ایرنا نوشت:

جمعیت علمای اسلام شاخه فضل در پی بروز اختلافات سیاسی با حزب مسلم لیگ شاخه نواز از ائتلاف با این تشکل خارج شد.

جمعیت علمای اسلام شاخص فضل به همراه حزب مسلم لیگ شاخه نواز از جمله احزاب تشکیل دهنده ائتلاف حاکم در پاکستان هستند.

«جان اچکزایی» سخنگوی جمعیت علمای اسلام شاخه فصل روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد گفت: دو نفر از وزرای دولت پاکستان وابسته به جمعیت علمای اسلام شاخه فضل درخواست استعفای خود را به کابینه دولت محمد نواز شریف تقدیم کرده اند.

با وجود کناره گیری جمعیت علمای اسلام از ائتلاف با حزب حاکم پاکستان، این حزب همچنان در مجلس ملی پاکستان در اکثریت خواهد بود.

سخنگوی جمعیت علمای اسلام شاخه فضل گفت: بن بست سیاسی میان جمعیت علمای اسلام شاخه فضل و دولت مرکزی اسلام آباد باعث شد تا این جمعیت به اتحاد خود با حزب حاکم پایان دهد.

وی درباره علت این جدایی تاکید کرد: دولت محمد نواز شریف با جمعیت علمای اسلام شاخه فضل در خصوص مذاکرات صلح با شبه نظامیان طالبان و تدوین قوانین و سیاست جدید امنیت ملی مذکره نمی کند.

سخنگوی جمعیت علمای اسلام شاخه فضل گفت: وزرای ما استعفای خود را تقدیم دولت کرده اند، با این حال ما آماده گفت وگو و رفع اختلافات با حزب مسلم لیگ شاخه نواز هستیم.

«پرویز رشید» وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان در این خصوص گفت: نواز شریف نخست وزیر پاکستان در سفر رسمی در چین بسر می برد و پس از بازگشت به اسلام آباد با «مولانا فضل الرحمان» رییس جمعیت علمای اسلام شاخه فضل دیدار می کند تا اختلافات رفع شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =