ریچارد فرای، مذاکرات هسته ای، فاز دوم هدفمندی یارانه ها و اقتصاد مقاومتی از مهمترین محورهای نطق میان دستور نمایندگان در جلسه امروز مجلس بود.

به گزارش خبرآنلاین، کمال‌الدین پیر موذن در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: امروز حقیقت و حقانیت اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران به همت دولت و ملت بر عموم جهانیان روشن شده که گمان نمی‌رود احد یا کشوری ذره‌ای بتواند چهره نیکوی ایران اسلامی را مخدوش و محق بودن ایرانیان را از دل‌های مردم دنیا بزداید.

وی افزود: پیشبرد بیشتر کشور مشروط به رویکردی است که علاوه بر تولید علم و عمل به طور همزمان با تکریم سرمایه‌گذاران، کارگران، کارمندان، کارآفرینان، کشاورزان و ارزش دانستن کار و سرمایه به انسان‌ها به عنوان هدف پیشرفت نگاه می‌کند.

اهم اظهارات نماینده اردبیل را به نقل از فارس بخوایند؛
* هموطنان نیک‌سرت دارا با نه گفتن به یارانه‌ها به یاری هم‌میهنان نیازمند ندار بشتابند و همگان بیکاران، بیماران و بزهکاران را دریابیم.

* فرهنگ دینی و مدنی پیشینه‌دار ایران زمین را به خاطر یک جنازه زیر سؤال نبریم، به وصیت ریچارد فری بها دهیم.

* قوه قضائیه در اسرع وقت پرونده‌های بابک زنجانی و بدهکاران بانکی را به سرانجام برساند و نمایندگان نیز وزرا را به خاطرقصور در مسئولیت مورد سؤال قرار دهند و نه به خاطر عملکرد سوء وزرای پیشین و یا صراحت در اظهارات.

روپایی‌ها به تعظیم‌کنندگان خود وفا نمی‌کنند/ مدیریت یک شبه بازار خلاف اقتصاد مقاومتی است
عباس پاپی‌زاده نماینده دزفول دیگر ناطق میان دستور امروز مجلس بود که مدیریت یک شبه بازار با واردات میوه ا خلاف اقتصاد مقاومتی دانست. وی در بخش دیگری از نطق خود انتظار از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را حفظ چرخه غنی‌سازی در داخل کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با پایمردی و مقاومت آنان بار سنگین امانتی که نتیجه به خون غلطیدن دانشمندان هسته‌ای است به مقصد برسد.

نماینده مردم دزفول در مجلس موفقیت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را مشروط به عمل به نصایح مقام معظم رهبری خواند و با اشاره به دیدارهای مشکوک کاترین اشتون با فعالان فتنه گفت: این دیدارها مستند جدیدی از نقش اروپا در فتنه 88 است.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها نشان دادند به تعظیم‌کنندگان خود وفا نمی‌کنند تصریح کرد: زمانی که تاریخ مصرف آنها به پایان برسد از طرف اروپاییان به دور انداخته شده و کسانی که به وعده‌های خیالی آمریکا و انگلیس دل سپرده‌اند منفور ملت خواهند بود.


گزینه‌های روی میز آمریکا یک یک دلداری سیاسی و بلوف تو خالی است

داود محمدی نماینده مردم قزوین هم در نطق خود با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار داشت: آمریکایی‌ و غربی‌ها مدام یکی از دلایل حضور ما در پای میز مذاکرات را اثرگذاری تحریم‌ها می‌دانند، در حالی که همه استراتژیست‌ها و آگاهان سیاسی می‌دانند که فشار تحریم‌ها ما را به مذاکره نکشاند، بلکه بر عکس این عدم تأثیر تحریم‌ها بود که 1+5 را به میز مذاکره کشاند.

اهم اظهارات وی را به نقل از فارس بخوایند؛
* آنها فهمیدند که در اوج تحریم‌ها بود که مقدار سانتریفیوژهای ما به بیش از 150 برابر افزایش یافت، به فناوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای دست یافتیم، در اوج همین تحریم‌های فلج‌کننده به زعم آنها ماهواره و موجود زنده به فضا اعزام کردیم، در اوج همین تحریم‌ها به قدرت علمی منطقه بدل شدیم و در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، فناوری‌های نوین، آی‌سی‌تی، تولید انبوه و ساخت موشک‌های دوربرد رادارگریز، ساخت زیردریایی‌های مجهز و کم‌نظیر و صدها دست‌آورد دیگر دست یافتیم.

