خبرنگار سی ان ان نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل را بی نتیجه و ناامیدکننده خواند. خبرگزاری رویترز هم با پخش این تصاویر این نشست را بی نتیجه خواند.

 

 

 

 

 به دنبال تشدید بحران در شرق اوکراین، شورای امنیت سازمان ملل، نشستی فوق العاده در این باره برگزار کرد و طی آن نمایندگان روسیه، اوکراین و آمریکا دیدگاه های خود را مطرح کردند.
ریچارد راث خبرنگار این شبکه درباره اینکه آیا این نشست توانست بارقه ای از امید را ایجاد کند و پیشرفتی در کاهش بحران در اوکراین باشد، گفت: نه این نشست چنانچه نماینده فرانسه آن را توصیف کرد، ناامیدکننده بود و چنین به نظر می رسد که درگیری های شهری همچنان ادامه خواهد داشت.
وی درباره اینکه آیا کی یف مصمم است با جدایی طلبانی که آنها را تروریست می خواند، مقابله کند، گفت ما در صحبت های نماینده روسیه در سازمان ملل شنیدیم که روسیه خواستار اقداماتی برای جلوگیری از استفاده از نیروی نظامی علیه حامیان و فعالان طرفدار کشورش شد. چند هفته قبل نیز این بحث درباره متوسل نشدن اوکراین به نیروی نظامی درباره کریمه مطرح بود.
به هر حال رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده است که در صورت لزوم به نیروی نظامی علیه جدایی طلبان متوسل می شود. در شورای امنیت سازمان ملل، ما شاهد جنگ لفظی بین نمایندگان روسیه و اوکراین بودیم.
کریستوفر هیل نماینده سابق آمریکا در عراق در ادامه این گزارش درباره اینکه آیا نشست اخیر مسیری به سمت تقویت دیپلماسی بود یا نه، گفت: صحبت های ویتالی چورکین (نماینده روسیه) بسیار بدبینانه بود. او بارها و بارها از واژه تبهکارانه استفاده کرد و از آن برای اشاره به کل روند سیاسی موجود در کی یف استفاده کرد. او لحنی تند داشت.

منبع: رویترز

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =