رئیس جمهور: توافق نهایی با 1+5 به معنای رفع همه تحریم هاست

رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان سیستان و بلوچستان گفت: دولت مصمم است فضای مناسب برای کار، تلاش و سرمایه گذاری در این استان را ایجاد کند

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حسن روحانی سه شنبه شب گفت: تمهیداتی که دولت باید در راستای توسعه استان انجام دهد، حمایت و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری ها در مناطق مختلف کشور بویژه استان سیستان و بلوچستان است. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال کارآفرینان و سرمایه گذاران در این استان اظهار امیدواری کرد: استان سیستان و بلوچستان که تا به امروز به عنوان استانی محروم شناخته شده از فردا استانی به سمت توسعه و در آینده استانی باشد که از لحاظ توسعه اقتصادی هم پای توسعه فرهنگی و معنوی مردم دلاور و قهرمان این استان قرار گیرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه در کنار حمایت دولت انگیزه های دیگری می تواند بر سرعت فعالیت در زمینه سرمایه گذاری بیفزاید که از جمله آنها انگیزه معنوی است، تصریح کرد: باید آینده منطقه و مردم آن را بهتر ترسیم کرده و کمک کنیم تا مردم منطقه زندگی بهتری داشته و بتوانیم کشور را آبادتر و سرافرازتر ببینیم.

روحانی با اشاره به اینکه دولت باید تمهیداتی برای حمایت از سرمایه گذاری ها و ایجاد شرایط مناسب در مناطق مختلف کشور، ایجاد کند، خاطر نشان کرد: ظرفیت های فراوانی در استان سیستان و بلوچستان در بخش های گوناگون از جمله کشاورزی و منابع معدنی وجود دارد که باید اقدامات لازم در راستای بهره برداری از آنها صورت گرفته و در کنار آن صنایع جانبی را نیز ایجاد کنیم.

رییس جمهوری ایجاد شرایط مناسب بین المللی برای سرمایه گذاری را از جمله اقداماتی دانست که باید در این جهت انجام شود و افزود: امروز دولت در حال فراهم کردن شرایط بین المللی برای کار بهتر کارآفرینان بوده و معتقد است، اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران با تلاش، کوشش، صبر و حوصله قدم به قدم می تواند برطرف شود و شرایط را از دست آنهایی که با این بهانه ها می خواستند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند، بگیرد.

دکتر روحانی با اشاره به توافق اولیه با ۱+۵ و تلاش تیم مذاکره کننده ایران برای رسیدن به توافق نهایی گفت: امروز همگان معتقدند که دستیابی به توافق نهایی در همین مدت شش ماه امکان پذیر است؛ البته مسائل سختی پیش روی ما قرار دارد، اما بحمدالله پیشرفت هایی صورت گرفته و اگر با همین روند ادامه پیدا کند، می توان ظرف مدت شش ماه به توافق نهایی رسید.

رییس جمهوری ادامه داد: این به معنای رفع همه تحریم ها و ایجاد مناسبات پولی و مالی با دنیا خواهد بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز شرایط کشور و شرایط بین المللی به گونه ای است که سرمایه گذاری در ایران تسهیل شده و فرصتی مغتنم به شمار می رود چرا که ایران کشور بکری است و می توان در سال های آینده شاهد شکوفایی سرمایه گذاری در کشور باشیم و این نه تنها نظر دولت بلکه نظر اغلب کارشناسان و سرمایه گذاران جهانی است.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه بنده کاملاً به آینده امیدوارم و می دانم کشور در حال تحولی بزرگ در ماه ها و سال های آینده خواهد بود، گفت: دولت می داند که باید زمینه ها را آماده و به کارآفرینان برای سرمایه گذاری اطمینان دهد و امکانات را در اختیار آنان قرار دهد که در این راستا در استان سیستان و بلوچستان اقداماتی در خصوص گاز رسانی به بخش های بزرگی از استان که قدم بسیار بزرگی برای همه صنایع انرژی بر، خواهد بود انجام شده است.

دکتر روحانی افزود: همچنین در زمینه ایجاد مجتمع پتروشیمی در منطقه ایرانشهر و صنایعی که باید در چابهار ایجاد شود، تصمیماتی اتخاذ شده است؛ در زمینه معادن و بخش کشاورزی نیز زمینه های فراوان برای سرمایه گذاری در این استان فراهم است.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز کار بزرگی بر عهده کارآفرینان برای توسعه کشور است، گفت: صندوق توسعه ملی نیز در زمینه های مختلف سرمایه گذاری آمادگی دارد تا شرایط ویژه ای را برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران در استان سیستان و بلوچستان فراهم کند.

دکتر روحانی در پایان ضمن ابراز تشکر از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی استان سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد شکوفایی و توسعه بیش از پیش این استان باشیم.

رییس جمهوری پیش از ورود به محل این مراسم از نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان سیستان و بلوچستان که در حاشیه مراسم برگزار شده بود بازدید کرد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد EU ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    انشالله
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      یک درصد هم احتمال نمی دهم
    • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      0 0
      یادش بخیر یه زمانی روی این فکر میکردیم که عضویت سازمان تجارت جهانی چه مزایا و معایبی داره
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    هنوز اقساط ونریختند برادرکجایی؟
    • بی نام JP ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      75 54
      بعد تو خبر داري و رييس جمهور مملكت خبر نداره. دروغ كه كنتور نداره
    • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      78 14
      بی نام عزیز. در قضاوت متعصب نباش. اخبار و اظهارات مسوولین رو بخون تا ببینی پولها در حساب بانک مرکزی اومده یا نه. تعصب هم یه حدی داره داداش من. فکر کردی شما فقط به روحانی رای دادی که اینقدر تعصب داری؟ نه عزیز من خیلیهای دیگه هم از جمله خود من رای دادن. اما نه کور هستیم و نه کر.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      0 0
      فکر کنم اون اقساط شما بوده که نریختید
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    97 35
    رییس جمهوری ادامه داد: توافق نهایی به معنای رفع همه تحریم ها و ایجاد مناسبات پولی و مالی با دنیا خواهد بود". یا دولت آمریکا با اظهاراتش داره سیاه بازی میکنه یا جناب روحانی اغراق گویی میکنن. با کمال تاسف باید بگم که تا به حال حرفهای واقعی پیرامون توافق ژنو را من فقط از آمریکاییها شنیدم. آنطور که بعضیها گفتن اظهارات آمریکاییها فقط مصرف داخلی نداشته. روزتون بخیر
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      74 4
      2 طرف دارن سیاه بازی میکنن تا حدی ولی رسیدن به توافق نهایی باعث رفع تمامی تحریم ها خواهد بود به این مطلب در متن نوافق اولیه اشاره شده
    • سعید خان A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      10 52
      دیپلماسی جدید راهی است که آغاز شده است اگر توافقی حاصل نشود یا 15 بد عهدی کند نباید بیخود خرابکاری ها را پنهان کنیم . بعد از سالها خوی استعماری غرب را شناخته ایم و میدانیم که اینها خوششان می آید کشورها در مقابلشان عقب نشینی کنند . عبارات " راه سختی در پیش رو داریم و مذاکرات دشواری می کنیم و ......" به گونه ای بیان میشود که گویا آبروی دولت روحانی به توافق و یا عدم توافق بسته شده است .
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    50 16
    بوی توافق نهایی به مشام میرسد. پیش بسوی دلار 2500 تومن.
    • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      0 0
      البته توافق نهایی بعد نیست... ولی دوست عزیز چیزی که تو این مملکت گرون شد.. دیگه ارزون نخواهد شد.. پس فقط باید امیدم این باشه که تورم کم بشه. و ثبات پدید بیاد
    • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      6 1
      کارمون به جایی رسیده که به دلار 2500 راضی بشیم, یادمون رفته که 900ت بود و یه ساله 3 برابر شد..
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    32 15
    ما مردم ایران همواره از رئیس جمهورمان پیروی میکنیم و دوستش داریم
  • حميدرضا A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    32 16
    شما شرايط الان را با شزايط يكسال پيش مقايسه كن داداش خودت متوجه مي شي كه اقاي روحاني چه كار بزرگي انجام داده كاش همه طرز فكر روحاني رو داشتن روحاني متشكريم ...........................
  • هلیا A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    105 6
    و همچنین به معنای مرگ افراطیگری در کشور ایران .به امید ان روز .
  • معراج A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    23 16
    تحریم ها در شرف لغو شدن هستند همه چیز گرون شده خدا کنه توافق نشه وگرنه بیچاره میشیم . من موندم چرا برای این مملکت هیچ پیشبینی درست از آب درنمیاد . همه چیز عکس کشورهای دیگه است .
  • s.gh A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    63 3
    رئيس جمهور بايد شجاع ، عادل و راستگو باشد .
    • amir IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      57 21
      مثل روحانی
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      0 0
      روحاني شجاعه؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    17 25
    فقط در حد یک شعار این حرف را میشه پذیرفت .امریکا به این راحتی مشتش را باز نمیکنه .حالا ایران تو مشتشه غیرممکنه همه تحریم ها برطرف بشند مگر به بهای سنگین برای ایران. درضمن پرونده ای که غربی ها واسه ایران باز کردند فقط یه برگش مربوط به بحث هسته ایه. مسئله ای که 10 سال قدمت داره محاله یک ساله حل بشه وگرنه باید بهش شک کرد. ما به همون برخی از تحریم ها در این مقطع راضی هستیم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    41 12
    تا اینجاش که خیری به ما نرسیده. دلار که گرون شده همه چیزای دیگه هم همچنین
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    8 57
    چرا سر سپردگي و تسليم امريكا شدن؟ همين الانش هم دوستان امت ايران اسلامي زيادند، هندي ها چيني ها و برادران عراق و لبنان و فلسطين، اينهمه پيشرفت و ساخت همه چيز در تحريم بوجود امده يعني نتيجه تحريم است، اين تحريم ها سازنده است، چه نيازي هستش به غرب و غربگرايان و تهاجم فرهنگي؟ به كدامين سو چنين شتابان؟‌اين است آنچه كه امت حزب اله مي خواهد؟ خير، پس بخود بياييد و به آغوش امت بازگرديمد
    • نیما A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      0 0
      بس کنین این حرفای احمدی نژادی رو 8 سال مردمو گول زدید که غرب فلانه فلانه برادر من من دانشجو سه شیفت تو روز دارم کار میکنم که بتونم خرج پدری که کارشو از دست داده و پول عمل قلبشو نداره بدم این حرفتوام بزا واسه زدن جلو برادرای دیگه که از همه جای شکم ماها میزنن تا شما همیشه در صحنه ها سیر باشید ما خسته ایم له شدیم زیر فشار نداشتن ...
    • mojtaba IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      0 0
      خودت میفهمی چی میگی گاو پرست و همه چی خوارها شدن برادر ما..................... بابا آکبند نگه ندار قیامت نزدیکه
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      0 0
      باشه...
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    31 7
    مطمئن باشيد اگه همه تحريم ها هم لغو بشه هيچي ارزون كه نميشه گرونتر هم ميشه، چون "قرار نيست" و "نبايد" اينطور بشه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    9 2
    تجربه ی این چند سال نشون داده قیمتها در ایران بیشتر ازهمه به قیمت دلار وابسته س. حتا در مورد بنزین اگر دلار ارزانتر شود خودبخود قیمت آن به قیمت کشورهای همسایه و جهانی نزدیک می شود
  • رامسری IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    9 6
    انشاالله که توافق نهیب صورت بگیره.ولی امیدوارم غربی ها بحث حقوق بشر رو علم نکنن تا دوباره روز از نو بشه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    خدایا کمکمون کنفقط از تو هرکاری برمی آد
  • صاد IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    سالهاست منافع منابع و اخلاق اجتماعی و ...نقدمان را دادیم به هوا و خیال و توهمات نسیه خیالبافی تا کی ؟چرا به واقعیت ها فکر نمیکنیم روحانی برای ملت شانس اخر است بیایید یکبار دیگر حمایتش کنیم و الا خودسرهای تندرو در کمین حاکمیت قهقرایی و سیاه خود هستند.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    هنوز هم بعد از اینهمه تجربیات تلخ ناشی از حرف زدن از روی احساسسات بازهم احساسی حرف میزنیم وتصمیم میگیریم
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    روحانی مچکریم...
  • جوگیر IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    تکبیر
  • kaveh A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    3 0
    یعنی دلار میشه 1000 تومان
    • علیرضا A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      0 0
      خداکنه خیلی دوس دارم یک موتور کی تی ام داشته باشم خیلی دوس دارم وسیله هایی که مورد نیازمه بگیرم ولی بخاطر یک ادم بی فکر و منطق مثل احمدی نژاد نه تنها من بلگه خیلی ها دور ارزوهاشون رو خــــــــــــــط کشیدن
  • امیر CZ ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    امیدوارم این داستان 10 ساله به زودی تموم بشه. 10 ساله که وقت، انرژی و سرمایه این مملکت صرف موضوعی شده که وقتی با هزینه های مختلفی که در طی این سالها برای وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور داشته مقایسه می کنیم، شاید جز افسوس خوردن کار دیگه ای نمیتونیم بکنیم. امروز بخش های مهم کشور از تحریم ها آسیب های جدی دیده اند. زندگی روزمره مردم دچار مشکل شده و هزار و یک مدل ناهنجاری و فساد در جامعه شایع شده. به نظر من ما صورت مسئله عزت و اقتدار رو درست تعریف نکردیم. به نظر من عزت و اقتدار اینه که سرمایه های مادی و معنوی کشور رو بتونیم حفظ کنیم و اینکه مردم بتونند به ایرانی بودن خود افتخار کنندف نه اینکه سعیشون این باشه که به هر طریقی از کشور مهاجرت کنند.
  • رحیم A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    روحانی جزحرف زدن کاردیگه ای بلدنیست
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    آیه 120سوره مبارکه بقره میفرماید هزگزیهود ونصارا ازتو راضی نخواهن شد مگراینکه توکاملا تسلیم دین آنهاشوی یعنی بطور صدرصد آئین وافکار باطل آنهارابه پذیری بگوهدایت واقعی همان هدایت الهی است .به فرمایش مقام معظم رهبری مذاکره کنندگاه فرزنذان ماهستتد وقابل اطمینان ولی عزیزان طرف مقابل قابل اعتمادنیست مواظب باشید ازروی سادگی ازگرگ تضمین درنده نبودن را نخواهی بگیرید چون تجربه نشان داده گرگ بهیچوچه دست از خوی درندگی برنمی داردباهوشیاری جلوبرویدمردم پشتیبان شماهستند اگرشماباایشان صادق واورا محرم خودبدانید به جرات میشودقسم خوردکه نجیب مومن باوفا ووطن دوست ترازمردم ایران اسلامی دردنیا پیدانخواهد شد.آی دولتمردان قدر بدانید