روزنامه نگار معروف انگلیسی ضد اسرائیل درگذشت

پاتریک سیل (سی یل) روزنامه نگار معروف انگلیسی که از مخالفان سلطه طلبی رژیم صهیونیستی بود جمعه شب درگذشته است.

به گزارش خبرآنلاین پیشتر خبرهای مربوط به بیماری شدید او که مبتلا به سرطان مغزی بود توسط دختر او یاسمن سیل در شبکه های اجتماعی و فروم های سیاسی منتشر شده بود.

به گزارش وب سایت روزنامه الخلیج این نویسنده و روزنامه نگار برجسته انگلیسی جمعه شب (شب شنبه) پس از مدت ها مبارزه با سرطان مغز درگذشته است.

سیل در کتابخانه سیاسی اش چندین کتاب برجای گذاشت که «درگیری در خاورمیانه» مهمترین آن ها محسوب می شود. این کتاب زندگی نامه حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه را روایت می کند. از او همچنین تالیفات و مقالات زیادی درمورد مسائل منطقه برجای مانده است. وی در گذشته گزارشگر روزنامه «آبزرور» (The Observer) بود و با برجسته ترین رهبران و شخصیت های منطقه مصاحبه کرده بود. از مهمترین تالیفات او می توان به «نبرد برای سوریه» و «نبرد برای استقلال عربی» اشاره کرد. مهمترین مواضع اخیرش در این دو جمله خلاصه می شوند که «اسرائیل» برای سلطه بر منطقه تلاش می کند و «برای سرنگون کردن محور مقاومت آمریکا را تحت فشار قرار می دهد». مسئله فلسطین همواره در مقالات سیل مطرح می شد زیرا از نظر او سنگ بنای کرامت و هویت عرب ها را تشکیل می داد.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =