عضوفراکسیون اقلیت مجلس هشتم:مدیریتی که کار را شش ماهه تمام کند اما زیانش بیش از سودش باشد جهادی نیست

یک نماینده سابق مجلس گفت:مدیریت جهادی به این معنی نیست که ما شروع به کلنگ زنی و شعارهای پوچ و تحقق نیافته کنیم، بلکه به معنی این است که طبق برنامه، قانون و بودجه کشور را اداره کنیم.

امین شعبانی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص موانع تحقق شعار سال 93 با توجه به تجربه سال های گذشته گفت: سال 92، سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بود، حماسه سیاسی که تحقق یافت اما حماسه اقتصادی محقق نشد.

وی افزود: در سال 93 که سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، تدابیری که دولت باید لحاظ کند این است که پروژه های نیمه تمام را به پایان برساند و از بحث یارانه ها که در حال حاضر بسیار مطرح است را به سرانجام برساند.
عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم با تاکید بر این که در موضوع یارانه ها بایستی خود مردم داوطلب شوند،گفت: درهمین فروردین ماه کسانی مستحق گرفتن یارانه نیستند می توانند داوطلبانه استعفا دهند.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث مهم ازلحاظ اقتصادی این است که نمایندگان درمجلس طرحی بیاورند که براساس آن 30 درصد حامل های انرژی به حوزه تولید یعنی 20 درصد به حوزه صنعت ومعدن و تولید و 10 درصد هم به کشاورزی اختصاص یابد.
شعبانی با تاکید بر این که چنین راهکارهایی موجب امیدواری به تحقق شعار سال می شود ادامه داد: انتظارمردم از دولت محترم این است که با توجه به شعارسال این 30 درصدی که از سال 89 تا به حال تحقق پیدا نکرده در سال 93 محقق شود و از لحاظ تولید واشتغال زایی که سهمی که از حامل های انرژی کسر می کنیم سهم زیادی است که ان شاالله شعار سال 92 تحقق پیدا کند.
وی در خصوص این که در شرایط فعلی آیا روحیه مدیریت جهادی درمسئولین ما وجود دارد، گفت: مدیریت جهادی به این معنی نیست که ما شروع به کلنگ زنی و شعارهای پوچ و تحقق نیافته کنیم بلکه به معنی این است که طبق برنامه پنجم قانون و بودجه سلامت سالیانه تحقق یابد.
این نماینده عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم افزود:ما باید بتوانیم نسبت به مدیریت جهادی اهتمام جدی داشته باشیم. ازکلمه جهادی مشخص است که باید بتوان کارها را به اتمام رساند.در حال حاضردرکشوربه جای اینکه نزدیک به 40 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی داشته باشیم 6 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی داریم، این مدیریت جهادی می طلبد که پروژه های عمرانی طبق اولویت بندی 60 تا 70 درصد آنها را در سال 93 به اتمام برساند و تحقق یابد که مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد.
شعبانی در ادامه تاکید کرد:ارائه بودحه برای این پروژه ها بایستی از لحاظ کارخانه هایی که ورشکست شده اند، اولویت بندی شوند و باید برای رفع موانع با تشکیل یک تیم اقتصادی بررسی کنند که آن کارخانه ها اگر واقعا می توانند اشتغال زایی به وجود بیاورند، آن هم اشتغال زایی پایدار نه اشتغال زایی که باید لیستی ارائه می دهند که ما اینقدر اشتغال زایی داریم، به آن ها کمک شود. 
وی در پاسخ به این که مشکلات این بخش به چه علت به وجود آمده است،گفت:این مشکلات به این علت در حوزه تولید به وجود آمده است که وام های این چند ساله در بحث مسکن مهر و انبوه سازی شروع شد و بحث تولید و اشتغال زایی تعطیل شد، کارهای مسکن مهر و کارهای ساخت و ساز کارهای فصلی اند و پایدار نیستند، مدیریت جهادی می طلبد که در سال 93 به کارهایی بپردازد که اولویت دارند یعنی آن چیزی که خواسته تولید است که به درد نیازهای امروزی می خورد.
وی ادامه داد: درحال حاضر در حوزه کشاورزی مان بایستی از واردات میوه جلوگیری کنیم یا همان تولیدی که مورد نیاز کشور است آن چیزی که اولویت در کارگروه اقتصادی وزارت معدن و کارگروه اقتصادی دولت که تصویب شده اند اولویت اول تا دوم هستند که به این عمل مدیریت جهادی می گویند، اگر ما بگوییم که امروز این کار را ظرف شش ماهه باید تمام کنیم و به بهره برداری برسد ولی عواقب و زیانش بیش از سودش باشد مدیریت جهادی نیست.

29212 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    1 0
    این آقا فامیل نزدیک معاون اول آقای احمدی نژاد است و 8 سال نماینده سنندج بود ندیدیم دو بار درست حسابی تو مجلس صحبت کنه ضمن اینکه مدرک تحصیلی ایشونم مشخص نیست چیه
  • بی نام IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    1 0
    مثل قالی باف
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    به جای مسکن مهر برید به بانک ها سری بزنید ببینید چه فسادی دارند۰۰۰ حداقل مسکن مهر یک سری را خانه دار میکند ولی بانک ها چطور ۰۰۰فقط بر طبل گرانی میکوبند