فارس نوشت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف اصلی جنبش دانشجویی مخالفت با دیکتاتوری است و دانشجو اجازه نمی‌دهد دیکتاتوری بخواهد جای جمهوریت را بگیرد.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم جشن دستاوردهای هسته‌ای که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، طی سخنانی گفت: از دانشجویان انتظار می‌رود که در بحث مسائل کشور سوالات مشخصی داشته باشند و نسبت به روندهای جاری اطلاعات و آگاهی‌های لازم را کسب کنند.

جلیلی ادامه داد: ما باید بدانیم که در کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم و پیشینه ما چه بوده و آینده چه خواهد شد و اگر به این سوال‌ها به خوبی جواب بدهیم خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

رئیس سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اضافه کرد: اگر نتوانیم به آینده خودمان یک نگاه روشن داشته باشیم و اگر ندانیم چه پیشینه‌ای داریم و چه بر سر ما گذشته است کسانی خواهند بود که با توجه به خیانت‌هایی که به ملت ما کردند مدعی پیشرفت و دلسوز بشر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر کوتاهی کنیم همان کسانی که از ابتدا از رژیم استبدادی دفاع می‌کردند مدعی حقوق بشر می‌شوند و کسانی که محکم‌ترین روابط را با رژیم شاه داشتند طرفدار آزادی می‌شوند.

جلیلی تصریح کرد: اگر از آینده درک روشنی نداشته باشیم و هدفمان مشخص نباشد این بی‌هدفی در خلأ نمی‌ماند و کسان دیگری برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی تأکید کرد: اینکه دشمنان ما امروز آرمان‌های ملت را به تمسخر می‌گیرند به خاطر این است که می‌خواهند با اهداف‌‌ها و خواسته‌های آن‌ها حرکت کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: افتخار حرکت دانشجویی در ایران این بوده است که به موقع پیش‌بینی کرده و به موقع هم اقدام کرده است و نگذاشته که آن‌چه را که دشمنان می‌خواهند محقق شود.

جلیلی اضافه کرد: ما شاهد هستیم کسانی که با دانشگاه حرکت دانشجویی را در نیم قرن اخیر دنبال می‌کردند دانشجویان آگاهی بودند و اجازه نمی‌دادند دشمنان به خواسته خود برسند و با ریختن خون خود فریاد آزادی‌خواهی سر دادند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی حرکت دانشجویی باید مقابله با دشمنان ملت باشد و باید به موقع تشخیص بدهد و عمل کند‌ آنچنان که در سال‌های گذشته در تسخیر لانه جاسوسی و ... درست عمل کرده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: دانشجویان در سال‌های اخیر نیز در مقابل کسانی که می‌خواستند با اردوکشی خیابانی و اغتشاش در مقابل آرای مردم بایستند ایستادگی کردند و نشان دادند اجازه نخواهند داد با دیکتاتوری کسانی بخواهند رأی مردم را زیر پا بگذارند چه سال ۸۸ باشد و چه سال ۹۲ و در همه این سال‌ها دانشجو مدافع آرای مردم است.

جلیلی با بیان اینکه هدف اصلی جنبش دانشجویی مخالفت با دیکتاتوری است، تصریح کرد: دانشجویان اجازه نمی‌دهند دیکتاتوری جایگزین جمهوریت شود و همین دانشجویان امیرکبیر زمانی که تمامیت ارضی کشور هدف دشمنان قرار گرفت بیشترین حضور را در عرصه داشتند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ظرفیت‌های بزرگ دانشگاه در بحث هسته‌ای مشخص است و دانشجو و دانشگاه نقش بسزایی در پیشبرد فعالیت‌های هسته‌ای داشته است.

وی اضافه کرد: کسانی که امروز مدعی آزادی هستند سخت‌ترین اقدامات را علیه آزادی ملت ما انجام دادند و آیا اگر ملتی بخواهد تحقیق علمی انجام دهد دولت‌های استکباری باید اینگونه به مقابله با آزادی آن ملت برخیزند.

رئیس سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تأکید کرد: شهدای هسته‌ای به ما درس آزادگی دادند و گفتند باید آزاد باشیم و برای این بحث هیچ کس نمی‌تواند مانع آزادی یک ملت شود و این شهدا می‌دانستند آزادی و رسیدن به آن هزینه دارد و هزینه آن را هم پرداختند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: شهدای هسته‌ای ما می‌دانستند راهی که می‌روند پر از خطر است و ممکن است شهید شوند ولی با همه وجود برای دفاع از آزادی ملت به صحنه آمدند.

وی ادامه داد: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد پیوند جمهوریت و اسلامیت نظام است و ملت اجازه نمی‌دهد کسانی با دیکتاتوری بخواهند آرای مردم را وتو کنند. حالا در هر دوره‌ای که می‌خواهد باشد.

جلیلی در تکمیل سخنان خود گفت: آن چیزی که اهمیت دارد این است که اگر دانشگاه‌ها بخواهند تحقیقات علمی کنند در این مسیر نظام اسلامی مبتنی بر آرای مردم با تمام قدرت و تمام قد پشت سر این موضوع ایستاده است.

وی تصریح کرد: دشمنان نگران این هستند که می‌بینند ملت با همبستگی حول ارزش‌های انقلاب اسلامی شتابان به سوی یک پیشرفت بزرگ و تمدن اسلامی حرکت می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: آن‌چه که موجب نگرانی دشمن است پیشرفت ملت و جمهوری اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی است و این بحث را مانع دیکتاتوری و استکبار می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه امروز ما با جریان تحجر و تحجر مدرنیته هستیم خاطرنشان کرد: کشورهایی که حتی یک انتخابات در تاریخ خود نداشته‌اند امروز دم از آزادی و حقوق بشر و تخلف در انتخابات می‌زنند و حمایت از تروریسم را همین مدرنیته متحجر و تحجر می‌کند و آن‌ها آمدند و حاضرند آبروی نداشته خود را به حراج بگذارند و در راستای آن شهدای هسته‌ای ما را مورد هدف قرار می‌دهند.

جلیلی ادامه داد: ملت ما یک کار بزرگ کرده است و امروز فقط مقاومت نکرده بلکه پیشرفت هم کرده است لذا دشمنان نمی‌توانند این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را ببینند و ما این پیشرفت‌ها را مدیون همین وحدت ملت و آرمان‌های بزرگ و هدف‌گذاری‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه باید گامی بزرگ برداشت اظهار داشت:‌ اگر می‌بینید امروز دشمن از گزینه نظامی دم می‌زند به این معنا نیست که می‌خواهد این گزینه را برای آینده بگذارد ولی چون توان و قدرت استفاده از این گزینه را ندارند فقط حرف آن را می‌زنند.

جلیلی اضافه کرد: ایران نشان داده که نه تنها بدون آمریکا می‌شود پیشرفت کرد بلکه با مبارزه با آمریکا هم می‌توانند پیشرفت کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: دشمنان امروز آنقدر از ما نگران شده‌اند که حتی یک تراکنش بانکی ملت هم برای آنها نگران‌کننده است.

جلیلی با بیان اینکه دانشگاه امروز می‌تواند نقش اساسی خود را ایفا کند، گفت: با تولید علمی که حلال مشکلات مردم باشد و تولید علمی که دشمنان با آن مخالف هستند باید پاسخ رفتارهای آنها را بدهند.

وی تأکید کرد: دشمن بیشتر از اینکه نگران یک سانتریوفیوژ باشد نگران این هستند که چرا شهدای بزرگ هسته‌ای اعتماد به نفس ملی را به ملت غنی‌سازی کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند زبان ما را خفه کنند و بگویند حرف فقط همان چیزی است که دیکتاتوری آمریکا می‌‌‌گوید.

جلیلی با بیان اینکه دانشگاه امروز یک قرارگاه بزرگ برای مقاومت اقتصادی است اضافه کرد: دانشگاه در این راستا می‌تواند موتور حرکت جامعه باشد و همانطور که در دوره‌های مختلف حماسه آفریدند امروز نیز وارد عرصه اقتصادی شوند و یک حماسه بزرگ اقتصادی بیافرینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز دانشگاه ما باید علمی را که حلال مشکلات کشور است و به مستضعفان کشور کمک می‌کنند و گره مشکلات را باز می‌کند تولید کند.

وی در خاتمه ادامه افزود: من با آینده‌ای روشن بسیار امید دارم و امیدوارم که همه نهادها با همبستگی و وحدت در مقابله با مسائل پیش رو یک حماسه رقم بزنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DK ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    29 4
    جليلي و اين حرفا؟؟؟
  • حسین ایلام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    6 37
    درود بر سلطان جلیلی
  • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    20 4
    به جان خودم داری شوخی میکنی
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    16 3
    آقای جلیلی نمیدونستم از این حرفها هم بلدید ؟
  • بهزاد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    15 1
    چالش، فرصت، تهدید و دیگر هیچ
    • بی نام A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
      6 1
      و ظرفیت
  • محمد باروتی ها A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    8 32
    درود بر دکتر جلیلی
  • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    27 3
    براي همين به شما راي ندادن
  • بی نام IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    46 4
    اتفاقا یکی از دلایلی که شما رای نیووردی همین فکر دانشجویان بود
  • بی نام US ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    14 3
    حرف های روشنفکرها رو می زنه ایشون.
  • بی نام EU ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    55 4
    خدایا کی این حرفها رو می زنه؟ آقای جلیلی خود نماد جریان تمامیت خواه مطلق است.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    39 4
    چرا از شعارهايي كه دانشجويان عليه جليلي ميدادن و مانع سخنرانيش ميشدن چيزي ننوشتين؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    5 29
    درود بر جلیلیمقایسه فتنه 88 و اوضاع مصر و اوکراین رو خوب اومد
  • همه A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    4 7
    درود بر جلیلی
  • بی نام RO ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    4 1
    دقیقا همینطوره.فقط نمی دونم چرا طرفداران آیت الله مصباح به جای جمهوری اسلامی خواستار حکومت اسلامی هستند.