مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 27 فروردین 1393

وکیل‌مدافع محسن مرتضوی - قربانی اسیدپاشی - از صدور حکم پرونده موکلش مبنی بر قصاص متهم خبر داد.
اکبر مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره صدور حکم برای پرونده یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی، گفت: شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اسلامی اقدام به صدور رای کرده است.
وی ادامه داد: در رای صادره متهم به قصاص چشم راست، گوش راست و پرداخت مبلغ 600 میلیون تومان دیه محکوم شده که البته حکم قطعی نیست.
بر اساس این گزارش، فروردین سال 91 محسن مرتضوی قربانی اسیدپاشی از سوی یکی از همکارانش با سه لیتر اسید مورد حمله قرار گرفت. جلسه اول رسیدگی به این پرونده در شعبه 1041 دادگاه عمومی و جزایی شهید قدوسی به ریاست قاضی علوی برگزار شد که قاضی به دلیل عدم صلاحیت دادگاه عمومی و درخواست قصاص شاکی،‌ پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داد.

 

سرقت خودروهای مدل بالا با شاه کلید
اعضای باند سارقان حرفه ای که با استفاده از شاه کلید خودروهای مدل بالا را سرقت می کردند، در عملیات ضربتی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، سرهنگ گل صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: همزمان با افزایش سرقت خودرو به ویژه سرقت خودروهای مدل بالا در مناطقی از شهر تهران، غرب استان تهران و کرج و با توجه به حساسیت موضوع و احتمال اینکه این سرقت ها از سوی اعضای یک باند حرفه ای سارقان خودرو صورت گرفته باشد، شناسایی سارقان در دستور کار اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.
وی در خصوص نحوه شناسایی سارقان گفت: به دلیل افزایش وقوع سرقت خودروهای مدل بالا که ساعات وقوع سرقت آنها و محل های سرقت دارای نقاط مشترکی بود احتمال اینکه سرقتهای مورد نظر از سوی اعضای باند سارقان حرفه ای صورت می پذیرد قوت بیشتری گرفت. ماموران در ادامه با کنترل مجرمان سابقه دار که از زندان آزاد شده بودند و انجام کارهای اطلاعاتی در چندین ماه آدرس یک یک آنها را شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و ضربتی که با حضور شش اکیپ از ماموران اداره مبارزه با سرقت و اطلاعات جنایی پلیس آگاهی صورت گرفت تعداد 5 نفر از اعضای اصلی باند ظرف مدت 12 ساعت اولیه دستگیر و در محل اختفاء متهمان مقادیری وسایل، لوازم و تجهیزات مسروقه کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: متهمان در بازجویی ها در ابتدا از بیان حقیقت طفره رفتند، اما پس از مواجه با دلایل و مدارک مستند لب به اعتراف گشوده و به سرقت 20 فقره خودروی مدل بالا در سطح شهرستان کرج و حومه اعتراف کردند. سارقان حرفه ای دستگیر شده با استفاده از اتومبیل های مسروقه و در ساعات اولیه شب با پرسه زدن در نقاط خلوت شهر با استفاده از شاه کلید مبادرت به سرقت خودروهای مدل بالا می کردند و خودرو را پس از سرقت به باغی در ملارد منتقل و از آنجا پس از جابجایی پلاک در داخل باغ تحویل مالخران می دادند.
گل صباحی خاطر نشان کرد، پس از دستگیری سارقان مورد نظر مشخص شد که تمامی مالخران و خریداران خودروهای سرقتی در استان های غربی می باشند بنابراین گروهی از ماموران پلیس آگاهی با داشتن نیابت قضایی به شهرستان های غربی اعزام و طی چندین عملیات پلیسی موفق به دستگیری 7 نفر مالخر و کشف 23 سند نمره شدند.

 

کلاهبرداری میلیاردی با عناوین جعلی کشوری و لشکری
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران از دستگیری کلاهبردار میلیاردی با 15شاکی در شهریار خبر داد که با جعل عناوین دولتی طعمه هایش را فریب می داد .
به گزارش مهر، سرهنگ منصور خدادادی گفت:همزمان با دریافت پرونده ای از کلانتری 18باغستان شهریار مبنی بر کلاهبرداری یک فرد که با چهره موجه خود را از کارکنان دولت معرفی می کرد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ خدادادی ادامه داد: شاکی با فریب یکی از مالباختگان به او وعده داده بود می تواند برایش تخفیف مجوز ساخت بگیرد و در این زمینه 104 میلیون و 500 هزار ریال از وی گرفته و هیچ کاری انجام نداده بود.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، با تحقیق از شاکی مشخص شد که متهم با نشان دادن دستبند و انواع کارت های شناسایی از نهادهای کشوری و لشکری، شاکی را فریب داده و اعتماد وی را جلب کرده و در فواصل مختلف به بهانه پیشرفت کار مبالغی اخذ کرده است .
خدادادی تصریح کرد: به مرور زمان شاکیان دیگری که به بهانه های مختلف و متناسب به نیاز آنها، مانند اخذ وام های سنگین، آزادی زندانی، اعطاء نمایندگی، با چهره موجه و با استفاده از عناوین جعلی و دادن شماره حساب خود کلاهبرداری کرده بود به پلیس آگاهی مراجعه کردند.
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران عنوان داشت: با بکارگیری مخبرین و اقدامات فنی سرانجام متهم در منطقه فردیس مورد شناسایی قرار گرفته و پس از دستگیری برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد. در بازجویی از متهم ، وی ضمن اعتراف به جرمش، به کلاهبرداری از 15 نفر بالغ بر یک میلیارد و 8 میلیون ریال اعتراف کرد.
سرهنگ خدادادی افزود: متهم اعتراف کرد با همراه داشتن دستبند و گاز اشک آور، در کلاهبرداری هایش، کارت های مربوط به نمایندگی شرکتش را به مالباختگان نشان می داده و به بهانه وام گرفتن از آنها پول می گرفته است.

 

کشف 408 کیلو تریاک در یک تعقیب و گریز پلیسی
طی عملیاتی ضربتی و موفق، باند قاچاقچیان مواد مخدر با کشف 408 کیلو گرم تریاک و دستگیری چهار نفر توسط پلیس اصفهان منهدم شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی با اعلام خبر انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر گفت: طی عملیاتی که دیروز سه شنبه در راستای ادامه پیگیری و شناسایی باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر صورت گرفت، ماموران انتظامی شهرستان شهرضا و یگان تکاوری استان حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای خاکی و مواصلاتی استان به دو پژو مشکوک که برای متوقف کردن آنان دستور ایست دادند.
رئیس پلیس استان اصفهان افزود: در ابتدا هر دو خودرو بدون توجه به ایست پلیس از صحنه متواری شده که متعاقب آن و با اجرای طرح کنترل هر دو خودرو متوقف و در بازرسی از یکی از خودروها مقدار 169 کیلو تریاک کشف شد.
در این حین سه پژوی دیگر که با این باند همکاری داشتند با تغییر مسیر قصد فرار از صحنه را داشتند، که طی عملیاتی ضربتی متوقف و از داخل دو خودرو مقدار 239 کیلو گرم تریاک کشف شد.
آقاخانی با بیان کشف مجموعا 408 کیلو گرم تریاک از اعضاء این باند گفت: چهار نفر در این خصوص دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 

دستگیری متهمان اینترنتی هتک حیثیت یک دختر دانشجو در زنجان
سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان، از دستگیری دو عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب به یک دختر دانشجو خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ مصطفی طلوعی افزود: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده و با انتشار اکاذیب باعث هتک حیثیت وی شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده، دو نفر از همکلاسی‌های شاکی در این زمینه شناسایی و با دستور قضایی متهمان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.
سرپرست پلیس فتای استان زنجان، گفت: متهمان در تحقیقات پلیسی اعتراف کردند قبلاً و در زمان دانشجویی با شاکیه آشنایی داشته و با ارسال پیام‌های غیراخلاقی اقدام به ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکیه کرده‌اند.
سرهنگ طلوعی تاکید کرد: متهمان با مشاهده شواهد و قراین موجود به بزه انتسابی خود اعتراف، که جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

