مهر نوشت:

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه درباره عدم صدور ویزا از سوی آمریکا برای حمید ابوطالبی و پیگیری موضوع از طریق راهکارهای پیش بینی شده در سازمان ملل گفت: می توانیم مسئله را از طریق دبیرخانه سازمان ملل پیگیری کنیم و با دبیر کل سازمان ملل تماس بگیریم.
مجید تخت روانچی ، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه درباره عدم صدور ویزا از سوی آمریکا برای حمید ابوطالبی گزینه پیشنهادی ایران برای نمایندگی کشورمان در سازمان ملل ضمن تأکید بر این نکته که این موضوع را از راهکارهای پیش بینی شده در سازمان ملل پیگیری می کنیم، گفت: گزینه هایی وجود دارد که می توانیم بر اساس قوانین موجود از طریق سازمان ملل در این باره اقدام کنیم.

او گفت: می توانیم مسئله را از طریق دبیرخانه سازمان ملل پیگیری کنیم و با دبیر کل سازمان ملل تماس بگیریم.

تخت روانچی گفت: فعلا قصد نداریم فرد جدیدی را معرفی کنیم و مسئله آقای ابوطالبی را پیگیری خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره احتمال احضار سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع امریکا در ایران نیز گفت: این مسئله ارتباطی به روابط ایران و آمریکا ندارد و بحث در خصوص سازمان ملل است. آقای ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل معرفی شده اند و این مسئله مربوط به روابط ایران و آمریکا نیست که آمریکا بخواهد برای یک شهروند ایرانی ویزا صادر کند.

روانچی بیان کرد : سازمان ملل باید این مطلب را دنبال کند، چرا که سفیر ایران در سازمان ملل مستقر می شود و نیویورک به عنوان مقر سازمان ملل متحد مطرح است.

حبیب الله زاده هفته آینده به انگلیس می رود

روانچی همچنین درباره دیدارش با سایمون گس، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در وین و وضعیت روابط ایران و انگلیس و بازگشایی سفارت خانه ها گفت: مذاکره بنده با آقای گس در وین عمدتا بر روی مسائل هسته ای بود.

او گفت: روابط ایران و انگلیس و بازگشایی سفارت خانه ها نیز طی توافقی که کرده ایم پیش می رود. بر این اساس هفته آینده آقای حبیب الله زاده، کاردار غیرمقیم ایران در انگلیس سفر دیگری به این کشور خواهد داشت که این سفر نیز در ادامه روابط و سفر کاردار انگلیس به ایران در هفته های گذشته است.

رئیس جمهور اتریش به ایران سفر می کند

روانچی همچینین درباره سفر رئیس جمهور اتریش به ایران نیز گفت: در تماس با اتریش برای تعیین تاریخ دقیق این سفر هستیم و سفر در آینده نزدیک انجام خواهد شد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =