ایسنا نوشت:

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه نمی‌تواند پیش‌بینی کند چه کسی پیروز واقعی جنگ سوریه خواهد بود، مدعی شد که جنگ آتی در لبنان بسیار سخت‌تر و دردناک‌تر خواهد بود.
 به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، بنی گانتس، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درمصاحبه با یکی از شبکه‌های عبری زبان به حزب الله لبنان هشدار داد که جنگ آتی در این کشور بسیار دردناک و حتی سخت‌تر از جنگ سال 2006 خواهد بود.

وی مدعی شد: اگر جنگ سومی در لبنان رخ دهد، نتیجه عملیات‌ها و اقدامات "نادرست" حزب‌الله است و تجربه این جنگ تجربه خوبی نخواهد بود.

بنی گانتس لبنان را به عملیاتی زمینی در داخل اراضی این کشور در صورت آغاز جنگ تهدید کرد و گفت: رزمایش زمینی در لبنان اقدامی لازم و مهم است و ارتش ما به خاطر ممانعت از افزایش توان نظامی حزب‌الله به اقدامات و تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.

گانتس تاکید کرد: حزب‌الله تهدیدی در بخش شمالی برای ما محسوب می‌شود، برای همین باید در حالت آماده باش کامل قرار بگیریم.

وی از هرگونه پیش‌بینی در خصوص بحران سوریه ممانعت و تاکید کرد: هیچ کس نمی‌داند چه کسی در این جنگ پیروز و چه کسی شکست خواهد خورد و چه مدت به طول خواهد انجامید. من نمی‌توانم چگونگی پایان جنگ در سوریه را پیش‌بینی کنم اما مایلم صلح و ثبات در آنجا برقرار شود. با این حال ما باید آماده تمامی احتمالات باشیم.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص واکنش‌ها نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به سودان، لبنان، مصر و سوریه، گفت: ما اقدامات لازم را اتخاذ می‌کنیم و نگران این نیستیم که ممکن است فردا عملیاتی وسیع علیه ما صورت بگیرد.

گانتس در خصوص ایران نیز اظهار کرد: وظیفه من این است که دنبال راه حل‌هایی عملیاتی برای مواجهه با تهدیدات مختلف باشم، اما در خصوص گزینه‌های نظامی علیه ایران باید بگویم که این گزینه همچنانی بر روی میز قرار دارد.

وی همچنین در خصوص توافق میان ایران و غرب گفت: اگر ایرانی‌ها تمامی بندهای توافقنامه‌ را اجرا کنند، در این صورت ممکن است منفعتی در این توافقنامه وجود داشته باشد.

گانتس مدعی شد: ما از آسیب زدن به ملت ایران صحبت نمی‌کنیم بلکه صحبت‌ها به توانایی هسته‌ای و نظامی این کشور مرتبط است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =