۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

تسنیم نوشت:

پزشک مخصوص جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق با اشاره به بهبود مداوم وضعیت جسمانی وی تاکید کرد که طالبانی منتظر نتایج انتخابات پارلمانی است و برای تصدی دوباره پست ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.

به گزارش  شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، نجم الدین عمر کریم پزشک مخصوص جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق امروز سه شنبه بار دیگر تاکید کرد: وضعیت جسمانی طالبانی خوب و درحال بهبودی مداوم است.
وی افزود: طالبانی به طور کلی اخبار انتخابات پارلمانی عراق و به ویژه کرکوک را دنبال می کند و منتظر نتایج آن است و به منظور تصدی پست ریاست جمهوری عراق برای سومین بار نامزد نخواهد شد.
نجم الدین عمر کریم در کنفرانسی مطبوعاتی افزود: رئیس جمهور منتظر نتایج انتخابات پارلمانی و بویژه در کرکوک است زیرا اتحادیه میهنی کردستان عراق برنامه ای روشن درخصوص خدمات رسانی به اهالی کرکوک دارد و این چیزی است که ما از سه سال برای آن کار و تلاش می کنیم.
وی افزود: نزدیک دو هفته دیگر از عمر دولت و پارلمان مانده است و بعد از آن دولت جدیدی تشکیل خواهد شد و طالبانی براساس قانون اساسی برای این انتخابات نامزد نخواهد شد و پارلمان جدید و دولت می توانند رئیس جمهوری را معرفی کنند.
پزشک مخصوص طالبانی گفت: اتحادیه میهنی کردستان با پیگیری مستقیم طالبانی نتایج انتخابات پارلمانی گذشته را دنبال می کرد و وقتی از اوضاع کرکوک مطمئن شد؛ برای رای دادن در انتخابات به شهر سلیمانیه رفت.
وی درباره وجود اختلافات در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: این حزب همچنان تحت رهبری جلال طالبانی است و شورای رهبری آن منسجم هستند و اختلاف نظراتی بین اعضا هست اما در نهایت همه آنها درباره آنچه به صلاح و مصلحت حزب و طرفدرانش هست، اتفاق نظر دارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    1 1
    پس کار عراق تمومه.