پد ایر خوشم می آید و برای انجام کارهای واجب و ضروری از این نوع آی پد استفاده می کنم. در این موضوع تنها نیستم، وگرنه تبلت های اندرویدی زیادی دور و بر خود می دیدم. فکر می کنم تبلت ها در قفسه فروشگاههای  Best Buy بی حال شده اند.

اما قطعا فروشها در بیرون از امریکا متفاوت بوده و آمار فروش (لینک) حکایتی دیگر دارد اما اینکه آنها کجا هستند ؟ نمی دانیم!

(مقاله نوشته جیمز کندریک وبلاگ نویس زد دی نت است)

 

منبع: زد دی نت

56503

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    14 24
    ايبد فقط بدرد امريكا ميخوره كه اينترنتش سرعتمند و نامحدوده
  • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    47 48
    اندروید مساوی هنگروید فقط ios و winphone
    • ترسا A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      33 40
      كاملا موافقم و فقط ios بكوب لايكوووووووووو
  • بی نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    30 6
    خوب حالا یعنی چی؟
  • بی نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    25 32
    از امکانات آی پد در ایران نمیشه استفاده کرد وگرنه اینجا هم کسی تبلت اندرودی نمیخرد
    • دانشجو IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      7 2
      میشه بگی از کدوم امکانات آی پد نمیشه در ایران استفاده کرد؟ با یه وی ان پی و بدون اون، می تونی از اپل استور کلی برنامه بگیری.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    55 4
    بیا ایران تا دلت بخواد تبلت اندرویدی می بینی
  • jek IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    8 5
    به اين دليله كه فروشش تو بعضي كشور ها ممنوع شد
  • بی نام NL ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    24 16
    اگه پولش باشه معلومه که بهتره
  • میثم RO ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    34 17
    ایپد جادو میکند
  • بی نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    27 5
    چه ربطی داشت؟ فهمیدیم خیلی با کلاسید
  • بی نام IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    27 15
    به قول عادل اجازه میدید سرمو بکوبم به میز؟ این چه مطلب چیپیه؟ اپل مگه با همین بازیا بخواد برگرده به بازار رکود یافته اش
  • بی نام A1 ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    31 29
    بس که استراتژی اپل تو قالب کردن جنساش خوبه. الکی یه جو‌ درست می کنه همه فکر می کنن حالا چی هست محصولش. نامرد پیش فروش محدود می ذاره تا مردم مجبور شن روز اول در مغازه صف ببندن بقیه فکر کنن عجب محصول خوبی. از اونور هم که هر شرکتی بخواد باهاش رقابت کنه سر چیزای مسخره متهم به دزدی می کنی
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    25 16
    چرت گفته الان که فروش تبلت های اندرویدی بیشتر از ایپد هست احتمالا چشاش ای پد می دیده
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    21 17
    فقط اندروید
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    9 9
    خوب عزیزم اونجا هم چشم و همچشمیه. اصلا چشم و همچشمی رو ما از غربیا یاد گرفتیم دیگه. متاسفانه حسنات غرب رو زیاد دنبالش نبودیم فقط سیئات غرب رو گرفتیم.
  • اسی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    41 5
    البته آی پد محصول بی نظیری هستش ولی نویسنده تو آمریکا زندگی میکنه و اونجا به این صورت هستش ولی فکر کنم آمار چیزی غیر از این رو میگه , تبلت های اندرویدی به واسطه قیمت پایینش تقریبا تو هر خونه ای پیدا میشه و اکثر فرزندانمان دارن و با خودشان بیرون نمیارن ضمن اینکه خیلی افراد بزرگ سال هم هستن که از تبلت اندرویدی استفاده میکنند و لی بیرون نمیارن و این موضوع رو درنظر بگیرین که تو کشوری مثل ما محصولات اپل مخصوص افراد متمول هستش و بعضا به خاطر خودنمایی از این محصولات رو با خود همراهی میکنند به قول معروف واسه کلاس ...
  • علیا IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    7 20
    من فکر میکنم تبلت های آی پد بخاطر سیستم عانلی که دارند بیشتر مناسب بیزنس و کارهای اداری هستند اما تبلت های اندرویدی بیشتر برای بازی و فیلم دیدن و ... به کار میرند. این تفاوت بخاطر سیستم عامل هست و باعث میشه از یکی بیشتر در بیرون خونه و از دیری بیشتر داخل خونه و هنگام اوقات فراغت و یا تفریح استفاده بشه. و اگر اینگونه باشه به راحتی دلیل مطلبی که خوندیم توضیح داده میشه
    • فرهاد IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      3 1
      شما با فكر حرف نزن استفاده كن ازش بعد يچيزي بگو بهترين سرگرميا و امكاناتو ايپد داره با بهترين كيفيت. چند ساعت بكوب بازي سنگين بازي كني اصلا هنك نميكنه خيلي روان و بدون خرابي از وقتي محصولات اپل گرفتم چهار ساله رنگ تعميرگاه موبايل رو نديدم اما قبلا همش گوشي بدست بسمت تعمير
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    14 17
    تبلت من اندرویده و خیلی هنگ میکنه یهو خاموش میشه .گاهی روشن نمیشه و باید حتما ببرم تعمیر بشه. اما خدایی گوشیم که ای او اس هست تا حالا اذیتم نکرده . اینم بگم که اندروید تو گوشی ظاهرا بهتر جواب میده .
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    12 2
    این مطلب کاملا درست است در امریکا با جمعیتی بیش از 300 میلیون نفر از محصولات اپل استفاده میکنند حالا چه درباره موبایل باشد چه تبلت و یا... در امریکا حتی نوجوانان حاضرند برای داشتن یکی از محصولات اپل در یک رستوران یا فروشگاه کار بکنند که البته این جزئی از فرهنگ مردم امریکاست. شاید این مسئله از نظر ما ایرانیان عجیب و حتی زشت باشد که فرزندمان برای چیزی که میخواهد کار بکند ولی این فرهنگ در امریکا جا افتاده و از این روست که اپل توانسته با سرمایه گذاری و تبلیغات گسترده در بین جوانان جای خود را باز کند حتی در فروشگاهای خود در سراسر امریکا فرصتهای شغلی را در اختیار دانشجویان قرار میدهد. فرصتهایی که اپل و مایکروسافت به دانشجویان میدهند خود باعث نوعی تبلیغ غیرمستقیم برای محصولات این دو غول آی تی میشود
  • سعید IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    12 2
    به نظر من باید هر ادمی به اندازه نیازش از این نوع وسایل استفاده کنه.مثلا من یک تبلت ارزان قیمت 195هزارتومانی گرفتم و تمام کارهایی مثل تماشای فیلم فول اچ دی و بازی در حد آسفالت 5 و وبگردی و مطالعه کتاب و اجرای نرم افزار های خاص اندروید رو باش انجام میدم و مشکلی نداشتم.یعنی احتیاجی به خرید یک تبلت گران قیمت نداشتم.مگر بخواهیم کلاس بزاریم یا واقعا نیاز داشته باشیم که از یک تبلت گران قیمت استفاده کنیم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    17 14
    وإلا من ايپد دارم با خودم حمل نميكنم ببرم خيابون كار ادماي عقده اي هست بعدم من ديدم گلكسي هاي گنده اي كه ملت استفاده ميكنن بأيد با شش دست گرفت شمه ميخواي باهاش بحرفي اندرويد خيلي مسخره است أصلا دوستش ندارم
    • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      9 5
      اگه اطلاعات نداری مجبور نیستی صحبت کنی اون گلکسی های گنده اسمش فبلته و من یکی شو دارم و کاملا ازش راضی ام چون همزمان کار گوشی و تبلت رو انجام میده
    • فرهاد IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      0 2
      اون فبلت خلاصه تلفن همراست و خيلي مسخرست تلفن ب اون گندگي از قديم گفتن حسود هرگز نياسود خودتونم ميدونيد اپل بهتراز اندرويده اما چون توان خريدشو نداريد ميكوبيدشو ميگيد هركي داره واسه كلاسه، كلاس چيه هي حرفشو ميزنيد؟؟ جهان سومي يعني همين، كسي واسه نياز روزانش از كيفش ايپدشو درمياره و باهاش كار ميكنه بهش ميگيد عقده اي و ميخاد كلاس بزاره بعدشم چطور بنده از تمام سرويساي اپل توي همين مملكت استفاده ميكنم البته با يه وي پي ان و مشكليم ندارم. يچيزي شنيديد ديگه هي ميگيد بدرد ايران نميخوره. البته با اين فرهنگو طرز فكر همون glx واستون زياده