فارس نوشت:


مجلس اسلامی سوریه با ریاست «اسامه الرفاعی» در استانبول اعلام موجودیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری «جیهان»، مجلس اسلامی سوریه دیروز در ترکیه اعلام موجودیت کرد.

بر اساس این گزارش، نزدیک به 40 هیئت و انجمن به اسلامی در داخل و خارج سوریه به این مجلس پیوسته‌اند و برخی از هیئت‌های شرعی گروه‌های جنگ‌جو در سوریه نیز عضو این مجلس شده‌اند.

پس از برگزاری یک نشست دو روزه، «مجلس اسلامی سوریه» اعلام موجودیت کرد. این نشست با حضور 128 عضو برگزار شد و در پایان، 21 نفر به عنوان اعضای مجلس انتخاب شدند.

«اسامة الرفاعی» رئیس این مجلس طی یک کنفرانس خبری که در استانبول برگزار شد، گفت: که غیر از داعش و النصره،  نود درصد از گروه های مختلف مخالفین سوری و گروه های دینی و اسلامی در این مجلس دارای نماینده هستند.

از جمله اعضای این مجلس عبارتند از: محمد سرور زین العابدین، ممدوح جنید، محمد راتب النابلسی، محمد معاذ الخن، محمد یاسر المسدی، عبد الکریم بکار، عماد الدین رشید، محمد العبدة، عبد الفتاح السید، أحمد الشحادة، عبد الله السلقینی، محمد أبو الخیر شکری، خیر الله طالب، أحمد سعید حوى، حسین عبد الهادی، فایز الصلاح، عبد الله العثمان، عبد الله رحال، ریاض الخرقی، وفداء المجذوب.

از آغاز بحران سوریه تاکنون و طی سه سال اخیر دو شهر استانبول و گازی عنتاب ترکیه، محل تاسیس و فعالیت نهادهای مختلف مخالفان سوری همچون ارتش آزاد سوریه، دولت موقت مخالفان سوری، ائتلاف مخالفان سوری و سایر نهادهای مرتبط با آنها بوده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    3 4
    بعد نمایندگان این مثلا مجلس در کدام انتخابات به مجلس راه پیدا کردند؟ بعد با رای چه کسی؟ بعد کارشون چیه؟ لابد قانون گذاری
  • محمد اول A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    2 4
    آره دیگه تو این مجلس دور ه جمع میشن که خب از فردا چطوری سر ببریم و بچه ها از چه سنی باید سرشون بریده بشه و این که می تونیم با سرهای بریده سنگر درست کنیم و این که انشالله بهشت در انتظارمان است فقط قاشق ها را جا نذاریم که تو اون دنیا از قاشق خبری نیست