* 1+5 و آمریکا تحت تأثیر رژیم صهیونیستی، حیثیت مردم خود را بر باد ندهند، چراکه اگر سردمداران آمریکا و غرب از تبدیل شدن به عمال رژیم صهیونیستی عار ندارند، اما بی‌تردید مردم آنها، این ننگ را نخواهند پذیرفت.

* ضرورت پایبندی به تفاهمات و توافقات تا پایان مذاکرات است و ما بر مبنای آموزه‌های دینی به پیمان‌ها و توافقات تا پایان راه پایبند و استواریم، اما براساس دستورات شرح انور به پیمان‌شکنان و ناقضان توافقات نیز پاسخ مناسب خواهیم داد.

*{با اشاره به سخنان دولتمردان و سیاستمداران آمریکا مبنی بر گزینه‌های روی میز}: اولا تمام کسانی که با وضع فعلی آمریکا و موقعیت نظام جمهوری اسلامی ایران آشنایی دارند می‌دانند که این یک دلداری دادن سیاسی به خود و بلوف تو خالی است و هرگز جامه عمل نخواهد پوشید، چراکه این گزینه در جنگ تحمیلی آزمایش شد و نتیجه‌ای جز شکست مفتضحانه نداشت، چه برسد به امروز که ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد.

* گزینه روی میز ما تعالیم روح بخش اسلام، قرآن کریم، سنت نبوی و سیره علوی ماست، گزینه روی میز ما استواری و پایداری ملت سرافراز ما و بصیرت و معرفت آنهاست، گزینه روی میز ما تدابیر خیره‌کننده رهبری معظم انقلاب و شناخت عمیق‌شان از توطئه تو در تو و پیچیده غربی‌ها و فتوای حرمت بمب اتم و سلاح‌های کشتار جمعی است، گزینه روی میز ما تاریخ کهن و تمدن بزرگ، منطق قوی محبت و صلح و دوستی است، گزینه روی میز ما مصوب رئیس ‌جمهور عزیز ما مبنی بر صلح و امنیت و آرامش و جهان عاری از سلاح اتمی و کشتار جمعی در سازمان ملل است.

لبخندهای دیپلماتیک پارلمان ساده‌لوح اروپا را به سمت رفتارهای نسنجیده سوق داده است

همچنین احمد سجادی نماینده فریمان در مجلس در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: این روزها شاهد رفتارهای نابخردانه و مداخله‌جویانه پارلمان اروپا و سناتورهای آمریکایی برگشته از فتنه‌ها و جنگ‌های افغانستان، فلسطین، سوریه و عراق هستیم.

وی افزود: شاید اختلافات سلیقه‌ای مسئولان ایران اسلامی و یا لبخندهای دیپلماتیک و یا اشارات فتنه‌گران داخلی و خارج‌نشین، پارلمان ساده‌لوح اروپا و سناتورهای مغرور آمریکایی را به این رفتار نسنجیده و وهم‌انگیز سوق داده است.


اهم اظهارات نماینده فریمان را بخوانید؛
* آنها که خود قاتلان بشریت و ناقضان حقوق بشر هستند و به خیال واهی، خود را وارثان حقوق بشر می‌دانند، باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی استقرار یافته بر مبانی دین مبین اسلام که دین رحمت، فترت، آزادی و برادری است و مستحکم و مقاوم در برابر توطئه‌های شیطان‌پرستان ایستاده و خواهد ایست.

*اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند بعضی اصلاحات ساختاری و رفتاری است و اصلاح رفتار مدیران اجرایی از صدر تا ذیل، از خان‌ منشی و آسایشی به رفتاری بسیجی و جهادی، نکته‌ای است که باید در ارتباط با این موضوع مد نظر قرار گیرد. اصلاح رانت‌خواری و رفتارهای رفاقتی و رابطه‌ای در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی به رفتاری مردمی و ضابطه‌مند همچنین اصلاح ساختار بانکداری سودجویانه به بانکداری اسلامی بدون ربا و اصلاح رفتار رقابتی بانک‌ها به حمایت از اقتصاد از دیگر نکاتی است که باید در اجرای اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =