تعطیلات نوروز تب استیضاح فانی را سرد کرد/ مشکل آموزش و پرورش با استیضاح وزیر حل نمی‌شود

در روزهای پایانی سال 92، طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش توسط برخی از نمایندگان مجلس کلید خورد. استیضاح با حدود 80 امضا قرابر بود به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود.

زهرا تالانی: بعد از تعطیلات سال نو و شروع به کار مجلس به نظر می رسید که اولین کار نمایندگان رسیدگی به این موضوع باشد اما چنین نشد.

در همین باره با جبار کوچکی‌نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت وگویی انجام دادیم که می خوانید:


استیضاح وزیر آموزش و پرورش قبا از عید با امضای 80 نماینده به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.الان این استیضاح در چه مرحله ای است؟

چون استیضاح به تعطیلات عید خورد، زمان باعث کند شدن روند و سرد شدن تب ان شد. بیشتر امضاکنندگان دیگر آن را پیگیری نکردند. برای همین فعلا همینطور مانده تا نمایندگان امضا کننده آن را پیگیری کنند. تا آنجا که من اطلاع دارم مانند قبل نمایندگان به صورت جدی به دنبال آن نیستند.


یعنی برخی نمایندگان امضای خود را پس گرفتند؟

خبر ندارم که پس گرفته باشند اما احتمالا در تعطیلات عید به تفاهم رسیدند، برای همین دیگر برخی نمایندگان طرح استیضاح را دنبال نکردند.


دلیل این استیضاح چه بود که الان به تفاهم رسیدند؟

انتقادات در نحوه انتصابات وزیر، عملکردی که در حوزه اجرا داشتند و عدم توجه به حوزه پرورش و عدم توجه به تحول بنیادین در آموزش و پرورش است. در زمان رای اعتماد به نظر می رسید ایشان برنامه های جامعی برای این وزارت خانه دارد اما الان چنین نیست.البته ما سعی کردیم بودجه سال 93 را به گونه ای تنظیم کنیم که کمبود بودجه آن به حداقل برسد اما به هرحال معیشت معلمان و ساختار آموزش و پرورش برای نماینده ها مهم است.


شما هم این طرح را امضا کردید؟

نه. اما معتقدم که وزیر باید تا حدی در برنامه هایش تجدید نظر داشته باشد که این موضوع با تعامل انجام می شود نه استیضاح. به هرحال آقای فانی از بدنه خود آموزش و پرورش هستند و به مشکلات این وزارتخانه واقف هستند.من معتقدم که برخی مشکلات مربوط به دوره های قبل است و ربطی به اقای فانی ندارد برای همین باید به ایشان فرصت داد تا بتواند مشکلات را کم کند.


کمتر از شش ماه از وزارت آقای فانی در آموزش و پرورش می گذرد. به نظر شما این فرصت برای بررسی عملکرد ایشان زود نیست؟

در چند ماه اول انتخاب ایشان هم دغدغه هایی در مورد نیروی انسانی و ساختار آموزش و پرورش وجود داشت و بارها برخی نمایندگان به صورت شفاهی تذکر دادند اما الان قصد استیضاح را دارند. شاید چون تصور می کنند اینگونه مشکل حل می شود.


شما می‌گویید که الان این موضوع کند شده، یعنی ممکن است استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شود؟

من چون امضا نکردم در جریان نیستم اما اگر قرار به استیضاح هم باشد بعید می دانم به این سرعت باشد چون الان بیشتر موضوع استیضاح وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی مطرح است. همانطور که گفتم تعطیلات عید و تعطیلی مجلس از داغی موضوع کاست و الان نمایندگان به دنبال استیضاح اقای جنتی هستند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارسا EU ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    8 1
    آقاي فاني از زماني كه سكاندار وزارت آ.پ شده اند هيچ تلاشي براي جايگاه و رفاه معلمان نكرده اند طرحها و برنامه هايشان هم اصلا خوب نبوده و مرتب اظهارات نسنجيده خودش رو تكذيب ميكنه به نظر بنده نمايندگان مجلس بايد فورا آقاي فاني رو استيضاح كنن آقاي فاني شما خبر از جيب خالي فرهنگيان داريد؟