بازداشت عامل انتشار مطالب غیر اخلاقی در یاسوج
رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری عامل انتشار مطالب غیر اخلاقی و پلمپ یک کافی‌نت متخلف در یاسوج خبر داد و به فارس گفت: روز گذشته در بازرسی از یک کافی‌نت‌ در یکی از خیابان‌های اصلی شهر یاسوج، متصدی این کافی‌نت اقدام به انتشار فیلم‌‌های غیراخلاقی و عرضه و فروش به صورت سی‌دی می‌کرد که با هماهنگی مقام قضایی این واحد پلمب شد.
عبدالمطلب مرتضویان به دستگیری عامل انتشار مطالب غیراخلاقی نیز اشاره کرد و گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس با وبلاگی مواجه شدند که در آن مدیر وبلاگ اقدام به انتشار مطالب و تصاویر غیر اخلاقی کرده بود که با هماهنگی با مراجع قضایی مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران و انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم در یکی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و دستگیر و سیستم‌ رایانه‌ای وی توقیف شد.

 

آتش سوزی آشپزخانه منزل مسکونی
آتش سوزی آشپزخانه منزل مسکونی در خیابان ابوسعید با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان ابوسعید، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاه های 46 و 1 را ساعت 12:28 ظهر امروز چهارشنبه به محل حادثه در خیابان ابوسعید اعزام کرد.
اکبر اکبری، رئیس ایستگاه یک آتش نشانی گفت: با رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه مشاهده شد از آشپزخانه منزل مسکونی دود و شعله زیادی به بیرون زبانه می کشید. آتش نشانان بلافاصله باتجهیزات کامل انفرادی به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول اقدام به جستجو و نجات محبوس شدگان احتمالی در منزل مسکونی کرده و گروه دوم با استفاده از لوله های آبدهی اقدام به مهار و خاموش کردن آتش سوزی کردند.
اکبری خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از مهار کامل شعله های آتش تخلیه دود از منزل مسکونی به ماموریت خود پایان دادند. در این حادثه خوشبختانه به هیچ کس آسیبی وارد نشد.

 

آتش در رستوران چلوکبابی
آتش سوزی رستوران چلوکبابی در خیابان مصطفی خمینی با تلاش آتش نشانان مهار و از سرایت آتش به تولیدی کیف و کفش در مجاورت آن جلوگیری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی رستوران چلوکبابی و احتمال سرایت آن به تولیدی کیف و کفش، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاه های 4 و 3 را ساعت 19:49 دیروز سه شنبه به محل حادثه اعزام کرد.
محمد تیمورخانی، افسر آماده منطقه 5 عملیات گفت: در پی اعلام ستاد فرماندهی، آتش نشانان در مدت زمان کوتاهی به محل حادثه رسیدند که با توجه به باریک بودن خیابان برادران برهمه، امکان عبور خودروهای آتش نشانی از این معبر وجود نداشت.
آتش نشانان بلافاصله باتجهیزات کامل انفرادی با استفاده از لوله های آبرسانی اقدام به آبرسانی به محل حادثه کردند و بلافاصله بابرش کرکره آتش سوزی مغازه چلوکبابی را در زیرزمین به مساحت تقریبی 30 متر مربع مهار و خاموش کرده و با سرعت عمل بالا مانع از سرایت شعله های آتش به تولیدی کیف و کفش شدند.
خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و علت این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.

 

آتش در کابین آسانسور
آتش سوزی کابین آسانسور در ساختمان مسکونی در خیابان استخر، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125مبنی بر مشاهده دود از داخل کابین آسانسور، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه 57 را ساعت 01:50 بامداد دیروز سه شنبه به صدا در آورد و آتش نشانان بلافاصله به سمت تهرانپارس خیابان استخر خیابان 234 شرقی حرکت کردند.
عباس فتحی، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد دود بسیار زیادی از کابین آسانسور یک ساختمان 4 طبقه مسکونی به بیرون زبانه می کشید و هر لحظه بر مقدار آن افزوده می شد.
آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول با قطع برق و گاز ساختمان ایمن سازی های اولیه را انجام دادند و ساکنین ساختمان را به سرعت از محل خارج کردند و گروه دوم نیز با تجهیز خود به دستگاه های تنفسی، با استفاده از یک بند لوله آبرسانی کابین آسانسور را که دچار آتش سوزی شده بود، مهار و خاموش کردند.
فتحی خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از مهار کامل شعله های آتش و اطمینان از عدم وجود خطر با ارائه تذکرات ایمنی لازم به ساکنان ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.

 

گربه بازیگوش پارکینگ را به آتش کشید
استفاده از ترقه برای فراری دادن گربه بازیگوش از میان کارتن های مقوایی، آتش سوزی پارکینگ منزل مسکونی را در خیابان مدنی در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی مشاهده دود از داخل پارکینگ ساختمان مسکونی و تماس شاهدان با سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 12:08 امروز چهارشنبه زنگ ایستگاه 71 را به صدا درآورد و آتش نشانان به سرعت به سوی محل حادثه در خیابان مدنی، میدان 78 حرکت کردند.
عابدین شجاعی پور رئیس ایستگاه 71 گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه از قسمت پارکینگ یک ساختمان مسکونی دو طبقه دود و آتش زیادی به بیرون زبانه می کشید. آتش نشانان بی درنگ ضمن قطع برق و بستن شیر اصلی گاز با استفاده از دستگاه تنفسی اقدام به آبرسانی کرده و در مدت زمان کوتاهی کارتن های مقوایی که داخل آنها زیورآلات بدلی بود و دچار آتش سوزی شده و در حال گسترش و سرایت به یک سواری پارک شده بود، را مهار کردند.
شجاعی پور خاطرنشان کرد: آتش نشانان به سرعت آتش سوزی را خاموش کرده و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کردند و سپس با استفاده از هواکش قوی دود های جمع شده در فضای پارکینگ را تخلیه کردند.
طبق اظهار یکی از ساکنان ساختمان؛ انداختن ترقه برای فراری دادن گربه ای که در میان کارتن ها بود علت این آتش سوزی است.

 

تصادف دام با قطار در فارس حادثه آفرید
تصادف قطار با تعدادی دام در خط آهن مسیر شیراز - اصفهان در محدوده‌ تنگ خشک سیوند حادثه آفرید.
به گزارش ایسنا، تصادف قطار با دام‌های عشایر در حال کوچ در منطقه‌ تنگ خشک سیوند از شهرستان مرودشت در فارس، سبب تلف شدن 100 رأس دام شد.
دام‌ها متعلق به زکی شمشیری از عشایر طایفه شش بلوکی ایل قشقایی بود که در حادثه تصادف روز دوشنبه 25 فروردین، تلف شدند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    30 0
    خدا وکیلی این اسیدپاش ها رو راحت ول نکنید
    • بی نام IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      12 0
      اره واقعا.اسیدپاشی از قتل هم بدترهبیچاره قربانی مجبوره یه عمر با نقص عضو و ظاهر بدشکل و این مسایل زندگی کنه.
  • poorya A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    8 0
    الان من دچار یاس فلسفی شدم. توی خبر گفتن 2 تا پراید و 3 تا پژو .خب الان این پنج تا. چه شکلی اینا چهار نفر رو دستگیر کردن؟؟؟؟؟؟؟؟ احتمالا یکی از ماشینا خودش حرکت میکرده. یا راننده آشنا داشته. یا فرار کرده.