تسنیم نوشت:

امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز آبی‌پوشان در کمپ زنده‌یاد حجازی گفت: ابتدا باید از هوادارانی که ما را در طول این فصل یاری کردند تشکر کنم. ما با نتایجی که گرفتیم شرمنده آنها شدیم و باید به همین علت از آنها معذرت خواهی کنیم.
وی با اشاره به دیدار چهارشنبه الشباب عربستان- استقلال افزود: 2 شب پیش و با اینکه خودم روز خوبی نداشتم بازی الشباب با الهلال را تماشا کردم تا شناخت خوبی از آنها پیدا کنم. این بازی آخرین شانس ما محسوب می‌شود که اگر بتوانیم پیروز شویم با امید به ایران باز می‌گردیم.
سرمربی استقلال با اشاره به محرومان و مصدومان تیمش برای دیدار با الشباب گفت: روز چهارشنبه ساموئل را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم و جمشیدیان به همراه اکبرپور، غلام‌نژاد و نظری مصدوم هستند.
قلعه‌نویی در خصوص اینکه فدراسیون اعلام کرده باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان نمی‌توانند از ملی‌پوشان خود در 2 دیدار پایانی مرحله گروهی این مسابقات استفاده کنند، خاطرنشان کرد: 4 مصدوم داریم و یک محروم که به این شکل 5 بازیکن ما از لیست خارج شدند، اگر 4 ملی‌پوش را هم نداشته باشیم 9 بازیکن‌مان در بازی با الشباب غایب خواهند بود، این در حالی است که فوتبال 11 نفره است و ما نمی‌توانیم با 7 نفر بازی کنیم.
وی ادامه داد: اگر قرار است ملی‌پوشان‌مان را در اختیار نداشته باشیم بهتر است فدراسیون به AFC نامه بزند و شرایط ما را به آنها بگوید. اگر قرار است ملی‌پوشانمان را نداشته باشیم از ادامه مسابقات انصراف می‌دهیم.
قلعه‌نویی یادآور شد: باید به مسئولان AFC بگوییم که تیم ملی ما اردو گذاشته و بازیکنان ملی‌پوش ما را نمی‌دهد. این اتفاق در هیچ کجا نمی‌افتد . من خودم مسئولیت فنی تیم ملی را بر عهده داشتم و تا به حال با چنین اتفاقاتی روبه‌رو نشده‌ام که بگوییم باشگاه‌ها بازیکنانشان را به ما بدهند و خودشان کار را بدون بازیکنان ادامه دهند. نه در آسیا و نه در هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی‌افتد.
سرمربی استقلال اضافه کرد: امروز هیئت مدیره جلسه‌ای داشت و تصمیم‌گیری‌هایی شد ولی مسئله این است که تعداد ما به 11 نفر نمی‌رسد اگر 11 نفر شدیم، می‌رویم.
قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا غیبت بازیکنان ملی‌پوش استقلال موجه است، گفت: صادقی مصدوم است اما دلیل غیبت بیک‌زاده را نمی‌دانم و باید پیگیری کنم.
وی در مورد اینکه آیا امکان دارد کی‌روش برای تصمیمش مبنی بر در اختیار داشتن ملی‌پوشان با وزارت ورزش هماهنگ کرده باشد گفت: مسئولیت این موضوع با فدراسیون است و اگر آنها تقبل کنند و به AFC نامه بزنند ما برای بازی مقابل الشباب نمی‌رویم. سرمربی ام‌صلال به خاطر یک بازیکن گفت که اگر منتظری برود استعفا می‌دهد. اگر کفاشیان تقبل کند با مسئولیت او برای بازی با الشباب نرویم، این کار را انجام می‌دهیم.
سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: بحث ما این نیست که با در اختیار نداشتن ملی‌پوشان ضعیف می‌شویم بلکه به 11 نفر نمی‌رسیم. فوتبال را نمی‌شود 11 به 7 بازی کرد .من در مورد سایر تیم‌ها صحبت نمی‌کنم و فقط درباره تیمی که مسئولیتش را دارم حرف می‌زنم. ما 4،5 مصدوم و یک محروم داریم.
قلعه‌نویی گفت: من هیچ جای دنیا سراغ ندارم که فعلا تیم‌های حاضر در جام‌جهانی به اردو رفته باشند.
وی در مورد جریمه 20 درصدی بازیکنان استقلال گفت: بالاخره ما در لیگ پنجم شدیم و مسئولیت آن هم با قلعه‌نویی است. بازیکنان تلاش خودشان را کردند اما اگر بگذارند برای بازی با الشباب برویم و پیروز شویم با فتح‌الله‌زاده صحبت می‌کنم که این جریمه را ببخشد.
سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا با منتشر شدن مبلغ قرارداد فوتبالی‌ها موافق است، گفت: در هیچ جای دنیا قرارداد بازیکن و مربی را منتشر نمی‌کنند. من خوشحالم تنها کسی بودم که گفتم بالای سقف قرارداد پول گرفتم و برای این کار تاوان زیادی دادم اما دروغ نگفتم، سقف قرارداد معنایی ندارد. مگر در بارسلونا سقف قرارداد وجود دارد؟ اینها قوانین من‌درآوردی است که الان تاوانش را می‌دهیم.
قلعه‌نویی در مورد نامه‌ پیشکسوتان استقلال مبنی بر اینکه این تیم به آنها واگذار شود و نام خودش هم زیر آن بود گفت: من این نامه را ندیدم، شاید نامم پای آن باشد ولی پیشکسوتان در همه جای دنیا احترام خاصی دارند و باید برای آنها ارزش قائل شد. باشگاه استقلال اول برای مردم است و بعد پیشکسوتان. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد خوب خواهد بود.
وی در مورد اینکه آیا سال آینده در این تیم خواهد ماند یا خیر گفت: خدمت به این مردم افتخار می‌خواهد و در پنجم شدنمان تنها منِ قلعه‌نویی مقصر بودم و هیچکس تقصیر نداشت. اگر قهرمان می‌شدیم می‌رفتم اما حالا که تیم پنجم شده است البته آن هم با 4 امتیاز که اگر یک امتیاز کسر شده را هم حساب کنیم می‌شود 3 امتیاز؛ رفتن من بی‌معرفتی است. اگر قرار بر ماندنم باشد صحبت می‌کنیم تا یک تیمی مانند سال 82 برای 3 سال ببندیم تا با برنامه و منسجم و با بازیکنانی جوان و باانگیزه کار کنیم.
سرمربی استقلال در مورد فتح‌الله‌زاده و رفتنش هم گفت: او واقعا مدیر خبره‌ای است و برای این مجموعه زحمت زیادی کشیده است. بودن و نبودن فتح‌الله‌زاده با من نیست ولی نمی‌توان این تجارب را به راحتی کنار گذاشت.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =