نسیم آنلاین نوشت:

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زائران حج تمتع ۹۳، قسط دوم هزینه سفر خود را در هفته اول اردیبهشت ماه پرداخت کنند. حداقل و حداکثر هزینه سفر حج آتی، هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است عکس

مهندس اوحدی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار هزینه سفر حج در دو قسط از زائران دریافت میشود، گفت: زائران قسط اول سفر حج آتی را که مبلغ آن پنج میلیون تومان بود، در بهمن و اسفند سال گذشته پرداخت کردند که مبلغ دریافتی از زائران بابت قسط اول با کسر یک میلیون تومان ودیعه در بانک و سود سپرده حج، دو و نیم تا سه میلیون تومان بوده است.

او گفت: طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت، قسط دوم هزینه سفر حج تمتع، هفته اول اردیبهشت ماه از زائران دریافت خواهد شد که مبلغ قسط دوم برابر با قیمت تعیین شده برای هر کاروان بر اساس گروه قیمتی با کسر پنج میلیون تومان مربوط به قسط اول خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت، حداقل و حداکثر هزینه سفر حج آتی را هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: کف قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده اما سقف قیمت‌ها با توجه به افزایش کیفیت هتل‌ها، حدود ۲۵۰ هزار تومان نسبت به حج گذشته افزایش داشته است.

مهندس اوحدی ادامه داد: هزینه حج تمتع ۹۳ در اصل بایستی مبلغ ۶۵۰ هزار تومان افزایش می‌یافت که با مدیریت خوب هزینه‌ها و حضور بهنگام در بازار عربستان و صرفه جویی‌های صورت گرفته، هزینه سفر صرفاً در برخی گروه‌ها حداکثر تا ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

او گفت: ظرفیت کاروان‌های حج ۹۳ در سراسر کشور تکمیل شده و بزودی کلاس آموزشی مناسک حج برای زائران در کاروانها آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نخستین گروه از زائران حج تمتع آتی ۱۸ شهریورماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    2 3
    آخر نفهمیدیم چقدر شده
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    ای کاش سازمان حج و زیارت هتلهای بهتری در مکه مکرمه اجاره میکرد واقعا کیفیت هتلها در این شهر در ایام حج تمتع بسیار پائین است خواهشمندیم سازمان حج در اجاره هتلها بازنگری اساسی صورت دهد به بهانه کم کردن هزینه از خدمات رفاهی و خدماتی کسر نشود سازمان حج در تخفیف از شرکتهای هواپیمائی و شرکتهای اتوبوسرانی درون و برون شهری و شرکتهای توزیع سبزی و میوه اقدام کند و از دولت برای هزینه ها مبلغی سوبسید بگیرد 33 روز سفر 10 میلیون خیلی زیاد است
  • منصور ميرزائي IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    3 0
    سلام عيكم جناب اقاي اوحدي بزرگوار لطفا سري يا تلفني به دفاتر ثبت نام بزنيد صحبت از هفت ميليون وهشتصدهزارتومان كه ميكنيد ميفرمايند حرف زده اند؟ امام حمام حضرت امام حسن عسگري عليه السلام ميفرمايند همه گناهان در يك اطاق كه كليدش دروغ است چرا دروغ؟ خيلي بد است چرا روراست نمگوئيد هزينه يازده ميليون است؟؟ رياست حج خانه خدا كه مقدسترين ونهايت ارزوي هرمسلمان است با دروغ همخواني ندارد بله بعداز سي سال زندگي ممجبور شدم كه فيس همسرم را بفروشم وهزينه بي مديريتي حضرتعالي وامثالهم بدهم وشرمنده همسرم باشم؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    2 2
    سلام بانکهاهمیشه تبلیغ میکنندپس انداز شمادرسه سال دوبرابر می شود پس چرا اینقدرکم حسامیکند
  • احمد فولادی ثابت IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 4
    با سلام .خواستم بدونم امسال کسانی که به حج تمتع مشرف میشن چه تاریخی ثبت نام کرده اند.