واحدمرکزی‌خبر نوشت:

کارشناس انگلیسی تصریح کرد آمریکا برنامه ای برای حمله به کره شمالی ندارد و سخن مقامات پیونگ یانگ در این زمینه نادرست است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، دانیل پینکستون از کارشناسان موسسه تحقیقاتی موسوم به گروه بین المللی بحران در گفتگو با این شبکه گفت:« آمریکا و کره جنوبی رزمایش نظامی مشترک خود را شروع کرده اند. هدف از این رزمایشهای سالانه ارتقاء توانمندی های نظامی کره جنوبی است. مقامات کره شمالی هر سال با الفاظ تند به این رزمایشهای نظامی واکنش نشان می دهند و خواستار لغو یا پایان این رزمایشها می شوند. مقامات کره شمالی تصور می کنند هدف از این رزمایشها، تمرین برای تهاجم نظامی به کره شمالی است. مقامات پیونگ یانگ همواره این سخن را مطرح می کنند که آمریکا می خواهد در این تهاجم نظامی کره جنوبی به همسایه شمالی اش در کنار سئول قرار داشته باشد. اما این سخن اصلا درست نیست. افکار عمومی جهانی و افکار عمومی داخل آمریکا به هیچ وجه از چنین تهاجمی به کره شمالی حمایت نخواهد کرد. آمریکا و کره جنوبی معاهده نظامی دارند و براساس آن، آمریکا به طرف مقابل تعهداتی دارد و باید به آن پایبند باشد. یکی از این تعهدات این است که اگر کره شمالی بخواهد به کره جنوبی حمله کند، آمریکا باید در کنار کره جنوبی قرار بگیرد و از آن دفاع کند.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    14 6
    امریکا لازم نیست حمله کنه، با این وضعیت که رهبر کره شمالی پیش گرفته و داره همه رو اعدام می کنه، خود حکومتش خود به خود سقوط میکنع