تسنیم نوشت:

 در پی اعلام نتایج مرحله اول شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور، ۶ تن از مجموع ۸ نامزد این انتخابات نتایج اعلام شده را رد کردند.

به گزارش  پرس‌تی‌وی؛ در پی اعلام نتایج مرحله اول شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور، 6 تن از مجموع 8 نامزد این انتخابات نتایج اعلام شده را رد کردند.

روز گذشته بود که کمیسیون مستقل انتخابات این کشور نتایج 10 درصد آرای شمارش شده را اعلام کرد، بر این اساس عبدالله عبدالله با کسب 41/9 درصد آرای پیشتاز بوده و با فاصله کمی اشرف غنی احمدزی با 37/6 درصد در رتبه دوم قرار گرفته بود. با این حال این کمیسیون اعلام کرد با شمارش مابقی آرای ممکن است ترتیب کاندیداهای هشت‌گانه را تغییر کند.

اما پس از اعلام نتایج بود که 6 تن از کاندیداها ضمن رد نتایج اعلام شده خواستار تحقیق در مورد اتهامات مطرح در مورد وقوع تقلب در زمان رأی‌گیری شدند.

در این شرایط، هرچند وقوع تقلب احتمالی یک نگرانی عمده در این کشور است اما به گفته کمیسیون مستقل انتخابات بررسی شکایات‌ها چندین هفته به طول خواهد انجامید.

در مقابل اعتراض 6 تن از کاندیداها، سازمان ملل متحد از تمامی طرف‌ها خواست تا آرامش خود را حفظ کنند. براساس پیش بینی اعلام نتایج نهایی تا 20 آوریل به دراز خواد کشید با این حال ممکن است تا 24 آوریل نیز مهلت اعلام نتایج تمدید شود.

به گفته مقامات کمیسیون مستقل انتخابات این کشور اگر هیچ کاندیدایی نتواند بیش از 50 درصد آرا را به دست آورد، دو نامزدی که بیش از بقیه واجد آرای انتخاباتی شده‌اند در دور دوم که در طی ماه آتی میلادی برگزاری خواهد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =