ایسنا نوشت:

در حالی که روسیه اعلام کرده است که ناتو در حال ساخت یک ناوگان جنگی در منطقه است، یک ناوشکن آمریکایی مجهز به سیستم دفاع موشکی آگیس، از تنگه بسفر عبور کرده و وارد دریای سیاه شده است.

 

به گزارش  پایگاه خبری راشا تودی، پیش از این وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که ماموریت ناوشکن USS Donald Cook "حفاظت از هم‌پیمانان ناتو و شرکای دریای سیاه" در پی بحران اوکراین است.

 

کلنل استیون وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام نشانگر تعهد ما به هم‌پیمانانمان برای تقویت امنیت، آمادگی و توانمندی‌هاست، اما منابع نیروی نظامی روسیه بر این باورند که این اقدام بخشی از تقویت نیروی دریایی سیستماتیک است.

 

یک منبع روسی به نقل از کشتی شناسایی فرانسوی به اسم "دوپوی دولوم" و ناوشکن دوپلیکس گفت: آنچه ما می‌بینیم این است که برای نخستین بار از سال 2008 ناتو یک گروه رزمی دریایی در خارج از مرزهای روسیه تشکیل داده است. همچنین کشتی امداد و نجات فرانسوی موسوم به "الیزه" نیز از اواخر ماه گذشته در دریای سیاه حضور داشته است.

 

این منبع همچنین افزود: هدف از این حرکت، تامین حمایت‌های اخلاقی برای رژیم کی‌یف است و همچنین نمایش قدرت برای به زانو درآوردن روسیه.

 

این کشتی همچنین اطلاعاتی را در خصوص فعالیت‌های نظامی روسیه در کریمه و در مرز اوکراین فراهم می‌کند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =