فتح‌ا...زاده ادعا می کند که کروش 5 برابر دایی پول گرفته است.

محمدرضا تاج‌دوزیان:وقتی استقلال به تراکتورسازی باخت و علاوه بر از دست دادن قهرمانی لیگ برتر، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شد، فتح‌ا...زاده با حسرت و ناراحتی به سمت سکوهای تماشاگران رفت تا صدای اعتراضات هواداران را بشنود و آنها را آرام کند اما این اتفاق نیفتاد و مدیرعامل استقلال به شدت مورد حمایت و تشویق بعضی از هواداران قرار گرفت: «شرمنده‌تان هستم، کاش به جای این تشویق‌ها، فحشم می‌دادید!»

*پس از پایان بازی استقلال - تراکتورسازی در روزی که باختید، از سوی هواداران تشویق شدید و گفتید روزی تاریخی برای من بود.

من واقعاً نمی‌دانم چگونه و به چه صورت باید از این مردم عزیز و قدرشناس تشکر کنم. شرمنده آنها هستم، استقلال شکست خورد و هواداران به جای اینکه شعار دهند، تشویق کردند. بیشترین ناراحتی‌ام برای این است که به تراکتورسازی باختیم و قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان را از دست دادیم. من رفتم تا هواداران علیه من شعار بدهند و توهین کنند اما بیشتر از همیشه مرا مورد حمایت قرار دادند و ناراحت شدم. این هوادار روح بزرگی دارد. از همه‌شان عذرخواهی می‌کنم. دست‌شان را می‌بوسم و می‌گویم من خاک پای تمامی شما خوبان هستم.

*در مصاحبه‌های پس از بازی رسماً اعلام کردید از استقلال می‌روم و با هواداران خداحافظی کردید.

در این‌باره حرف‌هایم را زده‌ام و به طور مفصل آن چیزهایی را که باید می‌گفتم، بر زبان آوردم. من نمی‌توانم استقلال را این‌جوری بگردانم.

*چه‌جوری؟

یا تیم را به من بدهند و اختیار داشته باشم و دولت برود کنار یا اینکه دولت بیاید و بگوید تکلیف ما چیست و به چه ترتیبی استقلال باید اداره شود.

* یعنی استعفا می‌دهید؟

من منتظرم لیگ قهرمانان آسیا به پایان برسد و بعد بروم. من امسال خیلی تنها بودم. به تنهایی و با کوهی از مشکلات و بی‌پولی روبه‌رو بودم. ایستادم و به خاطر استقلال تحمل کردم. روزهای بسیار سختی را پشت ‌سر گذاشتم. شاید باورتان نشود وقتی با استقلال به امارات رفتم، 1000 دلار در جیبم نبود و 40 نفر را با خودم بردم. به تنهایی نمی‌توانم، نه نمی‌توانم.

*بالاخره می‌توانید یا نمی‌توانید؟

می‌توانم به شرطی که تیم را به دست من بدهند. مجمع را در اختیارم بگذارند و آن‌وقت یک ریال هم نمی‌خواهم. این را واقعاً می‌گویم. تیم را هر سال قهرمان می‌کنم اما اینکه ما بیایم وسط و آن‌وقت تعهداتی را که دوستان کرده‌اند، انجام ندهند، ما مسئول هستیم. دوباره می‌گویم تیم باخت اما تشویقم کردند. یک روز فضا درست شود، برمی‌گردم و با آنهایی که معرفت دارند، کار می‌کنم نه آنهایی که می‌گویند پول می‌دهیم بعد می‌کشند کنار و مظلوم گیر می‌آورند. من آن زمانی که رویانیان رفت، باید می‌رفتم اما ایستادم و ادامه دادم تا کار را تمام کنم. من با دست خالی نمی‌توانم، همین امسال با هزار و یک مشکل تا اینجا آمدیم. اگر در طول فصل حرفی نزدیم، به خاطر خویشتن‌داری و آبروداری بود.

* یعنی واقعاً فصل بعد مدیرعامل استقلال نیستید؟

با این شرایط نه.

* قلعه‌نویی چی؟ چند بازی با قاطعیت از نگه داشتن او روی نیمکت استقلال حرف زدید.

او برای استقلال زحمات زیادی کشیده است و باید بماند. من با قلعه‌نویی حرف می‌زنم و خواهش می‌کنم سرمربی بماند. امیرخان را راضی به ماندن خواهم کرد.

*به نظر شما چه کسی می‌تواند مدیرعامل بعدی استقلال باشد؟

من نمی‌خواهم وارد این ماجرا بشوم. از وظایف وزارت محترم ورزش است. امیدوارم شخص شایسته‌ای مدیرعامل شود. آقای گودرزی یک نفر را انتخاب می‌کنند. شما نگران مدیرعامل برای استقلال نباشید. این‌قدر که مدیرعامل داریم، بازیکن نداریم.

*این روزها سوژه داغ فوتبال، افشاگری برای قراردادهای بازیکنان و مربیان پرسپولیس است. حتی لیست قراردادهای بعضی از بازیکنان شما هم منتشر شده است.

من هیچ مشکلی با شفاف‌سازی ندارم .  خودم بزودی لیست  کامل قراردادها و دریافتی بچه ها را منتشر می‌کنم. مثلاً اگر علی دایی یک میلیارد و 800 میلیون گرفته، چه اشکالی دارد؟ مگر آقای کروش 5 برابر ایشان پول نگرفته است؟ به آندرانیک تیموریان نهایت 2 میلیارد پرداخت کردیم اما به همین بازیکن 6 میلیارد می‌دهند. نگیریم؟! پژمان برای ما باچه پولی بازی کرد و وقتی رفت چقدر به او دادند؟ جواد نکونام چطور؟ من باید جلوی هواداری که از تیمش انتظار قهرمانی آسیا را داشت پاسخگو می شدم. با همه بی پولی هایی که داشتیم ، بچه ها بخش عمده ای از قراردادهای شان را گرفتند و هر رقمیهم که قرارداد بستیم شفاف بوده است. تازه ما این همه بازیکن گرفتیم، شرایط‌مان این است وگرنه باید از هر تیمی 6 تا گل بخوریم و برویم دسته یک. منصفانه حرف بزنیم؛ یک نفر بیاید 4 بازیکن در حد ملی زیر یک میلیارد برای استقلال جذب کند، بقیه را من می‌گیرم. در استقلال و پرسپولیس هواداران ستاره می‌خواهند. شاید در تیم‌های دیگر بشود اما در این دو تیم نه. یک مثال می‌زنم؛ به امارات رفتیم یک بازیکن الجزیره قیمتش 13 میلیون یورو بود. می‌دانید این یعنی چقدر؟! قیمت یک بازیکن به اندازه بودجه چند سال استقلال است. تازه چند بازیکن میلیون دلاری دیگر داشتند و... من 24 میلیارد برای تیمم هزینه بستم اما تنها 16 میلیاردش تحقق داشته تازه این 16 میلیاردش هم 14میلیاردش را خود ما درآمدزایی کردیم. وزارتورزش تا حالا فقط 2.5 میلیارد به ما کمک کرده است.

*راستی به تیم ملی بازیکن می‌دهید؟

استقلال همواره بیشترین تعامل را با تیم ملی داشته است و همیشه بازیکنان‌مان را در اختیار تیم ملی قرار داده‌ایم. برای ما تیم ملی ارزش و اهمیت زیادی دارد و اگر شرایط مهیا شود، حتماً بازیکن می‌دهیم. هر کاری تیم‌های دیگر حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بکنند، ما انجام می‌دهیم.  

*برخی از هواداران استقلال نسبت به خریدهای نیم‌فصل ناراحت بودند.

من هر بازیکنی را که کادر فنی خواست، جذب کردم. بازیکنانی که مدنظر بودند به خدمت گرفتم. مشکل استقلال آسیب‌دیدگی بازیکنان ما بود که باعث شد همواره نتوانیم از همه نفرات‌مان استفاده کنیم. شما دقت کنید در دو بازی استقلال برابر الجزیره و فولاد، قلعه‌نویی همه نفرات را داشت و برد.

* الشباب عربستان را می‌برید؟

به امید خدا الشباب را می‌بریم و ان‌شاءا... در آسیا صعود می‌کنیم.

 

 

251 41

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 66666 A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    حاج فتل نگرفتیااااا . . . اون تشویقی که کردن از فحشم بدتر بود
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    برو تا اخراجت نکردند، برای همیشه
  • محمدی IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    کوفت بشه این همه پولی که میگیرید بقیه ورزشکارها هم دارن زحمت میکشن کجا یه همچین پولهایی میگیرن ، فوتبال شده مافیای پول
  • وحید EU ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    شوالیه دوزاری یادته بازی با فولاد با خنده گفتی ما برای پرسپولیس بازی کردیم ولی اونا نتونستند ببرند چوب خدا صدا نداره ترکتور بدجور نفستون گرفت 6 تایی ها
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    22 14
    حاج فتل وستت داریم
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    11 22
    سید جلال هم 1.300 قراردادش بود با همین لیست ارائه شده حدود 8 میلیارد پیشنهاد داشت و به نظرم بیشترین ضرر را امسال سید جلال متقبل شد
  • محمدهادی بهبود A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    15 16
    امسال استقلال خوب بود باید داربی را میبرد قهرمان میشد
  • رضا از خوزستان GB ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 1
    آقاي قلعه نوعي , فتح الله زاده: . به جاي اعتراف به خطا هايتان وعدم بكارگيري جوانان در تيم . و گرفتن در صد از بازيكنان و بازي دادن انها .به فكر جدايي از استقلال باشيد . استقلال ارثيه پدر شما كه نيست چرا استقلال را ترك نميكنيد؟؟؟ اما منافع شخصي شما باعث نميشه كه دل از اين فوتبال بكنيد
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 1
    حرومتونه