۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
پاسخ به شایعات فوت یادگار امام در حوزه هنری

کتاب زندگی‌نامه زنده یاد حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی به قلم جواد کامور بخشایش به زودی منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

کامور بخشایش با اشاره به آماده چاپ بودن زندگی‌نامه سیداحمد خمینی در قالب مجموعه کتاب‌های "شخصیت‌های مانا" گفت: این اثر را به سفارش دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری نوشته‌ام و توسط انتشارات سوره مهر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

او که با پایگاه خبری حوزه هنری گفت‌وگو می‌کرد درباره مضمون این اثر اظهار کرد: در این کتاب به زندگی سیداحمد خمینی از زمان تولد تا فوت در پنج فصل پرداخته می‌شود. کتاب از پیشینه خانوادگی و تولد سیداحمد خمینی آغاز می‌شود و همچنین نقش ایشان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های تثبیت نظام جمهوری اسلامی و در نهایت سال‌های پایانی عمر ایشان پس از رحلت امام خمینی (ره) و تاسیس و مدیریت موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) و احداث، تکمیل و اداره حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این کتاب آمده است.

کامور بخشایش گفت: در بخش پایانی کتاب زندگی‌نامه سیداحمد خمینی به چگونگی فوت ایشان و شایعاتی که در آن زمان درباره‌اش گفته می‌شد پرداخته‌ایم.

این نویسنده و پژوهشگر افزود: برای نگارش این اثر از مجموع آن چیزی که درباره سیداحمد خمینی در آثار مکتوب، مصاحبه‌ها و فیلم‌ها وجود داشت استفاده کرده‌ام و اثری مستند از زندگی این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی خلق شده است.

او همچنین ابراز امیدواری کرد چاپ تازه‌ای از "خاطرات آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای" که توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده بود در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب عرضه شود.

از جواد کامور بخشایش در نمایشگاه کتاب امسال چاپ چهارم کتاب "جای امن گلوله‌ها" و چاپ سوم کتاب "خاطرات سیدمرتضی نبوی" عرضه می‌شود.

بنابراین گزارش، چاپ سوم «آنروز سه نیم بعد از ظهر» دیگر کتاب این ناشر، خاطرات دوران جنگ مهدی صمدی صالح که با مصاحبه و تدوین سید سعید غیاثیان به زودی منتشر می شود.

سعید غیاثیان راوی کتاب دامنه خاطرات کتاب را محدود به دوران حضور مهدی صمدی در جبهه جنگ دانسته درباره این اثر اظهار داشت: این کتاب صرفا خاطرات جنگ مهدی صمدی است که وی از سن 15 سالگی و از سال 1361 وارد جبهه شده٬ در عملیات‌های خیبر، والفجر 8، کربلای 5، بیت المقدس 2 و مرصاد شرکت داشته است.

این نویسنده٬ اثر «آنروز سه و نیم بعد ظهر» را حاصل یازده ساعت مصاحبه فشرده با مهدی صمدی صالح عنوان کرده در این باره خاطر نشان کرد:این یازده ساعت مصاحبه چیزی قریب به هفده‌ماه زمان طو کشید تا توانستم مصاحبه‌ها را تدوین و تنظیم کنم.

غیاثیان همچنین درباره عنوان و عکس جلد کتاب گفت: عنوان و عکس جلد کتاب به زیبایی در هم تنیده شده است در مقطعی از عملیات کربلای 5 ،در منطقه شلمچه، همه نیروها، برای اقامه نماز وارد کانال شدند و صمدی به دلیل کمبود جا، بیرون از کانال و زیر بارش گلوله به نماز ایستاده٬ پس از آن محمود بدر فر از وی شروع به گرفتن عکس می‌کند بدون آنکه خود وی از این قضیه مطلع شود. عکس روی جلد کتاب یکی از مشهورترین عکس‌های دفاع مقدس است که مهدی صمدی با لباس جنگ بر روی خاک مشغول نماز خواندن است٬ این عکس حتی در مقطعی به عنوان عکس ثابت یکی از جراید کشور در آمده بوده است. کم کم در ذهن بسیاری این تداعی شده بود که صاحب عکس(مهدی صمدی) به شهادت رسیده است٬ در حالی که وی هم اکنون زنده و در سلامت به سر می‌برد.


6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =