نسیم نوشت:

براساس ابلاغیه رئیس‌جمهور، در سال ۹۳ ایجاد هرگونه مؤسسه و شرکت دولتی، توسعه تشکیلات داخلی دستگاه‌های اجرایی و صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد ممنوع شد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی اداری در فروردین ماه جاری مصوبه شورای عالی اداری در خصوص برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری در سال ۱۳۹۳ را برای اجرا به تمامی وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌ها، نهادهای عمومی غیر دولتی و استانداری‌ها ابلاغ کرده است.

شورای عالی اداری در یکصد و شصت و دومین جلسه مورخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور «برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری در سال ۱۳۹۳» منبعث از نقشه راه اصلاح نظام اداری مصوب را به شرح متن و جدول پیوست (ممهور به مهر دبیرخانه شورای عالی اداری)، تصویب نمود.

ماده ۱- دستگاه های اجرایی مکلفند؛ نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه عملیاتی مذکور مطابق برنامه زمان بندی، اقدام نمایند.

ماده ۲- در سال ۱۳۹۳ ایجاد هر گونه موسسه و شرکت دولتی، توسعه تشکیلات داخلی دستگاه‌های اجرایی و صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد ممنوع می‌باشد. موارد استثناء با رعایت راهبردهای فصل دوم قانون مدیریت خدمات کشوری، به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و تایید رئیس جمهور اتخاذ تصمیم می‌شود.

ماده ۳- معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور مکلف است؛ ضمن نظارت بر اجرای برنامه عملیاتی و اعمال نتایج پیشرفت در نظام ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، گزارش عملکرد اجرای برنامه را هر چهار ماه یک بار به رئیس جمهور و شورای عالی اداری و حسب ضرورت در دولت ارایه نماید.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    31 10
    پس چرا در قانون بودجه سال 1393 بازنشستگی پیش از موعد با موافقت بالاترین مقام دستگاه ، تصویب شده؟ ما که سر در نیاوردیم
  • مجید EU ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    33 11
    من بازنشستگی پیش از موعد میخوام .
  • حسين EU ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    29 1
    اين ايراد اساسي وارد است ؟چرا نماينده دولت در بودجه پيش نهادي به مجلس اين مورد را عنوان نمود و به تصويب نمايندگان محترم رسيد.بي برنامه گي تا كي؟هر روز قوانين متضاد صادر نمودن تا كي؟به خدا خسته شديم.
  • علی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    26 5
    پس چرا مجلس مصوب نمود که بازنشستگی پیش از موعد تا سال 94 ادامه داشته باشد.بی برنامه گی تا کی ؟ این دولت که دم از تدبیر وامید می زند چرا قانون گریزی می کند؟
  • علیرضا A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    35 0
    اقای رییس محترم جمهور پس از سالها خدمت دلمان به مصوبه مجلس جهت بازنشستگیپ یش از موعد خوش بود برای چی همه زندگی مارا بهم می زنید
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    26 0
    آیا به فکر کسانی که باید به اجبار کار کنند و در این صورت بدون رضایت شغلی کار باید بکنند و امید به بازنشستگی پیش از موعد دارند هستید.
  • منصور منصوری A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    22 1
    با سلام آقای روحانی با شعار تدبیر و امید رئیس جمهور شد. ولی تصویب این مصوبه با این شعار مغایرت دارد . چرا که نباید مصوبات هیأت دولت ناقض یکدیگر باشد در بند د تبصره 19 قانو ن بودجه سال 1393 بازنشستگی پیش از موعد پیش بینی شده و مجاز میابشد . مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان معلوم نیست چرا جلو تصویب این قوانین متناقض را نمیگیرند.
  • ق GB ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    29 2
    خدایا پناه به تو می برم. تنها امیدم همین بازنشستگی پیش از موعد بود که به این راحتی خراب کردند. سیر از گشنه چه خبر دارد.
  • m GB ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    26 1
    ظاهرا در این مملکت نباید هیچ امیدی به بهبود داشت. آقای روحانی شما که مردمی هستید چطور با ممنوع کردن بازنشستگی پیش از موعد با زندگی مردم به این راحتی بازی می کنید.
  • m GB ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    19 1
    ظاهرا در این مملکت نباید هیچ امیدی به بهبود داشت. آقای روحانی شما که مردمی هستید چطور با ممنوع کردن بازنشستگی پیش از موعد با زندگی مردم به این راحتی بازی می کنید.
  • fardin GB ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    17 2
    روحانی مچکریم. با این تصمیم نابود شدن قشر ضعیف کارمند جامعه مشهود تر از قبل است. ای کاش تا قبل از این که تبعات این تصمیم اثرات مخربش را نشان دهد هرچه سریع تر امکان بازنشستگی پیش از موعد کارمندان فراهم شود.
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    28 0
    باز نشستگی پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی بار مالی برای دولت ندارد و فقط سنوات کاری را که ان هم حق کارکنان مشمول این قانون بوده میبایست پر داخت شود. جهت رفع کسر بودجه جلوی اختلاسها ودزدیهای را بگیرید. نه اینکه حق مشمولین این قانون مصوب مجلس را از بین ببرید. با اجرای این قانون جوانان بیکار راجایگزین نمایید. اگر واقعا به عقل و تدبیر واعتدال وایجاد اعتماد اعتقاد دارید.
  • محمد GB ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    15 3
    در مشورهای توسعه یافته وقتی می خواهند تغییری در قوانین بازنشستگی ایجاد کنند برای این که شوکی در جامعه ایجاد نشود این تصمیم را چند سال قبل اعلام می کنند نه مثل رییس جمهور ما که یک شبه چنین تصمیم ناگهانی را اعلام و همه را شوک زده کردند.
  • آزاد رحمانی A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    18 1
    با سلام جای تعجب است که دولت تدبیر و امید مصوبات متناقض صادر و تصویب مینماید که چرا که بند د تبصره 19 قانون بودجه 1393 با اصل قانون پیش از موعد متناقض ، و این مصوبه جدید ناقض این دو قانون میباشد .
  • كارمند A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    19 1
    باسلام آقاي رئيس جمهور شما با اين دستور داريد زندگي من را از بين مي بريد خواهش مي كنم تجديد نظر فرماييد به من كمك كنيد من 24 سال سابقه كار دارم .
  • شهلا A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    16 2
    آیا این مصوبه من درآوردی شامل بازنشستگی پیش از موعد کارگران زن تامین اجتماعی هم می شود؟ لطفا" اگر اطلاع دارید پاسخ دهید و عده زیادی را از نگرانی در بیاورید.
  • يك زن A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    20 2
    جناب‌ آقاي رئيس جمهور خواهشمندم در لغو قانون بازنشستگي پيش از موعد تجديد نظر فرموده و اين امكان را براي كاركنان فراهم سازيد. با تشكر از دولت تدبير و اميد
  • اذرخش A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    11 0
    سلام آقای روحانی واقعامتاسفم چرابااعصاب کارکنان بازی می کنی لااقل یه مهلت یک ماهه بدهید
  • اذرخش A1 ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    13 0
    سلام آقای ریس جمهور التماس میکنم یه مهلت بدهید
  • شایسته A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    14 0
    سلام. اقای رییس جمهور لطفا در مورد بازنشستگی پیش از موعد تجدید نظر فرمایند. مخصوصا خانمها. تمام امیدمان با این بخشنامه ممنوعیت بازنشستگی پیش از موعد، به باد رفت
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    10 4
    سلام. اقای رییس جمهور لطفا در مورد بازنشستگی پیش از موعد تجدید نظر فرمایند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    11 2
    سلام آقای روحانی من فقط حق خودم را با 20 روز حقوق میخوام طور خدا اقدام بشه بازنشسته بشیم
  • مادر CA ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    9 1
    لطفا بفرمایید موارد استثنا مادرانی که محروم از دیدن دوران کودکی فرزندانشان بودند را شامل نمی شود حداقل با اجرای این قانون میتوان شاهد دوران نوجوانی آنان بود .
  • کارمند IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    12 3
    باسلام خواهش می کنم به وضعیت زنان شاغل که هم مسئولیت بزرگ کردن فرزندان خود را داشتند وهم کار بیرون توجه کنید من 25 سال سابقه کار دارم و با امید این که اگر فرزندم کودکی را با تنهایی و سختی گذرانده حداقل الان که نوجوان است وبه من احتیاج داره با استفاده از قانون بازنشستگی زودتر از موعد کارمندان دولت بدون سنوات ارفاقی می توانم با 25 روز حقوق در کنار خانواده ام باشم دلخوش بوده ام و حالا تمام امیدم برباد رفته و با افسردگی و بی انگیزگی به کارم ادامه می دم خواهش می کنم به ماکمک کنید و این قانون را حداقل برای کسانی که سنوات آنها بیشتر از 20 است اجرا کنید که حداقل فرصتی برای انتخاب برای کسانی که سالها به امیداین قانون گذراندند باشد
  • وزیری IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    8 0
    من یک خانمم با 25 سال سابقه کار با وجود این که وضع مالی مناسبی ندارم اما دیگر توانایی کارکردن ندارم لطفا"با بازنشستگی زودتراز موعد موافقت نمایید.
  • فریده حبیبی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    8 1
    اقای روحانی من خانمی هستم چهل و یک ساله عاجزانه خواهش میکنم بازنشستگی پیش از موعد را سال ۹۴ لغو کنید تامن هم بعداز بیست سال با داشتن بیماریهای جسمی و افسردگی بازنشسته شوم خواهش میکنم