ایسنا نوشت:

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به این که برای توسعه فناوری،‌ کار ما باید کاهش محدودیت‌ها و مقررات‌ دست و پا گیر باشد، گفت: واکسنی که 40 سال قبل ساخته‌ایم و صادر می‌کردیم را حالا وارد می‌کنیم.

دکتر سورنا ستاری، روز چهارشنبه در دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان گفت: میزان ارتباط دانشگاه صنعتی شریف با صنعت فقط 10 درصد است و هزار مدل سنگ‌اندازی و کاری کردند که اساتید به دنبال کارهای خصوصی رفته اند.

او با تاکید بر این که باید این فضا را بشکنیم، گفت: طی شش ماه گذشته، برای مقررات‌زدایی از اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان تلاش و مشکلات را با وزارت علوم حل کردیم؛ مشکلاتی که باعث می‌شد ثبت و ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان با دشواری مواجه شوند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در حال حاضر قابل اجرا شدن است و یک هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به این شرکت ها به صندوق ملی نوآوری و شکوفایی اختصاص یافته است.

به گفته او، 20 شرکت دانش‌بنیان مشمول دریافت این تسهیلات بزودی معرفی می‌شوند.

ستاری با اشاره به اینکه کمک بلاعوض در تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، سمّ است، گفت: دولت باید روی پروژه‌های در مرز دانش هزینه کند و ما باید وام‌های کم‌بهره اعطا کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید کریدورهای تجازی سازی را در استان ها تقویت کنیم،از راه اندازی بورس ایده در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای اولین بار 10 اختراع در بورس ایده عرضه می شود و مخترعین مطمئن باشند که طرحشان قیمت گذاری شده و می توانند از تسهیلات سرمایه گذاران بورس استفاده کنند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    32 1
    به هر حال وقتی همه چیز انحصاری باشه همین وضعیت معکوس پیش می آید. همه این فکرها و برنامه ها خوب هست به این شرط که عملی بشوند. تا به حال که فرقی نکرده است سازمانهای اجرایی هم هیچ حمایتی از طرحها نمیکنند و نمیدانیم 1 تا 3 درصد بودجه کجا خرج میشود؟ به همین خاطر سامانه ثبت طرحها در سامانه سمات با شکست مواجه شد و اکثر سازمانها طرحهای سفارشی و غیر پژوهشی خودشون رو برای ثبت آماده کردند که آنهم موفقیت آمیز نبود
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    11 28
    چیزی که قبلا ساخته می شده اما اما نمی شه در واقع قبلا مونتاژ می شده. دانش که از بین نمی ره. در واقع قبلا مواد موثره دارو رو وارد می کردیم و در ایران بسته بندی میکردیم و دلمون خوش بود که می سازیم. الان یکسره وارد می کنیم. زیاد فرقی نمی کنه آقای دکتر.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 1
    این تازه یه نمونه اش هست دکتر جان