معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های علمی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید تجهیزات دفاعی گفت: ایران خواهان آذربایجانی قوی در همسایگی خود می‌باشد و آمادگی دارد همکاری‌های دفاعی و نظامی خود را بدون هرگونه محدودیتی با این کشور افزایش دهد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،‌ اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در دیدار «ژنرال ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با تاکید بر وجود اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و مذهبی میان دو کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود اهمیت فراوانی نسبت به گسترش روابط با کشورهای همسایه قائل است و در این میان جمهوری آذربایجان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیشرفتهای علمی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید تجهیزات دفاعی گفت: ایران خواهان آذربایجانی قوی در همسایگی خود می باشد و آمادگی دارد همکاری های دفاعی و نظامی خود را بدون هرگونه محدودیتی با این کشور افزایش دهد.

جهانگیری افزود: حجم مبادلات تجاری وسطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور پایین تر از حد انتظارات است که لازم است در این زمینه ضمن شناسایی و رفع موانع، گام هایی اساسی در جهت افزایش حجم تبادلات تجاری تهران - باکو برداریم.

جهانگیری همچنین با اشاره به ملاقات روسای جمهور دو کشور در سفر اخیر رییس جمهور آذربایجان به تهران و امضای چهار سند همکاری گفت: در مذاکرات صورت گرفته مسائل دو جانبه و موضوعات منطقه ای میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته و توافقات خوبی نیز حاصل شده که می تواند در ارتقاء سطح روابط دو کشور موثر و مفید باشد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این ملاقات، مذاکرات خود با همتای ایرانی اش را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت های فراوانی در زمینه همکاریهای دفاعی میان دو کشور وجود دارد و دو کشور از دیدگاه مشترکی نسبت به مسائل منطقه و جهان برخوردار هستند.

ژنرال ذاکر حسن اف همچنین با اشاره به مشترکات موجود میان دو ملت در زمینه های فرهنگی و دینی اظهار امیدواری کرد سفرش به ایران زمینه ارتقاء روابط و گسترش مناسبات تهران - باکو را فراهم کند.

 

23503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =