فارس نوشت:

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار هم اکنون در اولویت کارهای واحد حقوقی معاونت امور زنان قرار دارد و ما با مفاد این لایحه موافق هستیم و تلاش می‌کنیم آن را برای اجرایی شدن آماده کنیم.
شهیندخت ملاوردی گفت: لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار یکی از لوایحی است که در دولت دهم تدوین شد اما به دلیل پایان کار دولت این لایحه به مرحله اجرایی شدن نرسید.

او ادامه داد: هم اکنون لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار در واحد حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال بررسی است تا موانع اجرایی آن رفع شود.

ملاوردی گفت: ما نیز با مفاد این لایحه موافق هستیم و تلاش می‌کنیم تا هر چه سریعتر بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به افزایش مرخصی زایمان مادران گفت: تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان مادران در کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی دولت مورد بررسی قرار گرفته است و تصمیم گرفته شده تا اعتبارات لازم برای اجرایی شدن این قانون از محل اعتبارات افزایش جمعیت که در ردیف بودجه وزارت بهداشت قرار دارد تأمین شود.

ملاوردی گفت: خوشبختانه اجرای افزایش مرخصی زایمان مادران به دلیل قانونی بودن آن نیازمند لایحه دیگری نیست و تنها معاونت مربوطه باید برای تأمین اعتبارات آن اقدام کند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    4 6
    زنان سرپرست هم مادر هستند هم جایگزین پدر در خانواده و جامعه و قدرتی که از این قشر میبایست پشتیبانی داشته باشد که هم از اسیب و خطرات زن بودن محافظت شود و هم با دیدی صحیح به او فرزندانش نگاه شود و هم دغدغه هایش برای بار بتنهایی بر دوشش را سامان دهد و تمام مسیولیتهای یک مادر دست تنها از تربیت کودکانش را در نظر گرفته تا هزاران تشویش های جنبی برای داشتن یک زندگی ارام و بی خطر و امن و شاد و بی دغدغه از ترسهایی که مانع اسایش روانی خود و کودکان تحت حضانت خود به پیش میبرد را همراه دارد .چه کند تا با ارامش فرزندانی صالح تربیت کند چشم امید به کمکهای معنوی و پوشش هایی را که دولت محترم اگر برایش اختصاص دهد و موجب امنیت خاطر سرپرست میشود.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    6 6
    پس زنان خانه دار چی میشه
    • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      10 5
      مرخصي بدن به زنان خانه دار؟
  • معلم IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    2 7
    لطفا آموزش و پرورش هم مرخصی 9 ماهه رو اجرا کند