۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۸

مهر نوشت:

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: کلاهبرداران با جعل صدای مشتریان بانک اقدام به سرقت از حساب آنها در تماس با بانک می کنند.
سرهنگ فریدون رهبریان گفت: پرونده های متعددی در سال 91 و 92 در خصوص کلاهبرداری از بانک‏ها با تقلید صدای صاحبان حساب‏ها تشکیل شد. در این روش کلاهبرداران با تقلید صدای مشتریان در تماس با بانک از کارمندان می خواهند اقدام به جابجایی پول از حساب‏شان به حساب دیگر کنند. برخی از کارمندان نیز بعضاً به دلیل این که فرد از مشتریان خوش حساب بانک است به صورت تلفنی اقدام به این کار می کنند و پس از مدتی مشخص می شود صاحب اصلی حساب هیچ تماسی را با بانک نداشته و کلاهبرداران موفق شدند میلیون ها تومان پول به جیب بزنند.

او ادامه داد: از آنجا که بانک از حقوقش گذشت نمی کند کارمند متخلف مقصر شناخته شده و برایش پرونده قضائی تشکیل می شود.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، کارمندان باید مراقب تماس های تلفنی باشند و هیچوقت اقدام به جابجایی حساب از طریق تلفن نکنند چرا که این روش از ترفندهای کلاهبرداران است.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =