سایت خانه ملت نوشت:

 

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس، با انتقاد از دورزدن قانون از سوی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، گفت: متاسفانه این دو باشگاه، درآمدهای خود را به 2 حساب تعیین شده از سوی دولت، واریز نکرده و پول‌های خود را به ابزار غیر نقدی تبدیل می‌کنند.

سیدهادی حسینی  با یادآوری ناکامی دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال در مسابقات لیگ برتر، ضمن تبریک به مناسبت قهرمانی خوزستانی‌ها در این مسابقات، افزود: فولاد خوزستان برای بار دوم است که در این مسابقات قهرمان شده و این نشان می‌دهد که با یک مربی اخلاقی و ورزشی و تکیه بر توانایی بازیکنان می‌توان پیروزی‌های بسیاری به دست آورد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با قهرمانی تیم فولاد خوزستان در مسابقات لیگ برتر، می‌توان به این نتیجه رسید که در مسابقات فوتبال پول هیچ‌گاه حرف اول را نمی‌زند؛ متاسفانه در این مسابقات تیم‌هایی که پول‌های کلان دریافت می‌کنند موفقیتی نداشتند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: ما انتظار داریم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مسابقات فوتبال مردانه جنگیده و با رعایت مسایل اخلاقی به خوبی وارد میدان شوند زیرا این‌ها الگویی برای جوانان هستند که متاسفانه تاکنون کمتر به انتظارات نسل جوان پاسخ داده‌اند.

حسینی با درخواست از وزیر ورزش و جوانان برای اجرای دقیق قانون، تاکید کرد: سال گذشته قرار بود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس واگذار شود اما اعلام شد که این دو تیم سازوکار بورسی ندارد و باید به صورت مزایده، به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت قدرت باشگاه‌داری ندارد، یادآور شد: دولت باید به سمت اشتغال، تولید و ظرفیت‌سازی برای کشور رود تا صنعت قدرتمند شده و به واسطه آن بخش خصوصی نیز توانمند شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ‌با بیان اینکه بخش خصوصی باشگاه‌ها را به روش صحیح اداره می‌کند، تاکید کرد: تاکنون باشگاه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شدند به خوبی توانستند خود را اداره کرده و بدون تکیه بر دولت به قهرمانی دست یابند؛ امسال باید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود و بدون‌شک در صورت معطلی وزیر ورزش نسبت به این اقدام، مجلس با موضوع برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس نهم، تصریح کرد: بدون‌شک می توان با استفاده از بازیکنان توانمند و گم‌نام تیم را به قهرمانی رساند؛ اینکه بخواهیم تنها به 10 الی 20 بازیکن صاحب نام تکیه کنیم نمی‌توانیم به قهرمانی دست یابیم.

حسینی، با انتقاد از دور زدن قانون از سوی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، یادآور شد: دولت برای این باشگاه‌ها، 2 حساب بانکی تعیین کرده تا درآمدهای خود را به این حساب‌ها واریز کرده و آن را صرف اداره باشگاه و دستمزد بازیکنان کنند.

وی تاکید کرد: دو باشگاه‌ استقلال و پرسپولیس با رعایت نکردن قانون، پول‌های خود را به ملک، ماشین یا ابزار غیرنقدی تبدیل کردند و با این بهانه که پول نقدی وجود ندارد که بخواهیم به حساب‌های بانکی واریز کنیم، قانون را دور زدند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمک به ورزش از وظایف اصلی این فراکسیون به شمار می‌رود، گفت: ما از وزیر ورزش درخواست داریم تا به این تخلفات رسیدگی کند زیرا در غیر این صورت حق پیگیری برای مجلس وجود خواهد داشت.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    5 0
    آخه کجای این بازیکنان الگوی جوانان ما هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اخلاق خوب دارن؟ سواد درست و حسابی دارن؟ ................... خوب وقتی هیچ نظارتی نیست همین میشه دیگه