ایسنا نوشت:

 رئیس‌جمهوری ترکیه در مراسم غیرسیاسی پنجاهمین تور دوچرخه سواری ریاست جمهوری ترکیه باز هم نتوانست از سوال‌های خبرنگاران مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ماه اوت سال جاری میلادی فرار کند.
 به نوشته روزنامه حریت، عبدالله گل، رئیس‌جمهوری ترکیه پس از طی 7 / 1 کیلومتر دوچرخه‌سواری به مناسبت پنجاهمین تور دوچرخه‌سواری ریاست جمهوری ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: گمان می‌کنم که در این مراسم زحمت زیادی نکشیدم.

این سوال در رابطه با بیانیه اخیر رجیب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه بود که گفته بود: این کشور یک رئیس جمهوری سخت کوش و پرتلاش خواهد داشت.

عبدالله گل ضمن اجتناب از وارد شدن به یک مناقشه سیاسی دیگر افزود: شما به خوبی می‌دانید که آیا من سخت‌ تلاش می‌کنم یا خیر.

اردوغان در بیانیه‌ای در روزنامه حامی دولت "صباح" که متعلق به پسرش است، گفت: نخستین رئیس جمهور ترکیه که به طور مستقیم از سوی مردم انتخاب می‌شود، فردی قدرتمندتر از نقش تشریفاتی کنونی خواهد داشت.

اردوغان با این اظهارات انتظارات را مبنی بر اینکه وی در انتخابات ریاست جمهوری ماه اوت سال جاری میلادی شرکت می‌کند، افزایش داد.

اردوغان در این بیانیه افزود: این رئیس جمهور برای نخستین بار مستقیما از سوی مردم انتخاب خواهد شد که در این برهه زمانی بسیار حساس و مهم است. پس از این انتخابات مسئولیت‌ها تغییر خواهد کرد. فرد منتخب تنها یک رئیس جمهور پروتکل نخواهد بود. بلکه وی سخت تلاش، کار و دوندگی خواهد کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =