سفر 5 ساله مسلمان فرانسوی به دور دنیا برای تهیه فیلم از حقیقت زندگی مسلمانان

خبرگزاری ایکنا نوشت:

یک مسلمان فرانسوی با هدف مقابله با تفکرات نادرست در مورد اسلام، تور پنج ساله‌ای را به دور دنیا آغاز کرد تا با تهیه فیلمی از مسلمانان جهان، سیمای حقیقی اسلام را به تصویر بکشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «The National»، جبران حسناوی، فیلمبردار مسلمان فرانسوی می‌گوید: در مالزی بودم که فیلم اهانت به ساحت حضرت محمد(ص) منتشر شد. همچنین در فرانسه هم در سالگرد یازدهم سپتامبر، آشوبگران شروع به انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز در مورد اسلام و پیامبر کردند.

وی افزود: با خود فکر کردم که بسیار خوب، بیایید ما هم به هر مسلمانی که می‌بینیم یک دوربین و میکروفن بدهیم و از آن‌ها بخواهیم که خود را معرفی کنند و با انتشار این فیلم‌ها تصورات نادرستی را که در مورد مسلمانان وجود دارد، از بین ببریم.

آشنایی با اسلام در دبی
زندگی حسناوی در سال 2010 هنگامی که به عنوان یک مهندس فروش به دبی اعزام شد، تغییر کرد. وی تعریف می‌کند: در دبی بود که با اسلام به طور واقعی آشنا شدم. در آنجا با مسلمانانی از کشورهای مختلف دوست شدم و از آنان چیزهای زیادی در مورد دین خودم آموختم.

جبران حسناوی می‌افزاید: از دبی به سفر مکه رفتم و از آن زمان به بعد خداوند نقشی کلیدی در زندگی من دارد.

وی می‌گوید: پس از مدتی زندگی در دبی از نحوه زندگی موجود در این شهر خسته شدم و به دنبال چیز قانع‌کننده‌تری می‌گشتم. در آن زمان بود که ایده سفر به جهان اسلام به ذهنم رسید. وسایل خود را جمع کردم تا به 50 کشور اسلامی در ظرف 5 سال سفر کنم و از جوامع مختلف مسلمان فیلم بگیرم تا هم به حس کنجکاوی خودم پاسخ دهم و هم این داستان‌ها را به کشورم که به دلیل اقدامات ضداسلامی در سال‌های اخیر مشهور شده، ببرم و به نمایش درآورم.

فیلم‌های کوتاهی که حسناوی از جوامع مختلف اسلامی تهیه کرده هم‌اکنون در یوتیوب در دسترس کاربران است. حسناوی می‌گوید: دوست ندارم در هتل‌های مجلل اقامت کنم به همین خاطر با اعلام فراخوان از خانواده‌های مسلمانی که حاضر بودند میزبانی ما را در مدت اقامتمان در کشورشان بپذیرند، تقاضای کمک می‌کردم. متوجه شدم که کشورهای فقیرتر و توسعه‌ نیافته‌تر، گرم‌ترین و پذیراترین مردمان را دارند.

راه‌اندازی جشنواره فیلم اسلامی در اروپا
تلاش‌های این پژوهشگر فرانسوی برای مقابله با اسلام‌هراسی به ساخت این مجموعه فیلم محدود نمی‌شود. وی سال گذشته جشنواره فیلم‌های کوتاه اسلامی را با عنوان «جایزه مختار» در اروپا راه‌اندازی کرد.

حسناوی می گوید: طرح راه‌اندازی جشنواره فیلم اسلامی با دیدن فیلم‌های ضداسلامی متعددی که هر روز ساخته و منتشر می‌شوند، به ذهنم رسید. مسلمانان به طور مرتب هدف اهانت قرار می‌گیرند و در فیلم‌ها به صورت افرادی تندرو نشان داده می‌شوند.

وی افزود: البته خوشبختانه اکثریت مردم فرانسه چنین نظراتی ندارند و مواضعشان نسبت به مسلمانان منفی نیست.

این جشنواره فیلم کوتاه اسلامی که نخستین دوره آن سال گذشته در فرانسه برگزار شد، ده‌ها فیلم‌ساز مشتاق را از کشورهای غربی و اسلامی به سوی خود جلب کرد و بازدیدکنندگان زیادی از آن استقبال کردند. حسناوی می‌گوید: امیدوارم مجموعه فیلم‌هایی که در مورد مسلمانان می‌سازم و جشنواره فیلم «مختار» بتواند در راستای شناخت بهتر اسلام به مردم کمک کند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amir A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    9 7
    این آقا نمیدونست که بیشترین مسلمان ها رو ایران داره .... به ایران نیومد ...
    • بی نام DE ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      3 0
      از نظر اغلب مردم دنيا ايرانيا مسلمون نيستن چون جاي كتاب خدا قرآن بيشتر مفاتيح مرجع ديني شونه. و البته ايرانياي خارج از ايران اصولا نشانه اي از مسلماني ندارن و متاسفانه تغيير دين به مسيحيت و ... ميدن