سید جلال حسینی می گوید راز موفقیت پرسپولیس این است که دایی را باری سال بعد نگه دارد.

ناصر قراگوزلو : سید جلال حسینی تشبیه جالبی از شرایط تیمش دارد. می گوید پرسپولیس این فصل مثل یک قربانی بوده که دست و پایش را بستند و تا می خورده کتکش زده اند. با این وجود آنها روی پا ایستادند و توانستند دوم شوند . برای همین هم بوده که شادی کردند و جشن گرفتند . این مشروح گفت و گوی سید جلال است با روزنامه خبرورزشی:

* در مورد آخرین بازی لیگ و آخرین سه امتیازی که کسب کردید چه صحبتی داری؟

بازی خوبی انجام دادیم، تمام هدف‌مان برد و کسب سه امتیاز بود که به آن رسیدیم چون واقعاً به برد نیاز داشتیم و احساس بردن بعد از بازی با راه‌آهن خیلی برای ما مهم و حیاتی شده بود که خدا را شکر به آن رسیدیم.

* اما در دقایق پایانی و شاید از نیمه دوم بازی با استقلال خوزستان طوری عقب کشیده بودید که احتمال تساوی‌تان وجود داشت؟!

بازیکنان ما در نیمه دوم استرس داشتند، تیم ما هم تیم جوانی است؛ تیمی که در چنین مواقعی ممکن است به مشکل بخورد، روی همین حساب هم من دائماً فریاد می‌زدم بروید به سمت جلو، نترسید.

* افسوس بازی با راه‌آهن و 2 امتیاز بازی با راه‌آهن را نمی‌خورید؟

مسلماً‌ افسوس 2 امتیاز را می‌خوریم چون با گرفتن آن 2 امتیاز قهرمان می‌شدیم اما فوتبال همین است و به خاطر همین مسائل است که فوتبال جذاب می‌شود.

* نایب‌قهرمانی برایتان چه حس و حالی داشت؟

ما با وجود همه زدن‌ها، نایب‌قهرمان شدیم. دست و پای ما را بسته بودند اما نایب‌قهرمان شدیم و فکر می‌کنم این عنوان کم‌ارزش نباشد.

* حالا نایب‌قهرمانی پرسپولیس ارزش قهرمانی را دارد؟

نایب‌قهرمانی کوچک‌ترین هدیه ما به هواداران بود اما من می‌دانم هواداران‌مان خیلی خوشحال شدند، به هر حال امیدوارم از تلاش ما راضی باشند و هدیه ما را بپذیرند.

* نگفتی نایب‌قهرمانی پرسپولیس ارزش قهرمانی را داشت؟

من تجربه چهار قهرمانی در لیگ را دارم اما انصافاً همه آن قهرمانی‌ها در آرامش به‌دست آمد اما در پرسپولیس که بیشتر بازیکنانش هم جوان بودند، مگر می‌توان این همه فشار را تحمل کرد. یک روز بی‌پولی، یک روز لغو شدن پرواز، یک روز لباس تمرین نداشتیم و این اواخر هم که لیست‌های عجیب و غریب برای ما چاپ کردند.

* در یک جمله بگو قهرمانی را حق پرسپولیس می‌دانی یا فولاد؟

من قهرمانی فولاد را تبریک می‌گویم چون فکر می‌کنم اصلاً این جمله درست نیست که بگویم قهرمانی حق چه تیمی بوده اما باید این را جهت آگاهی بگویم که ما با تیمی 7 میلیاردی نایب‌قهرمان شدیم، در حالی که شاید دو، سه برابر این رقم را برای تیم ما مطرح می‌کردند که اصلاً درست نبود. مثلاً مهرداد پولادی دو سال است که پول نگرفته اما برای او رقم عجیب و غریبی نوشتند.

* این‌ها را می‌گویی که چه حرفی بزنی؟

من می‌خواهم بگویم دست و پای ما بازیکنان را بسته بودند و در این شرایط همه هم از ما انتظار داشتند و باور کنید ما با وجود فشارهایی که بود به جای تمرین، کتک می‌خوردیم و خودمان را در چنین شرایطی آماده می‌کردیم.

* بحث جدایی و رفتنت به قطر دوباره به شکل جدی مطرح شده.

نه اولویت اول من ماندن در پرسپولیس است اما بازیکن باید در وهله نخست امنیت خاطر داشته باشد که ما الان نداریم. در شرایط فعلی باید بازیکنان ما حفظ شوند چون قطعاً تیم‌های دیگر به آنها پیشنهاد می‌دهند. پرسپولیس هم اگر می‌خواهد در آسیا موفق شود باید بازیکنان مطرحش حفظ شوند و حداقل 5 بازیکن مطرح دیگر را به خدمت بگیرد؛ آسیا مثل لیگ نیست به همین دلیل هم معتقدم پرسپولیس باید 5 بازیکن قوی بگیرد و تیم خوبی را ببندد چون لیگ قهرمانان آسیا با لیگ برتر تفاوت‌های زیادی دارد.

* نگفتی احتمال ماندنت بیشتر است یا جدایی‌ات؟

اگر من حرف می‌زنم به خاطر خودم نیست اما اگر در مورد خودم می‌خواهید بدانید باید بگویم احتمال ماندنم بیشتر است.

* اما پیشنهاد قطر و حتی سپاهان به تو، برایت وسوسه‌کننده نبود؟

پیشنهادها همیشه برای بازیکنان است اما تیم ما الان بی‌برنامه است و نباید پرسپولیس رها باشد.

* رویانیان گفته که پول بازیکنان را تا ریال آخر می‌پردازد.

آقای رویانیان گفته اما نمی‌شود، چون مشکلات زیاد است و در واقع هیچ‌کس نمی‌تواند بقیه حق و حقوق ما را بگیرد. الان من خودم 75 درصد قراردادم را طلب دارم اما هیچ‌کس نمی‌تواند حق و حقوق ما را بگیرد، آقای رویانیان هم گفته پول می‌دهد اما نمی‌تواند پول ما را بدهد. من از گرفتن پول‌مان کاملاً ناامید شدم و این را هم تقدیم به پرسپولیس می‌کنم درست مثل نایب‌قهرمانی‌مان! در ضمن می‌خواهم بگویم وقتی ما اعتصاب کردیم؛ به ما گفتند بی‌غیرت، بعد هم آن مسائل پیش آمد اما همه دیدند بازیکنان ما با تمام مشکلات چطور جنگیدند و مردانه نایب‌قهرمان شدند و عنوانی آبرومندانه را کسب کردند.

* در بازی با راه‌آهن شرایط بازی کردن را داشتی چون بسیاری اعتقاد داشتند اگر تو بازی می‌کردی شاید آن گل دقیقه 88 را دریافت نمی‌کردید؟

پارگی عضله، مشکل کوچکی نیست، از علی دایی هم ممنونم که به من فرصت داد تا شرایطم بهتر شود اما در بازی با راه‌آهن شرایطم طوری بود که از ابتدا نمی‌توانستم بازی کنم.

* اما قطعاً آن گل دقیقه 88 را فراموش نمی‌کنی؟

بازیکنان ما تلاش خودشان را انجام دادند، گفتم گل‌های دقایق آخر هم جزو فوتبال و زیبایی‌های فوتبال است و این هم یک واقعیت است که افسوس آن 2 امتیاز را می‌خوریم.

* به نظرت علی دایی باید بماند؟

من نمی‌توانم برای سرمربی‌ام تصمیم بگیرم اما نظر شخصی‌ام این است که علی دایی باید بماند چون پرسپولیس با هدایت فنی‌ ایشان نایب‌قهرمان شده و به آسیا راه یافته است.

* در مورد بازیکنان دعوت شده از پرسپولیس به تیم ملی چه نظری داری؟

تیم خوبی داشتیم و فقط در این بین من معتقدم جای محسن بنگر در لیست تیم ملی خیلی خالی است. من شخصاً فکر می‌کردم اسم بنگر در لیست کروش برای آفریقای‌جنوبی باشد چون انصافاً خیلی خوب در لیگ بازی کرده بود و وقتی نام او را ندیدم، ناراحت شدم.

* فکر می‌کنی بازیکن دیگری هم از پرسپولیس بود که می‌توانست به تیم ملی دعوت شود؟

در این مورد نظری ندارم چون سرمربی تیم ملی است که نظر می‌دهد و من هم اگر نظری دادم فقط در مورد بنگر بود و در خصوص بقیه بازیکنان نظری ندارم.

 4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =