روزنامه سیاست روز در یادداشتی نوشت:

۱۳ آبان ۵۷ [اشتباه در تاریخ از روزنامه سیاست روز است و سال 58صحیح است]عده‌ای از دانشجویان، سفارت آمریکا را تسخیر کردند و به فرموده حضرت امام(ره) انقلاب دوم را رقم زدند. لانه جاسوسی آمریکا پس از تسخیر آن، بسیاری از اسناد و مدارک را رو کرد و نشان از توطئه‌ها و اقداماتی داشت که علیه ایران انجام شده و قرار بود انجام شود. این اقدام، آمریکا را در سطح جهان تحقیر کرد، تحقیری که هیچگاه از یاد سردمداران آمریکایی نخواهد رفت و اکنون برخی دانشجویان پیرو خط امام(ره) که در تسخیر سفارت آمریکا نقش داشتند، در یک گذار سیاسی شدید، حاضرند بابت اقدام انقلابی خود از آمریکا عذرخواهی کنند، تا شاید طناب پاره شده ارتباط ایران و آمریکا با از یاد بردن گذشته و تاریخ، باز هم بر پای ایران اسلامی گره بخورد.
انقلابیون دیروز که اقدام خود را در تسخیر لانه جاسوسی عملکردی مثبت می دانستند اکنون نفی می‌کنند و حاضرند بابت آن عذرخواهی کنند و اکنون نگران آن هستند که تندروها نباید منافع ملی را تعیین کنند، چرا که به گفته آنها، در هیچ کجای دنیا این گروه‌ها، حق تصمیم‌گیری ندارند.
پرسشی در این زمینه از اصلاح‌طلبان پشیمان از اقدام انقلابی مطرح می‌شود که در آن زمان شما هنگامی که اقدام به این کار کردید، به این جمله و تحلیل خود اعتقاد داشتید که، «این که چه کسی منافع ملی را در کشور تعیین می‌کند، افراد، جناح‌ها و گروه‌ها نیستند، بلکه یک مساله ملی است که همه در اداره حاکمیت سهیم هستند و منافع ملی باید از طرف همه گروه‌های اجتماعی رعایت شود.»
فراموش کردن جنایات آمریکا که در گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و نسیان درباره توطئه‌ها و تهدیدات و تحریم‌هایی که اکنون علیه ایران جریان دارد، یا نشان از تحلیل غلط و برداشت نادرست از تحولاتی است که در ایران، منطقه و دنیا در حال وقوع است، یا نشان دهنده دلبستگی بیهوده یا وابستگی سرسپرده به کدخدایی است که اکنون با چالش‌های بسیاری روبروست که حتی توان حل آنها را ندارد.
اصلاح‌طلبان نمی‌توانند تفکر خود را برای غلبه بر افکار عمومی حاکم سازند چون جایگاه اجتماعی و اعتماد عمومی جامعه را از دست داده‌اند. راه برون‌رفت از چنین وضعیتی همراه و همگام شدن با واقعیاتی است که در جریان است. مقاومت نه وادادگی. این که به دولت توصیه شود حتی از معرفی نماینده جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل به خاطر مخالفت آمریکا اصرالر نکند و کوتاه بیاید، مقاومت در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی‌های آمریکا نیست، وادادگی سیاسی است.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    11 1
    کاملا مشخصه این اقدام کیو تحقیر کرده
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    45 7
    اعتماد عمومي را از دست نداده اند، در حقيقت مجالي براي عرض اندام نداشته اند
  • رضا IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    15 0
    فرض کنید که اصلاح طلبان اعتماد عمومی از نظر شما که همیشه بجای مردم حرف می زنید از دست داده باشند . مردم به امثال شماها که در هشت سال گذشته کشور را به این وضع در آوردید نیز هیچ گونه اعتمادی ندارند. پس سنگ مردم را به سینه نزنید
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    16 1
    حتما در عوض فكر مي كنيد كه اصولگرايان اين اعتماد را بدست آورده اند؟
  • شاکر A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 2
    ما فرا جناحی عمل میکنیم ما نفر را میشناسیم ن حزب و...
  • بی نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    5 1
    جک سال 93
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    3 1
    چه علاقه ای اینا دارن از زبان من صحبت کنند...
    • رضا A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
      0 4
      ببخشید شما؟