فارس نوشت:

وزیر دادگستری در واکنش به ممانعت و کارشکنی آمریکا در صدور روادید برای حمید ابوطالبی گفت: آمریکا از این گستاخی‌ها، بی‌نظمی‌ها و بی‌قانونی‌ها زیاد داشته و این اولین یا آخرین آن‌ها نیست.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در گفت‌وگو با فارس درباره صدور قطعنامه اخیر پارلمان اروپا علیه کشورمان و اینکه آیا اروپایی‌ها می‌توانند در امور داخلی ما دخالت کنند، اظهار داشت: موضع دولت در این خصوص قاطع و روشن است؛ آن‌ها هیچ وقت نتوانسته‌اند در امور داخلی کشور ما دخالت کنند و در آینده هم نخواهند توانست.

وزیر دادگستری همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر ممانعت و کارشکنی آمریکا در صدور روادید برای حمید ابوطالبی، گزینه نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح‌کرد: آمریکا از این گستاخی‌ها، بی‌نظمی‌ها و بی‌قانونی‌ها زیاد داشته و این اولین یا آخرین آن‌ها نیست.

وی در ادامه تأکید کرد: ما موضع خود را داریم و راه خود را ادامه می‌دهیم.

به گزارش فارس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران رای‌گیری و آن را تصویب کرد.

در بخش مقدمه این قطعنامه، ادعا شده است: «انتخابات ریاست جمهوری ایران بر اساس استانداردهای دموکراتیک مدنظر اتحادیه اروپا برگزار نشده است و وضعیت حقوق بشر در ایران هنوز تحت نقض سیستماتیک مداوم حقوق اساسی است».

همچنین آمریکا در اقدام مداخله‌جویانه دیگری از صدور روادید به نماینده دائمی‌کشورمان در سازمان ملل ممانعت کرد و سخنگوی وزارت خارجه نیز ضمن موضع گیری در این خصوص گفته است: «موضوع و شکایت ایران نسبت به عدم صدور روادید از سوی دولت امریکا برای سفیر و نماینده دایم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک از طریق سازوکار های رسمی موجود برای رسیدگی به این موضوع فعال شده و در دست اقدام است».

وی تأکید کرد: اقدام آمریکا در عدم صدور روادید برای سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نقض مقررات بین‌المللی بوده و بر خلاف قرارداد مقر بین سازمان ملل متحد و دولت آمریکا است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =