پایگاه اینرنتی روزنامه العرب در تحلیلی از وضعیت جدید حاکم بر خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس پیش بینی کرد که قطر نمی تواند از محاصره عربستان سعودی خارج شود.

به گزارش خبرآنلاین العرب با تشریح دشمنی دیرینه عربستان سعودی با گروه اخوان المسلمین نوشت این کشور ابتدا اخوان المسلمین را محاصره کرد و آنها را در فهرست تروریسم قرار داد و پس از آن دولت قطر را به عنوان اصلی ترین حامی این گروه محاصره کرد.
این روزنامه نزدیک به آل سعود در ادامه با اشاره به اینکه سه کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین سفرای خود را از دوحه فراخواندند نوشت: امیر قطر سعی می کند کشور را از انزوایی که عربستان بر آن تحمیل کرد ، خارج کند.
به نوشته العرب با وجود اینکه امیر قطر برای خروج از این انزوا و محاصره به کشورهای آفریقایی مثل سودان ، تونس و الجزایر سفر می کند، بعید است بتواند این کشورها را راضی کند تا بر ضد عربستان موضعگیری کنند و بنابراین انزوایش ادامه خواهد یافت.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    20 3
    عربستان پدر خوانده اعراب به حساب میاد. قطر برای شکستن این انزوا نباید به کشورهای عربی دیگه متوسل بشه چون نتیجه نخواهد گرفت.بهتره دنبال یارگیری در میون غیر اعراب باشه.