انتقادهای سه فرمانده سپاه از عملکرد دولت در زمینه های مخلتف

امروز فرمانده سپاه پاسداران از دولت انتقاد کرد و روز گذشته معاون ستاد کل نیروهای مسلح.

سید صادق روحانی: اگرچه موضوع انتقادات فرماندهان مختلف بود اما هر دو از دولت انتقاد کردند و این نخستین بار نیست که نیروهای نظامی از دولت انتقاد می کنند.

موضوعی که لب سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به انتقاد گشوده است رویکرد دولت روحانی در قبال اقتصاد مقاومتی بود. وی با بیان اینکه متاسفانه دولت تاکنون از پیشنهادها و اقدامات بسیج برای اقتصاد مقاومتی استقبال نکرده است، گفت: امیدواریم دولت از توان موفق بسیج و سپاه و ظرفیت عظیم مردم در این عرصه‌ها استفاده کند.

سخنان امروز سردار جعفری را می توان به نوعی ادامه سخنان دو هفته پیش آن دانست. سردار جعفری حدود دو هفته قبل گفته بود که در اقتصاد مقاومتی بسیج می‌تواند به دولت کمک کند ، ولی دولت باید این مسئله را از ما بخواهد.

سردار جعفری روز گذشته هم در انتقادی دیگر از دستگاه های کشور گفته بود که مرحله سوم انقلاب که اکنون در آن قرار داریم، مرحله‌ای است که اسلامی شدن برخی دستگاه‌های نظام در آن به کندی پیش می‌رود، در حالی که همه دستگاه‌های نظام اسلامی باید همه چیزشان و همه روش‌ها نظام‌ها و آیین‌ها و فرهنگ سازمانی‌شان مبتنی بر مبانی دینی اسلامی باشد.

در حالی که انتقادات سردار جعفری از دولت بیشتر حول محور سیاست های داخلی است روز گذشته سردار جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ توافق غیر اصولی را نمی‌پذیرند. ما زمانی برای مفاهمه احترام قائل هستیم که در چارچوب منافع ملی کشورمان باشد.

در حقیقت انتقادات سردار جعفری بیشتر معطوف به سیاست خارجی و برنامه هسته ای ایران و گفت و گوهای محمدجواد ظریف با شش قدرت جهانی بود.

از سوی دیگر چندی پیش حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز درباره سیاست های فرهنگی دولت گفته بود: به نظر من آنچه باید در سال 93 به عنوان مهم ترین اولویت مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد، شناسایی منافذ رخنه دشمن و عرصه‌هایی است که آنها با استفاده از غفلت ها نفوذ کرده‌اند و ما باید آنها را مسدود کنیم.وی همچنین گفته بود: کاری که باید انجام دهیم تکان اساسی به مسئولانی است که هم اکنون در غفلت هستند و ما باید آنها را از بسیاری موضوعات هوشیار کنیم.

این نخستین بار نیست که فرماندهان و مسئولان نظامی به دولت انتقاد می کنند. همچنین این انتقادات محدود به این دولت هم نیست. در دولت پیشین هم در بسیاری از مواقع چهره های سپاهی به انتقاد از عملکرد دولت در زمینه های مختلف می پرداختند.

2929

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349346

برچسب‌ها