انیمیشن سه‌بعدی «ریو 2» در هفته اول اکران در ایالات متحده و کانادا در رده دوم جدول فروش فیلم‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دنباله کارتون خانوادگی «ریو» جمعه در روز اول اکران در آمریکای شمالی توانست با اختلاف کم فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» را پشت سر بگذارد، اما استقبال تماشاگران از این فیلم در روزهای شنبه و یکشنبه کمتر از حد انتظار بود.

در نهایت «ریو 2» (Rio 2) تولید شرکت‌های فاکس و بلو اسکای در پایان روز یکشنبه در 3948 سینما 39 میلیون دلار به دست آورد و در رده دوم جدول فروش قرار گرفت.

«کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» تولید شرکت‌های دیزنی و مارول با حدود 56 درصد کاهش نسبت به هفته قبل 41.4 میلیون دلار فروخت و برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی شد.

«سرباز زمستانی» اکنون در بازار جهانی به فروش فوق‌العاده خوب 476.1 میلیون دلار دست پیدا کرده که بسیار بیشتر از فروش جهانی فیلم اول این مجموعه، «کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو» است.

«اولین انتقامجو» سال گذشته در نهایت 371 میلیون دلار در دنیا فروخت که حدود 177 میلیون دلار آن در ایالات متحده و کانادا حاصل شد. «سرباز جهانی» فقط در چین حدود 80 میلیون دلار فروخته است.

«ریو 2» این هفته در بازار خارج از آمریکا در 62 بازار 62.3 میلیون دلار فروش داشت و با فاصله کم بالاتر از «سرباز زمستانی» قرار گرفت. فروش «سرباز زمستانی» در 54 بازار حدود 60.6 میلیون دلار بود. اکران بین‌المللی «ریو 2» اوایل این ماه شروع شد، اما بیشترین موفقیت را این هفته به دست آورد.


انیمیشن «ریو 2» دومین فیلم پرفروش هفته شد

«ریو 2» اکنون در بازار بین‌المللی 125.2 میلیون دلار فروخته و با حساب بازار آمریکای شمالی فروش جهانی خود را به 164.2 میلیون دلار رسانده است.

با توجه به تعداد تماشاگران «ریو 2» در روز جمعه انتظار می‌رفت این فیلم هفته اول اکران را با حدود 44 میلیون دلار به پایان برساند و پرفروش‌ترین فیلم هفته شود، اما در نهایت نتوانست به پای «سرباز زمستانی» برسد.

جسی آیزنبرگ، آن هاتاوی، لسلی مان، جیمین کلمنت، جرج لوپز، جیمی فاکس، ویل. آی. ام، تریسی مورگان، اندری گارسیا، برونو مارس و ریتا موره‌نو از صداپیشه‌های دنباله فیلم «ریو» به کارگردانی کارلوس سالدانا فیلمساز برزیلی هستند. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به این پروژه 103 میلیون دلاری درجه A داده‌اند.

«ریو 2» ادامه ماجراهای بلو و جوئل را به تصویر می‌کشد. این طوطی‌های ماکائو که همراه سه بچه خود در ریو دو ژانیرو زندگی می‌کنند، برای پیدا کردن دیگر اعضای گونه نادر خود راهی جنگل آمازون می‌شوند. زندگی در محیط وحش برای بلو که اساسا موجودی دست و پا چلفتی است، دشوار است. او از یک سو باید با پدرزن سختگیرش کنار بیاید و از سوی دیگر باید با یک رقیب عشقی رودررو شود.

فروش هفته اول «ریو 2» تقریبا با فروش افتتاحیه سه سال قبل اولین «ریو» (39 میلیون دلار) بود.

دو فیلم تازه اکران‌شده دیگر رده‌های سوم و چهارم جدول فروش آمریکای شمالی را به خود اختصاص دادند.

 تریلر فراطبیعی «چشم» (Oculus) به کارگردانی مایک فلانگان که با بودجه کمتر از پنج میلیون دلار ساخته شده توانست درام فوتبالی «روز یارگیری» (Draft Day) ساخته ایوان ریتمن با بازی کوین کاستنر را شکست بدهد و در رده سوم قرار بگیرد.

«چشم» در 2648 سینما 12 میلیون دلار فروخت. شرکت رلتیویتی این فیلم را با همکاری شرکت بلوم‌هاوس پروداکشنز روانه سینماها کرده است. تماشاگران در سینمااسکور به «چشم» درجه C داده‌اند.

کارن گیلان، برنتن ثوئیت، روری کاکرین و کتی ساکهوف در این فیلم بازی می‌کنند. داستان «چشم» درباره زنی است که برادرش به جرم قتل محکوم شده است. او می‌کوشد ثابت کند این جنایت را نه برادرش بلکه یک پدیده فوق طبیعی انجام داده است.


«روز یارگیری» با بازی کوین کاستنر در هفته اول اکران کمتر از انتظار ظاهر شد

«روز یارگیری» تولید لاینزگیت با 9.8 میلیون دلار فروش در 2781 سینما شروعی کمتر از حد انتظار داشت. شرکت سامیت اینترتینمنت پخش‌کننده این فیلم است که در سینمااسکور درجه B+ گرفته است.

کاستنر در «روز یادگیری» نقش سانی ویور مدیرعامل تیم فوتبال کلیولند براونز را بازی می‌کند که وظیفه دارد در روز یارگیری لیگ ملی فوتبال (NFL Draft)، با بهترین انتخاب این تیم را نجات بدهد. جنیفر گارنر، الن برستین، دنیس لیری، فرانک لانجلا، چادویک بوسمن و شان کامس دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم علمی تخیلی «متفاوت» با بازی شیلین وودلی با 7.5 میلیون دلار فروش در 3110 سینما فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کرد. مجموع فروش داخلی فیلم 124.9 میلیون دلار شده است.

«نوح» به کارگردانی دارن آرونوفسکی با 7.4 میلیون دلار فیلم ششم شد. مجموع فروش داخلی فیلم 84.9 میلیون دلار و مجموع فروش بین‌المللی آن 162 میلیون دلار شده است. به این ترتیب مجموع فروش جهانی «نوح» به رقم قابل احترام 246.9 میلیون دلار رسیده است.

در حوزه نمایش محدود، رمانس خون‌آشامی «فقط عشاق زنده ماندند» (Only Lovers Left Alive) به کارگردانی جیم جارموش در هفته اول نمایش در چهار سینما در نیویورک و لس آنجلس 97 هزار دلار به دست آورد. متوسط فروش فیلم در هر سینما 24.250 هزار دلار بود که رقم خوبی است. شرکت سونی پیکچرز کلسیکس این فیلم را در آمریکا اکران کرده است.

تام هیدلستن در «فقط عشاق زنده ماندند» نقش یک موزیسین زیرزمینی خون‌آشام را بازی می‌کند که قرن‌ها ارتباط او با زن محبوبش (تیلدا سوئینتن) با ورود خواهر کوچک او (میا واسیکووسکا) مورد تهدید قرار می‌گیرد. این اولین فیلم جارموش پس از فیلم «حدود کنترل» در سال 2009 است. فیلمنامه را هم خود او نوشته است.

«فقط عشاق زنده ماندند» اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه رسمی جشنواره کن به نمایش درآمد.

جارموش در کن درباره فیلم جدید خود که تولید آن حدود هفت سال طول کشید، گفت: «ساخت فیلم خیلی طول کشید، چون هیچ‌کس نمی‌خواست به ما پول بدهد. شرایط برای ساخت فیلم‌هایی که کمی نامعمول هستند یا قابل پیش‌بینی نیستند یا انتظارات مردم از یک چیز را برآورده نمی‌کنند، روز به روز سخت‌تر می‌شود.»

پوستر فیلم «کارگر راه‌آهن» با بازی نیکول کیدمن و کالین فیرث
پوستر فیلم «کارگر راه‌آهن» با بازی کالین فیرث و نیکول کیدمن

درام «کارگر راه‌آهن» (The Railway Man) با بازی کالین فیرث و نیکول کیدمن نیز در هفته اول اکران در چهار سینما در لس آنجلس و نیویورک 64.6 هزار دلار فروخت. متوسط فروش فیلم در هر سینما 16.126 هزار دلار بود. شرکت واینستین پخش‌کننده «کارگر راه‌آهن» در آمریکاست.   

«کارگر راه‌آهن» را جاناتان تپلیتسی بر مبنای کتاب‌ زندگی‌نامه شخصی اریک لوماکس ساخته است. این کتاب درباره تجربیات هولناک این سرباز بریتانیایی به عنوان زندانی ژاپنی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم و روبرو شدنش با یکی از اسیرکننده‌هایش است.

لوماکس در سنگاپور اسیر ژاپنی‌ها بود. او و دیگر اسرای یک اردوگاه کار اجباری برای احداث خط ‌آهن تایلند-برمه معروف به «راه‌آهن مرگ» به کار گرفته شدند.

فیرث در «کارگر راه‌آهن» نقش لوماکس را بازی می‌کند و کیدمن به نقش پاتریشیا همسر لوماکس ظاهر می‌شود که نقش مهمی در مقابله او با خسارت روانی ناشی از هراس‌های دوران جنگ داشت.

30 سال پس از پایان جنگ، وقتی فینلی (استلان اسکارسگارد)، دیگر بازمانده اردوگاه به لوماکس خبر می‌دهد که ناگاسه (هیرویوکی سانادا) سرباز ژاپنی مسئول شکنجه آن‌ها را پیدا کرده، لوماکس برای گرفتن انتقام پیش او می‌رود. جرمی اروین («اسب کارزار») نقش لوماکس جوان را در صحنه‌های جنگ جهانی دوم بازی می‌کند.

نقش کیدمن در این فیلم را ابتدا قرار بود ریچل وایس بازی کند، اما او به خاطر فیلمبرداری صحنه‌های اضافه‌شده دو فیلم «میراث بورن» و «آز بزرگ و قدرتمند» ناچار شد این پروژه را رها کند. «کارگر راه‌آهن» تولید مشترک بریتانیا و استرالیا است.

این فیلم اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در جشنواره‌ تورنتو روی پرده رفت و بعد در جشنواره سن سباستین نیز نمایش داده شد.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (11 تا 13 آوریل)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

1

«کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی»

41.4

3938

10.512

159.1

170

2

2

«ریو 2»

39

3948

9.879

39

103

1

3

«چشم»

12

2648

4.532

12

5

1

4

«روز یارگیری»

9.8

2781

3.506

9.8

-

1

5

«متفاوت»

7.5

3110

2.412

124.9

85

4

6

«نوح»

7.4

3282

2.270

84.9

125

3

7

«خدا نمرده است»

5.4

1860

2.949

40.7

2

4

8

«هتل بزرگ بوداپست»

4.1

1467

2.761

39.4

-

6

9

«ماپت‌های تحت تعقیب»

2.1

2261

970

45.6

50

4

10

«آقای پیبادی و شرمن»

1.8

2001

912

105.2

145

6

 

هالیوود ریپورتر / 13 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    4 2
    کاپیتان آمریکایی عجب فروشی داشتی 476 خداییش از شماره 1 خیلی بهتره من خودم ازش خوشم نمیومد زیاد ولی این تیزرهاش رو دیدم بدجوری طرفدارش شدم
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    4 2
    کاپیتان آمریکا 3 واسه بتمن علیه سوپرمن خط و نشان جدی کشیده