۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

فارس نوشت:

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که معتصم آغا جان یکی از فرماندهان طالبان که نقش مؤثری در روند گفت‌وگوهای صلح بین دولت افغانستان و طالبان ایفا می‌کرد در امارات ناپدید شده است.
 «امرالله صالح» رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در صفحه «فیس‌بوک» خود خبر داد که معتصم آغاجان یکی از رهبران سابق طالبان که در کابل حضور داشت و برای مذاکرات صلح به امارات سفر کرده بود در آن کشور ناپدید شده است.

صالح نوشته است که بر اساس اطلاعاتی که به وی رسیده معتصم آغا جان در امارات در زندان به سر می‌برد.

به گفته وی، معتصم آغاجان یکی از رهبران طالبان که با حفظ هویت سازمانی خود ولی بدون اجازه «آی. اس. آی» مذاکراتی را با دولت افغانستان آغاز کرده بود، در امارات متحده عربی مفقودالاثر یا دستگیر شده است.

صالح افزوده است: وی سال گذشته در یک مصاحبه به نمایندگی از طالبان از مردم افغانستان عذرخواهی و بر ضد خط فکری تند تحریک طالبان صحبت کرد.

وی در ادامه مدعی شد: اگر معتصم اطلاعاتی از اوضاع منطقه و نزدیکی سازمان اطلاعات پاکستان با کشورهای خلیج (فارس) داشت، شاید پایگاه خود را دبی انتخاب نمی‌کرد و به افغانستان بازمی‌گشت.

صالح یادآور شد: بر اساس اطلاعاتی که در دست دارد تلاش دولت افغانستان برای آزادی وی از زندان نامعلومی در امارات تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

در همین حال روزنامه «اکسپرس تریبون» پاکستان نیز خبر داده است که معتصم آغاجان در امارات ناپدید شده و این موضوع را نزدیکان و اعضای خانواده معتصم نیز تأیید کرده‌اند.

این روزنامه در ادامه به خبر کشته شدن «ملا رقیب» یکی از فرماندهان طالبان که قصد انجام مذاکرات صلح با دولت افغانستان را داشت، اشاره کرده است.

ملا معتصم آغا جان مدتی است که در دفتری در دبی با دولت افغانستان وارد مذاکرات صلح شده و از طالبان خواسته تا از جنگ دست کشیده و به روند صلح بپیوندند.

در مقابل طالبان با رد اظهارات معتصم، وی را مهره‌ای فاقد اثرگذاری لازم عنوان و اعلام کرد که وی نماینده طالبان نیست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =