بالاخره و پس از چند ماه طرح پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در صحن علنی مجلس مطرح شد و فوریت آن به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ 204 نماینده حاضر در جلسه امروز 131 نماینده به یک فوریت طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت رای موافق، 43 نفر رای مخالف و یک نفر نیز رای ممتنع داده‌اند. البته دوفوریت این طرح با 124 رأی موافق، 58 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع به تصویب نرسید.

این طرح که به امضای 82 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است در راستای بیانات مقام معظم رهبری در بازنگری سیاست‌های جمعیتی و اتخاذ مسیر هوشمندانه برای افزایش جمعیت تهیه شده است.

اما در صورت تصویب این طرح تمامی اقدامات درباره سقط جنین، عقیم‌سازی مانند وازکتومی و هرگونه تبلیغات درباره تحدید موالید و کاهش فرزندآوری ممنوع و مرتکبان به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

در جدول زیر اظهارت موافقان و مخالفان طرح را می بینید؛

نام نماینده موضع اظهارات
حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موافق-پیشنهاد دهنده طرح یکی از شاخص‌های اقتدار کشورها جمعیت آنها است، براساس مطالعات انجام شده و سرشماری نفوس و مسکن در سال 1390 میزان باروری در کشور به کمتر از 2 فرزند کاهش یافته است. طرح افزایش نرخ باروری به امضای 82 نفر از نمایندگان صحن مجلس رسیده است، افزود: بیش از 20 درصد جمعیت خانواده‌های کشورمان تک‌فرزند هستند، ضمن اینکه با ادامه این روند در دهه‌های آتی فرزندان ما از داشتن عمو، خاله، عمه و دایی محروم خواهند شد.

رشد جمعیت در سال‌های 1415 تا 1420 به صفر خواهد رسید و پس از آن منفی می‌شود، در جوامع غربی و ژاپن نیز نگرانی از سالمند شدن جامعه وجود دارد و به همین دلیل به مهاجرپذیری روی آورده‌اند. پنجره جمعیتی کشور از سال 1385 باز است و در سال 1425 بسته می شود باید از این فرصت طلایی استفاده کرد. امکانات کشور گنجایش پذیرایی 300 میلیون نفر جمعیت را دارد، مشکلات فعلی به دلیل سوءمدیریت است که نمی‌توانیم از امکانات به درستی استفاده و مشکلات جوانان را حل کنیم.

سن ازدواج به بالای 25 سال رسیده است، آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب از افزایش جمعیت است، جمعیت سالم و پویا است تا بتواند به اهداف اسلام و انقلاب دست یابد.

یونس اسدی، نماینده مشکین‌شهر مخالف اصل طرح خوب است، اما در این‌خصوص باید چند واقعیت را در نظر گرفت. نخست اینکه طراحان طرح دوفوریتی افزایش جمعیت صرفاً به بُعد پزشکی موضوع توجه کرده و سایر مسائل را نادیده گرفته‌اند. من مخالف افزایش جمعیت نیستم، چرا طرحی با این عظمت با قید دوفوریتی به مجلس آمده است؟ و در آن مسائلی که ممکن است جان مردم را به خطر بیندازد، دیده نشده است. دولت قرار است به زودی لایحه افزایش جمعیت را به مجلس بدهد، در طرح مذکور بحث مسکن و اشتغال جوانان و معیشت مردم دیده نشده، ضمن اینکه افزایش نرخ طلاق نیز به فراموشی سپرده شده است.
احمد سالک کاشانی، نماینده اصفهان  موافق طرح کاهش جمعیت 25 سال در دستور کار دولت بوده اما با اشکالات مختلفی مواجه است.اقدامات پیشگیرانه برای افزایش موالید از جمله بستن لوله‌ها، در کشور هم اکنون در کشور در حال اجرا بوده و به یک فرهنگ تبدیل شده است.

رهبری از کاهش موالید نگران بوده و دغدغه نمایندگان در مورد مسکن، اشتغال و معیشت مردم نیز وجود دارد. در طرح تعالی جمعیت و خانواده مسکن ، اشتغال و معیشت مردم دیده شده و طرح مورد بررسی در حال حاضر مقدمه‌ای برای ورود به طرح تعالی جمعیت خانواده است. باید از پنجره طلایی چهار دهه پیش رو استفاده کنیم و بدانیم که سقط جنین براساس فقه اسلام حرام است.

در برخی از بیمارستانها مردم را مجبور به سقط جنین می‌کنند. باید با تمامی دستگاهها و سازمانهایی که در جهت کاهش موالید حرکت می‌کنند برخورد شود. باید اقدامات عملی در جهت افزایش موالید در اسرع وقت صورت گیرد.

 مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده لنگرود مخالف

مردم اگر چنین مشکلات اقتصادی نداشتند، خود تعداد فرزندانشان را افزایش می‌دادند.

هم‌اکنون جوانان برای دریافت شش میلیون وام ازدواج مدت‌ها در انتظار هستند طراحان عزیز امیدوارم که به بحث‌های اقتصادی و اجتماعی نیز توجه کنند چراکه نمی‌توان با این میزان از مشکلات اقتصادی توقع رشد جمعیت را داشت.

ما هم موافق حل نگرانی‌های جامعه درخصوص کاهش جمعیت جوان کشور و نیز دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این‌خصوص هستیم، اما فراموش نکنیم که بحث مسکن و اشتغال نیز باید حل شده تا مردم خودبه‌خود به افزایش موالید روی بیاورند.

بیژن نوباوه وطن، نماینده تهران موافق

علت دو فوریت این طرح این است که اهمیت افزایش جمعیت در کشور بیش از پیش است. باید جلوی هر اقدام سلبی را در جهت کاهش موالید در کشور گرفت. تا زمانیکه اقداماتی سلبی برای جلوگیری از کاهش موالید صورت نگیرد، اقدامات ایجابی برای افزایش جمعیت بی فایده است. دولت باید با حمایت های صحیح و به موقع خود از خانواده ها از جمله افزایش مرخصی زایمان، کمک به تامین معیشت و سایر بسته های حمایتی به افزایش جمعیت کشور کمک کند.

 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 209
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    وازكتومي مجازات داره؟ خيلي خنديدم.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      719 4
      ببخشید ابزار پیشگیری اسمشو نمیتونم ببرم چون چاپ نمیکنین مجازات نداره؟؟
    • بی نام US ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      659 5
      الان بچه را دنیا اوردیم، وقتی که در اینده نتونیم نیاز هاش را بر اورده کنیم چی میشه، در اینده میزان جرایم بالا میره
    • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      530 5
      این دیگه خیلی مسخرست
    • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      501 8
      منم با محدود کردن وازکتومی مخالفم
    • بی نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      155 2
      این طرح مجلس خنده دار و دخالت در امور داخلی خانواده هاست . یعنی که چه؟؟؟ لطفا نمایندگان سوار مترو تهران بشن و در میدان امام خمینی خط خود را عوض کنن . ببینم بعد از افزایش جمعیت کشور دفاع میکنن یا نه
  • میثم A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    نمیدونم آقایون به جای ایتگه شرایط کشور رو درست کنن برا مردم،همه کارا رو میخوان به زور انجام بدن،شما وظیفتون رو انجام بدید مردم خودشون میفهمن بچه دار بشن یا نه
    • حسن IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      929 9
      براي ما كه كار پيدا نميشه ،‌ بچه دار بشيم اونارو هم بيكار و بدبخت كنيم ؟
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      فرزند بیشتر یارانه بیشتر
    • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      251 1
      "امکانات کشور گنجایش پذیرایی 300 میلیون نفر جمعیت را دارد، " خدایاااا توبه به کدامین گناه ه ه ه ه ...
    • سید IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      205 2
      چیکار زایمان مردم دارین...والا...
    • مسعود IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      176 1
      مشكل نمايندگان و سياستگذاران اين است كه هنوز متوجه نشده اند كاهش نرخ مواليد خودش في نفسه علت نيست بلكه معلوله .وقتي علت و معلول را نشناسند به جاي درمان علت كه عمدتا شامل :نرخ اشتغال ، بهداشت و سلامت روحي و جسماني ، تحصيلات ، امكانات مناسب آموزشي ،اميد به زندگي و ...است راههاي عجيب و غير كارشناسي اين چنيني پيشنهاد ميشود و متاسفانه راي هم مي آورد .اينكه گفته ميشود كشور ظرفيت سيصد ميليون را دارد بايد بگم نمايندگان محترم تعداد جمعيت را تقسيم بر مساحت كشور نكنيد . امكانات به متراژ نيست .اگر ژاپن را مقايسه مي كنيد آنها درست عمل ميكنند چون امكانات هست ولي ازوداج كمه و نرخ مواليد پايين پس مشوق ميگذارند كه نرخ مواليد بره بالا نه مثل كشورمون با كمبود امكانات فراوان.
    • جوان مجرد اصفهانی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      165 6
      نکردیم تا وازکتومی رایگان بود انجام بدیم حالا پولی شد ای داد و هوار
    • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      82 1
      اول از خودشون شروع کنند .با بخشنامه و تبصره مشکلات فرزاندان اینده حل نخواهد شد با رونق اقتصادی ، مردم برای خودشون برنامه ریزی میکنند
    • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      173 1
      یک فرد چه زن و چه مرد حق همانطور دارد انتخاب کند ازدواج بکند یا نکند حق دارد بعد از ازدواج انتخاب کند بچه دار بشود یا نشود و این شامل بستن لوله رحم در زنان و وازکتومی در مردان هم میشود ، یعنی این اعمال مانند خیلی اعمال دیگر حق افراد است و به نظر من نه دولت و نه مجلس و نه بالتر از آن حق تعین تکلیف برای مردم را ندارند . مضاف بر اینکه این اعمال و مسائل دیگر که در بهداشت زناشویی و کنترل جمعیت نقش دارد تنها مختص عقیم سازی نبوده و جنبه های بهداشتی و درمانی دارد که خلاف خواندن آنها و طی مراحل قانونی برای انجام آنها و یا مانع تراشی در راه دسترسی به انها سلامت جامعهه را به خطر می اندازد . به راستی ذهن نمایندگان مجلس چه میگذرد که با چنین تصویباتی هم باعث تمسخر خود و هم تهدید سلامت جامعه میشوند ؟
    • فرهاد A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      156 1
      دولت تدبیر و امید اول برا بابا مامان اون بچه ها کار درست کن بعد زاد و ولد کنن سرباز کشور زیاد شه
    • 021 A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      184 0
      بریم ک.... بخریم برای چند سال دیگه یه جایی خاک کنیم...چون چند سال دیگه اگه اونو جایی ببینن اعدام داره...والا بخدا
    • احمد A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      217 0
      کی گفته اقتدار کشور به جمعیته؟ الآن دانمارک و سوییس در جامعه بین الملل حرف بیشتری دارن یا بنگلادش و پاکستان.
    • علی A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      132 0
      وقتی قدرت خرید به یک سوم کاهش پیدا می کنه، زن و شوهر به زور میتونن امورات خودشون را بگردونن.مسولین عزیز آب از سرچشمه گله
    • mohammad javad A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      90 0
      فقط کافیه نمایندگان مجلس که به اصطلاح نمایندگان ملت هستند یه سر به مخالفان وموافقان این دیدگاه بزنند،اونوقت بیان جواب بدن چرا به خلاف خواستگاه کسانی که انتخابشون کردند قانون وضع میکنند؟ همین...
    • بی نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      167 0
      پس چرا میگن در آب صرفه جویی بشه؟؟؟؟ ما الان 77 میلیون هستیم و کمبود شدید آب داریم . اگه میگین برای 300 میلیون ایران جا داره پس چرا انقدر از بی آبی می نالید؟
    • م A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      131 0
      میدونی قسمت جالب استدلال نماینده موافق بود این بچه نه خواهر نه برادر نه عمه نه عمو داره خیلی بده. من الان کار ندارم زندگی ندارم اینا که بد نیست ولی نداشتن عمه عمو خاله وامصیبتا ..... خیلی خنده دار بود. نتیجش میشه واردات قاچاق وکارای غیر قانونی . اصن فکر نمی کنن بعضی از این اقایون . من خودم عاشق بچه ام ولی کو کار زندگی....
    • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
      31 0
      من یه بچه دارم... به شدت هم بچه دوست هستم. ولی چند روز پیش که همسرم بهم گفت مشکوک به بارداری شده، کم مونده بود سکته کنم. دلم واسه یه کوچولوی دیگه که ذره ذره بزرگ شدنش رو با تمام وجود لمس کنم، لک زده. ولی چه کنم که مطمئنم نمیتونم تمام حوائج اون رو برآورده کنم. کاش خبرآنلاین یه نسخه از نظرات مردم رو ذیل این خبر واسه تمام نماینده ها و مسئولین کشور بفرسته تا بخونن و بفهمن درد مردم از اینکه بچه نمیارن چیه...
  • بی نام GB ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    مگه براي بچه اوردن تنها تمكن مالي مهمه؟؟؟؟؟ اين دوره زمونه تربيت و كنترل بچه خيلي سخت شده .
    • بی نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      100 1
      چرا نظر مردم با نمایندگان مجلس فرق داره؟ آقایان نماینده مردم مشکل دارن . بجای تصویب قوانین اینجوری حرف مردم را بشنوید.
  • هموطن A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    637 3
    امیدوارم همه نمایندگان موافق بزودی صاحب فرزندان چند قلو شوند
    • سهیل A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      480 1
      با همین والدینشون داریم بیچاره میشیم چه برسه به روزی که بچه هاشون هم خراب بشن سرمون
    • حمید صحرایی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      97 0
      نه ترو خدا، شروع میکنند به گرفتن کارت هدیه.
    • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      68 0
      نگران نباش بچه هاشون مخالفشونن
    • بی نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      106 0
      وقتي كه با سي سال سن هنوز درگير عقده هاي خودمون هستيم وقتي كه شب با كلي جون كندن ميرسي خونه ميبيني تو دستات فقط نونه و حتي ديگه اون سيب زميني ام كه كنار اون تخم مرغه مزدي و مثل چلو كباب سلطاني مي خوردي ازت دريغ شده و شده مثل ميوه هاي صادراتي و كنار موز و آناناس جا خوش كرده شب با كدوم ذوق وشوق تو رختخواب بري كه بخوايي بجه اي باشه....
    • سحر IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      83 1
      آقا یا خانوم هموطن،نمایندهها اگر صاحب هزار قلو هم بشن،حداقل تمکن مالیشو دارند.این وسط کلاه من و امثال من که حتی می ترسیم یه بچه هم بیاریم،پس معرکست.
  • فرهادي A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    461 2
    مخلص كلام رو آقاي لاهوتي نماينده لنگرود گفتند: "مردم اگر چنین مشکلات اقتصادی نداشتند، خود تعداد فرزندانشان را افزایش می‌دادند."
    • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      45 1
      کاملا درسته
    • جواد A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      41 1
      فکر نمی کردم آقای لاهوتی نماینده جبهه پایداری مخالفت کنن اون هم با دلیلی کاملا منطقی
  • مهران IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    276 1
    برای من جای سواله این آقایونی که اینهمه توصیه به فرزندآوری میکنن،خودشون چند تا بچه و نوه و نتیجه دارن؟؟؟؟؟؟؟؟
    • غیر اقازاده IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      74 0
      عزیزم اونها مشکلی ندارن .اقازاده ها در لندن و ونکوور تشریف دارن
  • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    162 1
    عیبی نداره هنوز توبکتومی ممنوع نشده
    • میترا IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      41 0
      عمل وازکتومی سرپایی و بسیار ساده تر از توبکتومیه. هزینه اش هم خیلی کمتره.
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    مشکل خدمت اجباری رو حل کنین تا جمعیت زیاد بشه.
    • جیم جارموش IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      16 0
      اصلا توجیه خوبی نیست دوست عزیز فرض کن خدمت هم نرفتی بقیه اش چی ؟ شغل آبرومند و درامد و رفاه و آسایش و تامین اجتماعی و چندر غاز پس انداز و خرج عروسی و اینارو هم نمیخوای ؟
  • مهدى EU ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    رهبرى همواره در كنار سه قوه رهنمودهاى خويش را مى دهند و هيچگاه اين امر را بصورت فتوى گونه بيان نكردندومن فكر مى كنم ازجايگاه ولايي خويش حكم ندادند بلكه از جايگاه حكومتى بعنوان عمود خيمه نظام جمهوريت راهكار ورهنمود در اختيار دولتمردان كه بر خواسته از راى ملتند قرار داده اند ايشان هيچگاه سخنان خويش را فراى لوايح دولت يا مصوبات مجلس نمى گذارند مگر در مواقعى كه واقعاً خطرى كشور و دين را تهديد كند اين را ملت در سيره ايشان كه بر خواسته از سيره امام راحل است ديده اند مثل اختلاف مجلس ودولت در دولت قبلى ولى مثل اينكه عده اى كاسه داغتر از اش شده اند وبراى خود شيرينى بدون در نظر گرفتن شرايط صرفاًمى خواهند چوب لاى چرخ دولت بگذارن ويا تنورحوزه انتخاباتى خويش را گرم كنند يا مثلاً خود را خيلى ولايي بنماين
    • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      68 1
      چی میگی تو؟ الان ارتباطش چی بود؟ از روی کتاب نوشتی؟
    • رضا US ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      54 1
      میگم آقا مهدی، فکر میکنید چرا این همه منفی گرفتید؟ احتمال داره یک جا، یا چند چا، یا کل فرمایشات شما ایراد داشته باشه، نه؟
    • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      71 0
      من خیلی متحول شدم... حتما بعد اینکه ازدواج کردم 5 تا بچه میارم. اصلا من منتظر بودم مجلس همین قانون رو تصویب کنه.
  • محمد DE ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    159 1
    اگه مشکلات اقتصادی حل بشه ؛ اگه وضعیت مسکن و کار جوانان درست بشه و امنیت شغلی در کشور به وجود بیاد و در کل ازدواج آسون بشه اون موقع میشه به این مسائل بیشتر رسید . وقتی وضع اقتصادی خرابه و آدم از فردای خودش خبر نداره چطور میتونه بچه دار بشه یا اونی که 1 فرزند داره فکر دومی باشه ؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    سربازی 24 ماهه اونوقت میگن چرا ازدواج نمیکنن بچه نمیارن
    • دخمل A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      4 112
      پس چطور شهیددانایی فر هم زن داشت هم بچه اش الان یک ماهه است؟چه توجیهاتی.شما مرد زندگی باش توقعتو کم کن زن زندگی هست.
    • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
      18 1
      اگه زن زندگی شمایی که وای به حال همه
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    268 1
    پريروز دوست من مجبورشدبچه ناخواسته شو كورتاژكنه.واسه اينكه هم شاغله هم يك جفت دوقلوداره وهم بااينهمه كارهيچكس هيچ حمايتى ازبچه ى ناخواسته اش نكرد.حالابيايدببريدمجازاتشم بكنيد...واقعاكه...
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    154 0
    تا ديروز تو مراكز بهداشت التماس ميكرديم به مردم كه بيان وازكتومي كنن و هر مركزي امار وازكتوميش بالاتر بود تشويق ميشد... امروز قراره به خاطر همون كار تحت تعقيب قرار بگيريم
    • مسعود IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      63 0
      خدا رو شكر قانون عطف به ماسبق نميشه والا هر كسي كه قبلا وازكتومي كرده باشه را هم تحت تعقيب قرار ميدهند .تصور كن بخواي ثابت كني وازكتوميت مال زمان قبل از قانون جديده .چقدر سخته اثباتش حالا اين هيچي ، حكم مياد در خونتون كه دعوت شدي بري دادگاه و در حكم نوشتن اتهام : متهم به وازكتومي حالا بدتراز همه يارو فرار كنه عكسش در روزنامه ها و سايتها منتشر ميشه و زيرش مينويسن : وازكتومي فراري
    • بی نام CA ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      50 0
      فكر كنيد از فردا ميريم عدم سوء پيشينه بگيريم ميبينيم سابقه داريمعلت؟ نداشتن فرزند
  • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    308 1
    مشگل کم آبی در سی سال آینده کشور کمبود غذا کاهش درآمدهای کشور بهداشت بیمه .... حالا هم تشویق به سوی جمعیت سیصد میلیونی من که ماندم در عجب
    • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      61 0
      سیصد میلیون بشیم زیر دست و پا میمیریمدیگه به کمبود اب نمیرسه , ههمینطوری تو خیابون امنیت جونی نداریم چه برسه بشیم سیصد میلیون ...
    • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      21 0
      آب؟ الان هوا نداریم برا نفس کشیدن ... آلودگی هوا تو یه شهر به گستردگی و جمعیت تهران که سیستم حمل و نقل عمومیش از دهات خیلی کشورا عقب افتاده تره بیداد میکنه... برا همین جمعیت برنامه ریزی کنید همه چی که اوکی شد بعد بگید حالا بیاید بیشتر بچه دار شید
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    329 2
    آقا با این جمعیت در مترو نمیشه نفس کشید با 150 میلیون نفرمترو چه وضعیتی پیدا میکند فکر کنم به اندازه افزایش روزانه کشته بدیم.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    323 1
    اخه منه جون با 28 سن تازه باید برم سربازی پس کی بخوام ازدواج کنم کی بچه دار بشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    345 2
    با وجود پارازیت ها و آلودگی هوا بچه دار نمی شم چون نداشتن بچه بهتر ازداشتن بچه ناقصه . آقایـــــــون مسئــــــــــــــول بفهمید . متأسفانه کجاست گوش شنوا ؟
    • میم A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      54 0
      کاملا موافقم دوست گرامی آفرین
  • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    151 1
    حالا سقط جنين يه توجيهاتي شايد داشته باشه، ولي يعني ميفرماييد يكي بخواد وازكتومي كنه، جرمه افرين؛ چه گل و بلبل
  • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    379 0
    آقا جان ای نمایندگان عزیز شما شرایط ازدواج رو برای ما مهیا کنین قول میدیم وازکتومی نکنیم. نیازی به تصویب طرح در مجلس نیست. وازکتومی کدومه؟؟؟؟"یکی می مرد ز درد بینوایی" "یکی میگفت خانوم زردک میخواهی؟" آخه خبرآنلاین تو قضاوت کن. ما ازدواج نمیتونیم کنیم تو میگی وازکتومی ممنوعه؟ من میگم نداره. تو میگی بدوش؟؟؟؟؟؟هههههههههه
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    270 1
    وارکتومی یه موضوع شخصیه به کسی چه مربوطه ای خدااااا
  • رضا A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    689 2
    جمعیت و اقتدار؟ الان یعنی بنگلادش و پاکستان مقتدر هستن؟ سوئد و سوئیس موش شدن/
    • بی نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      3 167
      چین مقتدر نیست ؟
    • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      29 1
      هند هست؟
    • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
      0 15
      هند هست برادر
  • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    92 0
    اصلا فوریت لازم نیست اونایی که یارانه بهشون تعلق میگیره خودشون به فور بچه تولید میکنند که سهام یارانه شون بره بالا عین دهه شصت وحکایت کوپن وکودک
  • فردين A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    88 2
    اول بيان مسكن و درآمد كم حاصل از شغل كارگري رو با اين نرخ تورم بنده رو اصلاح كنن تا خيالم از دربه دري و فقيري راحت بشه بعد منم يه فكري به توليد بچه مي كنم
  • حسین DE ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    394 4
    بچه دار شدن یا نشدن تصمیمی است که خود زن و شوهر میگیرن. اگه بخوان سقط جنین کنن، اگه بخوان وازکتومی کنن تصمیم با خودشونه. کسی نمیتونه مردم رو مجبور به کاری بکنه.
  • بی نام US ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    553 2
    از فردا فروش ک... هم در داروخانه ها ممنوع میشه یا آنها را سوراخ می کنند.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    143 0
    ببخشید الان می تونید مشکل این همه جمعیت جوان رو حل کنید که بعد در آینده انتظار دارید مشکل جمعیت 4 برابری رو حل کنید؟؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    210 1
    یادم میاد قدیما که مثل الان وضعیت آینده اشتغال جوانان مبهم بود ، هی فرت و فرت تو هر کوی برزنی یه شعبه دانشگاه ... تاسیس میشد و در جواب اونایی که میگفتند یه فکر برای اشتغال بکنید ، شعار میدادند داشتن 500 هزار بیکار تحصیل کرده خیلی بهتر از 500 هزار بیکار تحصیل ناکرده است ، خب حال نتیجش این شده که کشور بزودی با 5 میلیون بیکار تحصیل کرده بعلاوه 5 میلیون بیکار تحصیل ناکرده مواجه شده و برای هیچکدامشون نمیتونه کاری بکنه . این موضوع را تو ذهن داشته باشین و مقایسه بکنید با طرح الانشون ، خدا به هممون رحم کنه ، 10 سال دیگه باید شاهد حاصل جمع ده ها میلیون مصیبت زده تو زمینه های فرهنگی ، اجتماعی ، اشتغال ، فقر ، سوء تغذیه ، اعتیاد ، انواع بیماریها و ... باشیم
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    192 2
    خرید و فروش هر گونه لوازم موقت جلوگیری از بارداری رو هم قاچاق اعلام کنید تا کلی بخندیم
  • رضا IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    94 2
    چنتا 9تا بسه مردم بیکار پسر مجرد بی پول گرانی چشم
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    161 0
    اینگونه اعمال نمایندگان جز افزایش سقط جنین غیر استاندارد وافزایش مرگ ومیر مادران باردار فایده دیگری ندارد
  • مستر الف IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    199 1
    بهتر نبود قبل اینکه به افزایش جمعیت فکر کنید اول به کار و روزی مردم فکر میکردید مردم نگران اینده بچه هاشون هستند بسه دیگه این همه کم فکری و جهان سومی
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    219 0
    طبق گفته معاون تامین اجتماعی، یک سوم زنان بعد از مرخصی زایمان اخراج میشن، حالا لابد باید برن چند تا بچه بیارن که اون دو سوم دیگه هم اخراج بشن.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    119 1
    واقعیتش من میترسم با 70 میلیون تورم شده 30 درصد قطعا با 150 میلیون تورم 50درصد را هم رد میکنه. بچه اوری زوری واقعا شورش در اوردند
  • رضا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    120 0
    هر دستور اجباری نتیجه عکس دارد باید شرایط را برای ازدیاد جمعیت فراهم کردمثلا حق اولاد را چند برابرکنند بیمه وزایمان رایگان کنند در امد مردم را زیاد کنند برای جوانان موجود شغل ایجاد کنن تا امیدواری در جامعه زیاد شود وگ نه جمعیت گرسنه ومعتاد وبیکار و...چه فایده ای دارد وتصویب قانون دردی را دوا نمی کند
    • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      30 0
      حق اولاد؟کدوم حق اولاد؟ اکثر واحدهای تولیدی هیچ کدوم از مزایایی رو که وزارت کار تعیین می کنه نمی دن؛ تا هم آدم حرف می زنه می گن همینی که هست؛ناراحتی اخراج؛ چیزی که زیاده بیکار
  • قاسم یه بچه شیعه US ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    170 0
    لان تو کشور سوئد با اینکه اجاره مسکن گاهی تا نصف حقوق و میگیره اما اگه شما نتونید بدید صندوقی هست که بهتون کمک میشه اونم تا 70 درصد اجاره رو کمک میکنن یا اگه بخواین وام مسکن بگیرین تا 95 درصد قیمت کل خانه رو بهتون وام میدن وبهره وام 3 تا 5 درصد وباز پرداخت اون یک تا 5 ساله هست .در ضمن برای زوج ها تسهیلات ویژه ای هست که اگه اون زوج بعدا هم از هم جدا بشن هرکدوم با همون تسهیلات میتونن خونه دار بشن بنابراین در سوئد کسی خانه بدوش نیست .البته شما هرچقدر درامد داشته باشید 30 درصدش به عنوان مالیات کسر میشه و درکشورهای همسایشون نروژ وفنلاند هم تحصیلات رایگانه در همه مقاطع و دوره دکترا هم در این سه کشور شغل محسوب میشه و حقوق میدن . حالا کشور خودمون و مصوباتو ببین.
  • جانعلی A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    85 0
    توبکتومی چی؟ اون مجازات نداره دادا؟
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    122 0
    همین امروز خبری تو خبرآنلاین منتشر شد مبنی بر اینکه بسیاری از زنانی که از مرخصی زایمان برمی‌گردن از کارشون اخراج می‌شن. یعنی طرحی که قرار بود فرزندآوری رو تشویق کنه، امنیت شغلی زنان رو کاهش می‌ده و در نتیجه عملا در جهت خلاف عمل می‌کنه. فکر می کنم زمان اون رسیده که بفهمیم طرح‌های غیرکارشناسی نه تنها اوضاع رو بهتر نمی‌کنه که بدتر هم خواهد کرد. و نتیجه عکس می‌ده.
  • قاسم یه بچه شیعه US ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    همین مقدار موالیدی هم که داریم درصد زیادش متعلق به سنی ها هست جمعیت ورودی به دبستان دراین سالها شیعیان وسنی های ایران برابر بوده .
    • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      عزیز من از یه طرف میگن مشکل آب داریم مشکل برق داریم اجاره نشینی رو به افزایش است دریاچه خزر و زاینده رود و .... در حال خشک شدن است . شما بحث شیعه و سنی را پیش میکشی.
    • asi A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      173 7
      حال شما خوبه؟
    • آرمان NL ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      دوست عزیز دقیقا این آماره شما بدونه ذکر منبع مشکل داره ثانیا واقعا از این نوع بینشه شما متاسفم. آینده ایران رو ایرانیان و متفکرین و تلاش آنها تعیین میکنه دوست عزیز لحنتون قدری توهین آمیز است
    • فرهاد IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      98 3
      برادر من.اولا این دو خیابان و اسم چندتا مسجد هم به این نام ها مربوطه به حداقل 25 سال پیش،چیز جدیدی نیست جو میدی.مشکلات اقتصادی حل شه مردم خودشون بچه دار میشن.چی از بچه عزیز تر هست برای خانواده
    • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      مثبت ها جعلی هستن.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      79 4
      چه ربطی به مذهب داره؟بحث در مورد ایرانیان هست با هر دین و مذهبیبه هر حال به قول یکی از این نماینده های مخالف تا مشکلات معیشتی و مسکن و بیکاری حل نشه ازدیاد جمعیت به نظرم شرایط رو بدتر هم میکنه
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      60 0
      ممنوعیت سقط جنین و .... فقط نرخ فعالیت های زیر زمینی را زیاد خواهد کرد و جز پولدار تر شدن دلالان نتیجه ای ندارد. به عنوان مثال نصابان ماهواره و فروشندگان وی پی ان
    • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      17 1
      اگه یک درصد شک داشتم که بچه داشته باشم الان دیگه مطمئن شدم که بچه نمی خوام مگه من چند بار دنیا میام؟ مجلس جون ممنون که راه رو نشونم دادی
  • امید IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    205 2
    دوباره قراره یک انفجار جمعیت بی حساب و کتاب به سبک دهه شصتی بشه که ماها محصولشیم سی ساله بیکار با تحصیلات مثلا عالی بی سرو سامان و همسر تا سی سال دیگه حداقل
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    255 3
    يادش بخير شعاري كه در وديوار نوشته شده بود فرزند كمتر زندگي بهتر
  • بی نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    101 0
    خواهش میکنم این نظر را شوخی نپدارید لطفا و حتما و جدا از امروز شما خبرنگاران نمایندگان مجلس را زیر نظر بگیرید ببینید کدامشان به این تشویق برای ازدیاد جمعیت بطور عملی ایمان دارند یا فقط مرگ خوبست برای همسایه
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    161 1
    به گفته مسئولان تابستان با بحران کم آبی مواجه هستیم شما به فکر نون آب باشید بچه بعدا
  • هموطن EU ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    138 1
    مخالفاینجانب جوانی با مدرک کارشناسی بیکار هستم... تازه ازدواج کرده ام ولی نه کاری هست و نه یرمایه ای...خونه هم ندارم... وقتی کار ندارم...پس منزل اجاره ای هم برای زندگی طبعا پیدا نخواهد شد.... به طور کلی پول و پارتی هم ندارم.... حالا دولت بیاید برای خودش قانون افزایش جمعیت تصویب کند... که چه؟چطور فقط به جنبه موافقین این مسئله توجه می کنند... مخالفین ادم نیستند؟ طرح اونا یعنی بی منطقیه؟... با این اوضاع... من با کدوم پول و امید برم بچه دار بشم... این فکر رو ببینید که چه کسایی موافقن و میخوان تصویب بشه... اینا نفسشون از جای گرم میاد... شغل میلیونی دارن،دو روز دیگه بازنشست میشن و پول پارو می کنند... خونه و ماشین هم ماشاء الله دارن...پس طبعا بچه هم به اندازه کافی دارن... نمیشه عزیز من... نمیشه
  • من A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    97 4
    هیچکس از بچه بدش نمیاد . نماینده ها و مسولین به جای وضع این گونه قوانین بی فایده و کلیشه ای و گران کردن محصولات بهداشتی مربوطه که مسلما تنها باعث افزایش بیماری های جنسی و ایدز خواهد شد ، به فکر وضع قوانینی باشند که مشکلات اقتصادی مردم را کمتر کند و مسلما تاثیر آن را نیز در افزایش آمار نوزادان خواهند دید .
  • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    556 3
    میگم فروش قرص ضد حاملگی و کاندوم هم ممنوع بشه خوب نیست؟
    • بی نام EU ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      7 41
      اینا چی هست؟؟
    • سرباز فراری A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      50 6
      نظرت منشوری بود دادا
    • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      32 0
      ممنوع شده
    • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
      6 0
      ممنوع شده؟ اگه سقط غیرقانونیه، قرص باید قانونی باشه و برعکس. اگه هردوش غیرقانونی باشه یعنی رسما برگشته ایم به عصر ِ حجر و دراین صورت تنها راه جلوگیری از بارداری، طلاقه
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    198 1
    همین الان فقط و فقط مشکل کم آبی چندتا استان رو انداخته به جون هم همش دارن هشدار جیره بندی آب میدن محیط زیستمون در حال تخریبه فکرشو کنید الان 77 میلیون این وضعمونه اگر شدیم 300 احتمالا همدیگه رو تکه پاره میکنیم پاکستان دوم
  • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    92 3
    وقتی نمیشه یه بچه رو بزرگ کرد تازه از آینده ی بچت خبر نداری کار پیدا میکنه میتونه خونه زندگی تشکیل بده یا نه، چه لزومی داره بچه ای وجود داشته باشه، الان وضعیت جوونا همین طوری سخته باز بخوان بچه هم بیارن
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    317 3
    وااااااااااااااه خوب شاید یه خانواده نتونه از عهده مخارج بچه بربیاد
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    288 1
    بسیار بسیار متاسفماین راهش نیست
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    182 1
    با این قانون اون چند درصد کمی هم که میخواستن ازدواج کنن از ازدواج منصرف میکنین
  • جوکر A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    135 1
    تصویب کنید ؟ چه فایده داره ؟ تا شرایط اقتصادی درست نشه هیچ زوجی بچه نمیایرن مگر کسانی که تحصیلات پایینی دارن و مانند گذشته فکر میکنند که فرزند بیشتر باعث درامد بیشتر میشوند . یه سری کارها که فقط باید بهشون خندید . . . هر چیز بر خلاف قوانین جرم است و مجازات داره ، پس با این کار امار جرم از نگاه شما بالاتر میره . امار بیماریهای مختلف رو هم حساب کنید . .
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    110 0
    کاش یکم به فکر اقتصاد این ملت بودن.وقتی یک خانواده هیچ تامین اتیه ای نداره اگه عاقل باشه چطور فرزند بیشتر بیاره آقایان نماینده.
  • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    146 3
    مردم خودشان انقدر عقل دارندکه بفهمند مصلحتشان چیه.
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    157 2
    من می رم لنگرود به لاهوتی رأی میدم دوره بعدی
  • محسن A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    154 2
    آقای عزیز ؛ شاخص اقتدار یک کشور رشد اقتصادی ؛ تورم و اختلاف طبقاتی و فساد اقتصادی و اجتماعی پایین و در نهایت خدمات آموزشی و بهداشتی و درمانی هست نه جمعیت بالا
  • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    74 1
    از فردا برای تعداد روابط زن و شوهر در هفته هم طرح 3 فوریتی میارن
  • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    23 0
    یارانه کمتر......................فرزند بیشتر.............. یاد آهنگ بیشتر بیشتر کی گفت کمتر افتادم ....
  • مهدی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    33 0
    واسه هر فرزندی که متولد میشه،حقوق ثابت در نظر بگیرن.همچنین سند یه خونم باید به نامش بزنن.اونوقت میشینیم فکر میکنیم که بچه دار بشیم یا نه
  • پریا IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    49 1
    وازکتومی یه مساله کاما شخصیه و گمون نکنم به کسی مربوط باشه که بخوان ممنوعش کنن
  • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    22 0
    منظور ازافزایش جمعیت چیست ؟؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    33 1
    من یه بچه دارم از پس عهده خرج و مخارجش بر نمیام چطوری یکی دیگه هم بیارم؟
  • محسن A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    33 0
    طبق قانون اساسی باید تمام افراد از بدو تولد بهداشت وتحصیل تا دکترا وبالاتر رایگان باشد نه مسکن درست حسابی نه تحصیل رایگان ونه بهداشت درست حسابی ...خدا نکند مریضی ناعلاجی بگیرید داشتن نون خالی خوردن هم برایت ارزو میشود وای به حال بچهدار شدن خدا وکیلی کدام نماینده که این لایحه را تصویب کرده منزل 45متری بادوتا بچه داره .... خداوند انشالله عقل عطا فرماید
  • رحمان A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    32 0
    از این خبر عجیب ترین خبر سال می تونه باشه. حتی خداوند در قران کریم اینچنین اجباری را برای بشر تکلیف ننموده است. واقعا با این کارها می توان جمعیت را افزایش یا با ایجاد کار برای جوانان مشکل بیکاری را حل کنید تا جوانان ازدواج کنند و به سمت فساد نروند تازه اگر با اینکار جمعیت هم افزایش یابد ایا اموزش فراهم است کار چی ازدواج چگونه کنند مگه بروند سراغ اعتیاد اونوقت کلیه باید هرینه این جمعیت بی کیفیت بکنید. خداوند به بشر عقل داده و منطق داده است.
  • نظري IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    54 0
    من دارم بچه دار ميشم ولي تا همين حالا كه هنوز بچه بدنيا نيومده حدود 1 ميليون هزينه دكتر و آزمايش و سونو و ... دادم بيمارستان ها هم براي زايمان گفتن دولتي حدود 1 ميليون براي زايمان طبيعي 4 ميليون براي سزارين خصوصي 45 ميليون طبيعي 7 تا 10 ميليون سزارين حالا با اين اوضاع کی مياد مثل من بچه دار شه
  • محمد A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    40 0
    بی آبی. آقا جون اصلا کشور بی مشکل. با مساحت کافی آب....شدید ترین بحران آب رو فراموش نکنیم. حالا با این کم آبی مثل سومالی و سودان بشیم؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    52 0
    مشکل آقایون اینه که هنوز نفهمیدن که کاهش موالید به خاطر ازدواج نکردن موالید بوده آخه پسر مجرد که وازکتومی نمی کنه که بخواین جلوش رو بگیرین نکنه می خواین پیرمردهای 50 ساله بچه دار بشن؟ در ضمن واقعا این نگاه ابزارگونه به انسان جای تاسف داره ممنوع شدن وازکتومی دخالت مستقیم در حریم خصوصی افراده
  • amir IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    22 0
    انصافا من هر موقع حرفای آقای لاهوتی نماینده لنگرود رو میخونم یه ذره به این مجلس امیدوار میشم دمش گرم.
  • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    23 0
    امیدوارم این مساله اجازه یابد که نشان داده شود. من از یک بابت بسیار متاسفم که هیچ نماینده ای به دلیل اصلی این کار اشاره نکرده که برای جلوگیری از برهم خوردن توازن نیروی کار و نیروی مصرف کننده و جلوگیری از هدر روی هزینه ی صرف شده برای زیر ساخت هاست.اما خب با این همه این چه قانونی است که از حق بدیهی مردم برای جلوگیری از بچه دار شدن خلاف خواستشون یعنی وازکتومی جلوگیری کند؟؟ متاسفانه هم کز فهمی به نظر من می اید در دلیل اجرای قانون و هم در این راستا که قیم مابانه برخورد کرده است.
  • مجید A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    46 0
    خدایا برای شخصی ترین مسئله انسان هم قانون می نویسند اما برای اصلی ترین وظیفه نظام و دولت که اسایش رفا و بهداشت و سلامتی ارامش وتحصیل و.... و یارانه که جزء بسیار کوچکی از ان است وبابت پرداخت ان قیمتها را تا 5 برابر افزایش دادند تقاضای انصراف مردم ار دریافت یارانه می دهند هیچ قانونی و مجازاتی برای مخلان ان نوشته و تصویب نمی شود
  • رضا IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    53 0
    یعنی یه نفر تو این مجلس پیدا نمیشه که ببینه تو جامعه ای که روابط نامشروع و تجاوز و ایدز آمار کمی نداره ، نباید سقط جنین و پیشگیری رو جلوگیری کرد؟ دیگه این جمله دفع افسد به فاسد رو که بلدن.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    39 0
    اگر سقط به صورت قانونی انجام نشه ممکنه مردم به مراکز غیر مجاز رو بیارن تا سقط انجام بدن که بسیار خطرناک خواهد بود.
  • حمید A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    27 0
    یعنی فرزندانی باتوجه به وضعیت گرانی دنیا بیاریم در30 سالگی کوتوله باشند غذا چی؟ حلا بهداشت ومسکن واینها بماند
  • سرگیجه EU ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    30 0
    تودانشگاه استادتنظیم خانواده مون خودشوکشت که بابا برین وازکتومی کنین انواع واقسام راههای پیشگیری ازبچه دارشدن روبهمون یادداد یعنی همه رووللش؟بابامن الان برای خودم دایره المعارف پیشگیری ازبچه دارشدنم این همه اطلاعاتوچکارش کنم.
  • بانام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    35 0
    نماینده عزیز شما باید طوری عمل کنید که افرادی که در کشور هستند به فکر مهاجرت نیافتند همین نتیجه عکس خواهد داشت و قشر مولد و تحصیل کرده با این دسته از قوانین بیشتر به فکر مهاجرت میافتند و در نتیجه فرزندشون هم در کشور دیگه ایی به دنیا میاد و نیروی انسانی اونجا میشه . فرزندآوری یک مساله غریزی انسان هست هرگاه شرایط مناسب باشد انسان به طور غریزی میل دارد فرزندهای بیشتری داشته باشد.شرایط مناسب را فراهم کنید
  • داود A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    28 0
    یعنی تصمیم گیری برای اشتغال بنظر شما نمیتونه مهمتر از مجزات برای بچه دار شدن یا نشدن یک انشان بالغ باشه؟ یا خشکسالی؟یا تورم؟یا اعتیاد؟یازنان خیابانی؟یا دزدی ؟ای کاش گاهی نمایندگان کمی فکر میکردند که بهتر به چی فکر کنند
  • محمد US ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    28 0
    یارانه و بهداشت و مشکل کار ومسکن وکم آبی و برقی و کلا" همه چیز تو ایران با کمبود همراه است و حذف راهکارهای جلوگیری بلای تکراری اوایل دهه 60 و رشد انفجاری 4 درصدی که منجر به دوبرابر شدن جمعیت و تحمیل نیروی کار و مشکلات امروزی در جامغه شد رو بوجود میاره بهتره این آقایون مجلسی به فکر بهبود مردم باشند تا ایجاد بحران جدید
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    21 0
    نصف مردم جهان نا خواسته بدنیا آمدن بعد این جوکر از اعتصاب زن و شوهرا واسه بچه آوردن می کنند.آنقدر مفتی مفتی بچه دار بشی.آنقدر تو دوران عقد حامله میشن سقط میکنند. تو کجای کاری؟
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    27 4
    من دربست در خدمتم فقط بگین چنتا میخواین تا تولید کنم.
  • حبه انگور A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    5 113
    ولاتقتلوا تولادکم خشیه املاق نحن نرزقکم....از ترس گرسنگی بچه هاتون رانکشید خداروزی میدهد......اینا که بدون علت سقط جنین میکنن وبدون تشخیص پزشکی اینکارو میکنن حتما مشکل دارن و اصلا توجیه نیست برای کارشون.فقط درصورتی میشه سقط کرد که خطر جانی داشته باشه جنین برای مادر وپزشکان معتبر گواهی بدن.
  • جودی ابوت A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    21 7
    حالا کو همسر مناسب؟شما اول زن زندگی و مرد زندگی باش بعد طبعا بچه داشتن هم دوست داری.بچه داشتن لیاقت میخواد.یکی ارزوی بچه داشتن داره ولی نمیتونه ولی یکی میتونه ولی ناشکر میکنه.
  • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    30 21
    چه همگی سرگرم شدید.بابا جان اصل قضیه افزایش جمعیت شیعه است.اینو که خود آقایون هم تاکید دارن.اقتدار ملی چیه؟
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    51 1
    این رو برای نماینده های مجلس می نویسم: هیچ آدمی برای همیشه تو این دنیا نمی مونه. اگر یکی از حساس ترین مسئولیت های کشور رو در دست گرفته اید ولی خیلی برای شما بزرگ است لطفا آن را به کاردان بسپارید. همانگونه که می بینیم دکتر ظریف، و بسیاری از دولتمردان ما با داشتن تحصیلات بالا و تجربه عالی توانسته اند در مدت کم مشکلات زیادی را حل کنند، شما هم مسئولیت خود را به افراد با تحصیلات بالا و تجربه عالی بسپارید تا به جای گرفتن وقت گرانبهای مجلس برای مجازات دانستن تبلیغ کاندوم، موضوع را به صورت ریشه ای حل کنند. ایران میهن همه ماست، همه میهن خود را آباد کنیم. از طرف یک جوان ایرانی.
  • محمد A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    60 0
    کاندوم رو ممنوع نکنن صلوات
  • شاهین A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    47 1
    آخه مگه بچه دار شدن جزء حریم شخصی آدما نیست؟ پس به این و اون چه مربوطه؟
  • محکوم به زندگی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    43 0
    به زور نمیشه جمعیت رو زیاد کرد مردم دیگه همه چیز رو می دونن
  • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    25 5
    طرح اول جلوگیری از سقط جنین بی دلیل خوبه و طرح دوم ، جلوگیری از بارداری واقعا از روی بیسوادی هست
    • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      30 0
      مجازات باشه هم اگر کسی تشخیص بده نیازه که این کار انجام بشه، می ره مراکز غیرمجاز سقط می کنه. این کار خودش شروع هزار و یک مشکل و فساده.
  • محمد A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    6 172
    آيت الله قرهي : . من سر بسته اعلان خطر می‌کنم، البته من قبل از این‌که حضرت آقا بفرمایند، علن عرض کردم. از مکه مکرمه آمدم و بر منبر عرض کردم که یکی از آقایانی که می‌دانیم با حضرت در ارتباطند، گفتند: حضرت به شدّت از دست ما ناراحت است و نگران است. یک عدّه گفتند: این‌ها مخالف منویّات حضرت آقاست و عرض کردیم که اتّفاقاً خود حضرت آقا هم می‌خواهد و در خفا به مسئولین می‌گوید، منتها کسی انجام نمی‌دهد. سعی کنید نسل زیاد شود. جوان‌های عزیز، زود ازدواج کنید. اگر می‌خواهید قلب بی بی دو عالمس از شما راضی شود، زود ازدواج کنید.
    • عصبانی A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      73 4
      تو چی میگی این وسط؟؟؟ همه چیز و با این حرفا مسخره تر میکنید :
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    41 0
    آقا از فردا صف خرید کاندوم و قرص زد بارداری مثل صف یارانه شلوغ میشه :
  • بی نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    49 0
    کم مونده واسه مجرد بودن مجازات بزارن
  • سلام وطن A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    29 0
    بجاي اينكه مجلس فكر سقط و غيره باشه بهتره اول فكري بحال بيكاري بكنه. يه جوان 36 ، 37 ساله كه تا الان ازدواج نكرده و هرجا ميره ميگن خانه ماشين و پول كار .... وگر نه دختر يختي ... آقاي مجلسي شم بجاي اين جوان ... چيكار مي كني؟؟ بعدش هم بعد از كلي گرفتاري آخرش يك نفر رو مياره سر زندگي بچه اش داره متولد ميشه همسرش رو مي بره بيمارستان آخرش آقاي رئيس بيمارستان چقدر شد ... 6000000 ميليون تومن. تازه فقط پول بيمارستانه. تا يكماه بايد گرفتاري زن و فرزندش رو بكشه. وقتي سر بلند مي كنه ديگه هيچي نداره . بايد شبانه روز بدوه تا تازه برسه به صفر.بيايم اول مشكلات رو از روي منطق بررسي و حلش كنيم بعد قانون بزاريم. خيلي خلاصه عرض كردم . با تشكر
  • مرتضی IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    42 0
    از همین نظرات هم معلوم هست که مردم به هیچ وجه با این طرح ها موافق نیستند. اصولا این مساله از بقیه مشکلات کشور مثل مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد و بزهکاری جدا نیست اگر نمایندگان می توانند اینها را حل کنند.
  • سگلا IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    29 0
    شایدیکی دوس نداشته باشه
  • اکرم حسینی IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    47 1
    همین امروز از اشناهای ما بخاطر فقر پسر 25 ساله خودکشی کرد
  • mansour IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    30 0
    تصویب این گونه مصوبه ها خیلی آسان است اما آیا مجلس محترم تونسته در جهت کاهش بیکاری و بهبود رفاه مردم و افزایش امید در مردم کاری به پیش ببره و اینکه بای افزایش جمعیت چه مشوق هایی را تونسته تصویب کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام EU ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    37 0
    مردم خودشون بهتر میتونن تصمیم بگیرن،خیلی دخالت بیجاست این کارشون.واقعا مسخرست
  • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    34 0
    آخه الان براي ما آب كمه حالا توليد مثل كنيم كه چي اون نسل بد بخت چي كار كنن ما فقط تا نوك بينيمونو مي بينيم
  • zz A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    24 0
    راس میگن بچه های بی سرپرست را با شرایط ساده تری به متقاصیان بدهند و حداقل برای کسانی که بچه دار. نمیشن هزینه های سرسام اور درمانی را بیمه کنند راست میگن کمک کنند همین بچه هایی که به دنیا اومدند از شرایط بهتری برای زندگی بر خوردار بشن کودکان ما مطلوم ترین وبی بهره ترین کودکان جهان هستند حتی یه پارک مناسب و بی خطر برای بازی ندارند کمبود تغذیه دارند پدرانشان از بس کار کردند و قسط ساده ترین وسایل زندگی رادادند دیگه حتی نای توجه کردن به انها را ندارند تواین کشور که همه فقیرند مث افعانیها تند وتند بچه اوردن اشتباهه
  • میلاد A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    29 0
    من 25 سالم هست و متاهل هم هستم و به هیچ عنوان با این وضعیت مملکت حاضر نیستم یه انسان دیگه رو به این دنیا بیارم تا توی این شرایط رشد کنه. نمی خوام بچم با عقده بزرگ بشه یا وقتی بزرگ شد بگه بابا ما چرا توی ایران به دنیا اومدیم؟ هر وقت مسئولین محترم که اینقدر به فکر مملکت هستند پایه ی حقوق ما کارمند ها رو از 600 تومن به 1میلیون و ششصد هزار تومان افزایش دادند، چشم اون موقع به این مساله هم فکر می کنیم
  • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    24 0
    اینچنین تصمیم های نابجا، بدون کار کارشناسی، بر صرف شعار افزایش جمعیت ، و سراسیمه، جز نتیجه ی نامطلوب در آینده ، چیزی در پی نخواهد داشت،، یرای افزایش جمعیت که به نظر از نیاز های جامعه می باشد، نباید انتظار دشته باشیم که شیب جمعیتی منفی به یکباره مثبت بشه، این دیدگاه عجولانه ضرری رو به کشور میزنه که همین کاهش جمعیت در پی زدنشه، یعنی به قول معروف می خواهید ابروشو درست کنید چشممشم کور می کنید...
  • به نام خدا A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    18 43
    به نام خدا نظر رهبری روی تخم چشممان اما تعیین مجازات واقعا مسخره است واقعا این نمایندگان سوادی از حقوق دارند که آنجا نشسته و مجازات تعیین می کنند؟ اینها که برای موضوع نسل مجازات تعیین می کنند یعنی می خواهند جلوی آزادی بیان را بگیرند واقعا مسخره است مردم را از نظام و دین زده می کند همین آقایان که از قانون هولوکاست در غرب انتقاد می کنند چرا خودشان جا پای آنها می گذارند مگر باید برای هر چیزی مجازات تعیین کرد اگر مردم در مورد این موضوع تبلیغ می کنند اگر کسی تعریف و تمجید می کند به خاطر برنامه های همین حکومت در سالیان دراز است ما یا از این ور بوم می افتیم یا از آن ور بوم
  • بی نام DE ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    39 0
    نمایندگان محترم به مشکل کم آبی فکر کردند آیا؟
  • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    44 0
    فرزندان ناخواسته سربار جامعه و خانواده اند نه سرمایه
  • ابراهیم IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    37 1
    اگر سقت نکنن چه کار کنن خرج بجه ها رو کی بده؟ما که مثل نماینده ها حقوق چن 10 میلیونی نداریم
  • بی نام KR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    49 0
    دو كشور كانادا و استراليا روي هم 60 ميليون جمعيت ندارن ولي نقش آنها در صنعت و دنياي امروز را همه مي دانند. اي كاش به جاي اين نگاه ماشيني به آدمها به كيفيت زندگي بيشتر فكر مي كرديم تا توي آمارها نخونيم كه دويست هزار نفر ايراني در كانادا زندگي مي كنن. افرادي كه اغلب يا تحصيلات علمي بسيار بالا دارند يا سرمايه بالا.
    • امیر A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      13 2
      وی پی ان کره جنوبی رو از کجا اوردی؟به منم بگو
  • بی نام CA ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    40 1
    آخ آخ از فردا مادر شوهر با اين مصوبه مجلس دهن مارا سرويس خواهد كرد
  • نوید IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    53 0
    تا حالا هرکی میرفت خارج کشور بهش سفارش آوردن اجناس لوکس میکردیم حالا دیگه باید بگیم برامون کاندوم سالم بیار...
  • حامد IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    46 0
    لابد از سال دیگه باید بریم سایت refahicandom.ir ثبت نام کنیم ببینیم بهمون یارانه جلوگیری تعلق میگیره یا نه.
  • حسن A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    30 2
    من از نمایندگان مجلس خواهش می کنم اگر تمام روزهای هفته رو جمعه اعلام کنند مشکلات جمعیت در ایران حل می شود
  • زهرا IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    43 0
    سابقه نشان داده هر کاری با تهدید و زور و دستوری باشد جز نتیجه منفی اثری ندارد .
  • بی نام IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    30 0
    خواهشا" نمايندگان محترم موافق اول بيان يه فكري به حال بچه هاي بي سرپرست و بدون شناسنامه آواره در سطح شهر ها بكنن تصويب اين طرح هاي مشكل زا پيش كش...
  • بی نام IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    49 0
    افسوس که این مزرعـه را آب گرفته دهقـان مصیبت‏زده را خـواب گرفته
  • كارمند زن A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    28 0
    خبر آنلاين شما به نمايندگان مجلس بفرمائيد اول تكليف مرخصي زايمان را مشخص كنند بعد اين تيتر رابزنند يكبار مي گن مرخصي زايمان 9 ماه دولت بعدي كه سر كار مي آيد بعد از تبصره و قانون مرخص را به 6 ماه تبديل مي كند تاره بعد از همان 6 ماه معلوم نيست بتوني سر كار اولت برگردي يا نه . با اين مخارج بالا و هزينه هاي مدارس به اين زيادي مگه آدم ديوانه هست بخواد بچه دار بشه .
  • بی نام IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    45 0
    اگه راست می گید درمان ناباروری و رایگان کنید.
  • رضات A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    29 0
    من که قبلا وازکتومی کردم ، جرم به حساب میاد؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      19 0
      شما نه چون قانون عطف به ماسبق نمى شود ولى احتمالاً تيم پزشكى كه اينكار و كرده ودولتى كه دستور كم بچه دار شدن را داده بايد محاكمه شوند چون كارشان مصداق كامل تلاش در جهت براندازى است وچون كشور رااز داشتن يك مسلمان محروم كرده مصداق فساد في الارض
  • اکبر IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    25 1
    وضعیت فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی امروز بیانگر علت کاهش جمعیت و اشتیاق به فرزنددار شدن است. با ممنوعیت و .... کار درست نمی شود. راه های فرزند دار نشدن بسیار است وضعیت کشور با این جمعیت اسفناک است و دایم در حال یافتن راه حل برای انواع و اقسام مشکلات در زمینه های مذکور هستیم و هنوز برای متوقف کردن آمار طلاق راهی پیدا نکرده ایم چه برسد به کاهش آن. حالا فرض کنیم جمعیت هم دو برابر شد؟ کدام یک از این حضرات می‌خواهند پاسخ فجایع آینده را بدهند؟
  • من IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    30 0
    همه كارهامون بر اثر "جو" گرفتگي، يه روز اين وري يه روز اون وري
  • ناشناس A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    44 0
    با سلام نميدانم ايا از نظر اخلاقي درست است كه درمورد خصوصي ترين تصميم هاي يك خانواده نيز قانون تنبيهي وضع شود؟
  • آریو IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    29 0
    دوستان عزیز من فکر میکنم یه کم دیگه جلوتر بریم قانونا مارو به ییه سری کارها که به افزایش جمعیت منجر بشه مجبور کنن پس مراقب خودتون باشین
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    35 0
    خوب طبیعی جلوگیری میکنند آن را چه میکنید
  • مینو A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    30 0
    متاسفم که به جای حل مساله ، می خواهند صورت مساله را پاک کنند . از اکثریت کامنت ها مشخص است که مردم به خوبی میدانند مشکل اصلی نیاز به اشتغال درآمد مسکن و تامین آینده ایمن برای افراد جامعه است ، تا با آرامش خاطر به آینده فرزندان فکر شود نه با ترس از سر گرسنه به بالین گذاشتن فرزندان و حسرت به دل ماندنشان در آینده . نماینده های محترم اگر دلسوز و از جنس مردم باشند به جای پاک کردن صورت مساله به فکر حل آن می افتند .
  • معین IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    21 0
    سللام ،متاسفانه مقامات و نهادهاي سياست‌گذار و قانونگذار و برنامه‌ريز، پيش از دستيابي به شناخت و تحليلي جامع، به تصميمات شتاب‌زده و كم‌بازده دست زده و می زنند و كشور و مردم را دچار هزينه‌هايي بر ضد مقاصدشان می كنند چون اینجا لینک قبول نمی کنه با جستجوی عنوان زیر به مقاله ای را در تشریح این ادعا بخوانید بررسی انتقادی تشخیص ها و سیاستگذاری ها در مسائل خانواده و ازدواج
  • معروفي A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    33 0
    مثلا بنگلادشمكزيك نيجريهبرزيلاندونزي پاكستان و...كه جمعيت شان چند برابر ايران است خيلي كشورهاي موفقي هستند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    26 0
    بجای اینکه بفکر ازدواج جوونها و رفع مشکل اقتصادی و بیکاری آنها باشند... با این اوصاف سقط جنین زیر زمینی و گذاشتن بچه های نوزاد کنار خیابان زیاد میشه فرقی هم نمیکمنه توی پایتخت زندگی کنیم یا توی شهر کوچک من خودم ساکن شهر کوچکی هستم چند روز پیش یدونه نوزاد مرده توی یک ساختمان خرابه پیدا کردند خد بدادمون برسه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    16 0
    موندم تا کار اولویت های مجلس
  • امیر سیروس پور A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    14 0
    بابا به خدا به پیر به پیغمبر به قران همین الانشم زاد ولد تو ایران زیاده. کافیه فقط یه سری به سایت ثبت احوال بزنید زاد ولد هر سال از سال قبلش بیشتره. تو رو خدا تمومش کنین
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    27 0
    كاش مجلس به جاي تصويب اين مصوبه ، طرحي رو تصويب مي كرد قبل از اقدام به بچه دار شدن صلاحيت عقلي ، جسمي و اقتصادي زوجين بررسي و درصورت تاييد صلاحيت مجوز بچه دار شدن صادر مي شد. بچه دار شدن براي كسانيكه به هيچ وجه صلاحيت ندارند هيچ فايده اي كه نداره چالشهاو مخاطرات زيادي هم براي جامعه ايجاد مي كند. مثل اون آقايي كه در خوزستان دوقلوهاي يكساله را زنده به گور كرد.
  • بي نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    14 1
    تا انجا كه همه مي دانند وازكتومي عملي قابل برگشت است و عقيم سازي محسوب نميشه بهتر است مطالب عنوان شده علمي باشد.
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    25 0
    ،بحران خکشسالی جدی است . برای مرده های متحرک یه فکری کنید نه اینکه چندسال دیگه رشد جمعیت صفر می شود خوب به درک که رشد جمعیت صفرشود مگر بارشد 6ال 7درصدی جمعیت ما چه خیری دیده ایم جز استرس ، شلوغی ، صف های طویل ، بیکاری ، فقر ،جنایات درجامعه : کمی واقع بین باشید
  • بی نام DE ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    15 0
    اصلا حرف نمایندگان قبول ما گنجایش 300 میلیون را داریم ولی دلیل کمبودهای فعلی به خاطر ضعف مدیریته. اول مدیریتش رو پیداکنیم که برای 75 میلیون جمعیت امکانات فراهم کنه بعد فکر مدیریت جمعیت 300 میلیونی باشیم
  • زمان EU ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    19 0
    تو این شرایط که من و خانومم از پس زندگی برنمیایم و حسرت خیلی چیزها به دلمون مونده ، باید خیلی دیوونه باشیم که به شخص سومی تو زندگیمون فکر کنیم ..حال شما هی تهدید کنید و مصوبه تصویت کنید
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    14 0
    دستت درد نکنه خبرآنلاین جان نصفه شبی کلی خندیدم :
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    15 0
    نیست خیلی وضعیت کار و در آمد و معیشت مردم رو به راهه که جمعیت بیشترم بشه متوجه منطق این قضیه نمیشیم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    17 0
    یعنی یه آدم خودش حق نداره درباره ی بدن ِ خودش تصمیم بگیره؟
  • عسل IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    15 0
    چرا توی کشور ما همه کارها زورکیه ؟ هم سقط باید قانونی و در بیمارستان انجام بشه .هم وازکتومی. اگر این اتفاق بیفته مثل همه کشورهای دیگه خیلی بهتره .چون الان بخاطر یه سقط جنین ساده کلی از خانواده ها درگیر میشن و توی شرایط خیلی بدی و با هزینه های بالا این کار انجام میشه
  • پژمان IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    15 0
    به جای فکر کردن به 30 سال آینده و افرادی که بدنیا نیامده و به جمع بدبختین اضافه نشده اند. کمی به فکر مرده های زنده یعنی همون جونهای الان باشید. بابا بس کنین دیگه . ملت کارمسکندرامد میخوان.
  • لنگرودي IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    14 2
    درود بر نماينده فهميديه شهر ما جناب آقاي لاهوتي
  • سحر EU ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    18 0
    اکثر کسانی که طرح افزایش جمعیت میدهند مثل همین نماینده های مجلس افراد بالای 50 سال هستند. چیزی که هست این افراد باید بفهمند که نهایتا 20 تا 30 سال دیگه بیشتر عمر نخواهند کرد. پس بهتره با توجه به این مطلب بفهمند که آینده بیشتر از آنها متعلق به ما جوانان دهه 60 و 70 است. شما نماینده های مجلس که نهایتا 20 30 سال دیگه بیشتر عمر نمیکنید چرا میخواین آینده ما جوانان را به مخاطره بیندازید؟ میخواهید نسل ما چند سال دیگه که شماها حتی تو این دنیا هم نیستید سر بحران کم آبی و هزار مشکل دیگه به جان هم بیفتند؟ بهتر نیست آینده این مملکت و تصمیم گیری های این چنینی را به خود نسل ما بسپارید؟ فکر میکنم این حق نسل ما باشه که خودمان واسه تعداد فرزندان خود تصمیم بگیریم.
  • بی نام EU ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    25 0
    راستی حالا اگه یکی حتی با وجود توانایی مالی هم نخواد بیشتر از یک بچه داشته باشه باید چکار کنه؟ مگه زوره؟ من به عنوان یک زن نمیخوام همه زندگیمو صرف بچه داری کنم. این حق انسانی من هست که از زندگیم لذت ببرم. من قبل از مادر بودن یک حقوق انسانی دارم. دلم نمیخواد همه زندگیمو صرف بچه زاییدن و بچه بزرگ کردن کنم. من اگه نخوام 5 تا بچه داشته باشم باید کیو ببینم؟ البته این مطلب در مورد مردها هم هست. یک مرد هم مثل هر انسانی حق داره از زندگیش لذت ببره. شاید یک مرد نخواد همه زندگیشو صرف پول در اوردن واسه سیر کردن شکم بچه هاش کنه.کدوم مردی دلش میخواد صبح تا شب جون بکنه که مثلا شکم 5 تا بچه رو سیر کنه؟ که چی بشه؟ یعنی این مرد دلش خوشی نمیخواد؟ چه لطفی داره همه زندگی رو صرف بزرگ کردن 56 تا بچه کنی؟ که چی؟
  • صابر A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    17 0
    منِ جوونِ 28 ساله، که تازه میخوام برم خدمت کار هم ندارم؛ وضعیت اقتصادی اسفناکِ کشور و بیکاری چطور میتونه اجازه بده که ازدواج کنم؟ چه برسه به تولید مثل نمایندگان مجلس ما رو چی فرض کردن؟؟ البته، به قول احمدی نژاد، همه اینایی که اینا مینویسن، کاغذ پاره ای بیش نیست کی اهمیت میده؟ ما گفتیم بریم سمت تدبیر و امید، شاید از این 2 تا خبری بشه شاید دیگه از رمالی و دروغ و مردم فریبی خبری نباشه اما گویا تنها چیزی که مهم نیست، مردم و احترام به زندگی خصوصی مردمِ کاندوم و داروی ضدبارداری هم که گرون شده، ممنوع هم بشه، خواهیم دید که چقدر سقط جنین های خارج از عرف و غیر بهداشتی افزایش پیدا میکنه بیماریهای تناسلی سرسام آور میشه. مرگ و میر زنان و دخترانمون زیاد میشه. و خیلی چیزای دیگه...
    • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
      5 2
      عزیز من دولت ندبیر و امید جدا از این نماینده های با سواده...
  • مرضيه A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    17 1
    من تازه ازدواج كرده ام. دولت بودجه نداره وام ازدواج من رو بده، بعد من به چه اميدي بچه دار بشم؟ ما خودمون زمان تحصيل روي هر نيمكت سه نفر مينشستيم. فكر كنم بچه من بايد روي موكت چهارزانو بنشينه و درس بخونه.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    6 0
    من الان 35 سالمه هنوز نیازهای اولیه اممسکن ،کار ،سلامت و... براورد نشده .الان هم دو تا بچه دارم خیلی سخته ،هنگ کردم نمی دون چکار کنم موندم توش
  • مهدی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    3 0
    خوب به سلامت و میمنت طرحی برای جلوگیری از کاسته شدن سرباز مفت برای بیگاری...
  • خانومى IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    3 0
    مسئولين تورو خدا توجه كنيد،شايد يه زوج تازه ازدواج كرده باشن و نخوان به اين زودى بچه دار بشن،اگر بچه ناخواسته اى به دنيا بياد،تكليف اين زوج چيه؟ آيا بچه درست تربيت ميشه؟ مادر و پدر حوصلشو ندارن و درست بار نمياد تورو خدا اينا رو در نظر بگيرين
  • مهسا US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    2 0
    دولت اگر بخشی از مشکلات جوانان وخانواده های جوان راحل بکند خودشان فرزند اوری میکنند لازم نیست زحمت بکشن ودر مجلس قانون تصویب بکنند درحالی یک جوان درحالت معمولی اش حتی نمیتواند وام ازدواج بگیرد مسائل دیگر تشکیل خانواده که جای خود دارد یا اینکه درمان ناباروری کمرشکن است بعد میگویند پچه دار شوید حتی به نوزادان تا شش ماه یارانه نمیدهند که پول پوشک انها هم نمیشود درصورتی که فقط بهداشت یک کودک دنیایی با وضع موجود هزینه دارد این هابخش بسیار کوچک وناچیز از مشکلات است ا
  • حمید IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    4 0
    کنترل جمعیت نیازی به قانون نداره بنده قصد دارم صاحب بچه دیگری شوم گفتندکه همسر شما باید عمل ناباروی انجام بده حالا با چه قدر ؟خیلی مفت 10 میلیون تومان ناقابل اقایان بچه دار شدن قانون نمی خواد پول می خواد . حالا فکر کن این بچه هم بدنیا بیاید فردا من باباش به فکر تعلیم و تربیتش باشم یا قرضی که پشت دستم گذاشته ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    3 0
    اخه به نظرت تون چطوری ادم بچه بیاره وقتی قیمت یک پوشاک اینقد بالاست لباس بچه دو برابر قیمت لباس بزرگتراست .حداقل یک فکری به حال مردم بکنید بعدش بگید چرا جمعیت کاهش یافته