ایسنا نوشت:

رییس فراکسیون تاریخ و گردشگری مجلس ابراز عقیده کرد:‌ دفن ایران‌شناس آمریکایی در ایران نقطه منفی به شمار نمی‌رود زیرا این فرد فعالیت‌های علمی بسیاری داشته و در زمینه ایران‌شناسی قدم‌های اساسی برداشته است.

جواد هروی، درباره اینکه تعدادی از نمایندگان در مجلس به دنبال جمع‌آوری امضا برای مخالفت با دفن ریچارد فرای ایران‌شناس آمریکایی بودند، گفت: رویکرد اساسی که در این قضیه وجود دارد این است که یک محقق و شرق‌شناس برجسته آرزو می‌کند که محل دفن او ایران باشد و این نکته منفی نیست بلکه نکته مثبتی است.

وی افزود: متاسفانه برخی این موضوع را به اشتباه حمل بر سیاست‌زدگی و حرکتی برای ایجاد دخالت در کشور و حتی از تعابیری مانند جاسوس استفاده کردند.

رییس فراکسیون تاریخ و گردشگری مجلس اظهار داشت: اگر این فرد جاسوس بود تا این اندازه نمی‌توانست کارهای علمی داشته باشد و مراکز پژوهشی تاسیس کند و همچنین تحقیقات عظیمی را انجام دهد.

هروی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مساله برخی رسانه‌ها راه افراط را رفتند و ما باید بدانیم که برخی حتی غبطه می‌خورند که سرزمینی مانند ایران ندارند زیرا چنین افرادی آرزو می‌کنند که سرزمینی مانند ایران داشته باشند.

نماینده مردم قائنات در مجلس با اشاره به اینکه سال جاری مزین به فرهنگ نیز شده است، گفت: باید تلاش کنیم در این سال سنجیده‌تر عمل کنیم و اجازه ندهیم که نتایج ناگواری در عرصه فرهنگ به وجود آید.

وی با اشاره به اقدامات علمی این ایران‌شناس آمریکایی، گفت: باید بدانیم که این فرد پس از هفتاد سال کار علمی که در زمینه ایران‌شناسی قدم برداشته آرزو می‌کند که حیات جاودانه خود را در این کشور سپری کند و ما باید از اینکه چنین کشوری داریم افتخار کنیم و این نقطه قوت ماست و باید از نگرش‌های منفی هم پرهیز کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    33 1
    آفرین .
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    32 1
    درود بر این نماینده
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    38 1
    نه تنها نقطه منفی نیست بلکه باعث افتخار ماست که چنین فرهنگ کهن و پرباری داریم که افراد عمر خود را صرف مطالعه آن می کنند. این فرهنگ حتما در کل دنیا تاثیرگذار است که دیگران به مطالعه آن می پردازند.