فارس نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گفت ساده‌ترین راه برای پایان دادن به تنش بر سر نامزدی «حمید ابوطالبی» برای نمایندگی ایران در سازمان ملل این است که تهران از این تصمیم صرف نظر کند.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه بار دیگر با «نامناسب» خواندن «حمید ابوطالبی» برای نمایندگی ایران در سازمان ملل، گفت ساده‌ترین راه برای حل این مشکل این است که ایران از معرفی وی برای تصدی این سمت، صرف نظر کند.
واشنگتن از حدود یک ماه قبل و بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم تهران برای جایگزین کردن «محمد خزاعی» با «حمید ابوطالبی» به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، به بهانه نقش ادعایی ابوطالبی در جریان تصرف سفارت آمریکا در تهران، با این تصمیم مخالفت کرده است.
سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در یک هفته اخیر با تصویب قوانینی، خواستار جلوگیری از ورود ابوطالبی به آمریکا شده‌اند. کاخ سفید هم هرچند رسما اعلام نکرده که به وی روادید نمی‌دهد، اما او را برای حضور در سازمان ملل «نامناسب» خوانده است. این در حالی است که آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل، متعهد شده است که به جز برخی موارد خاص، برای ورود نمایندگان کشورها، مانعی ایجاد نکند.
ساکی که شب گذشته در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که «آیا صرف نظر کردن تهران از نمایندگی ابوطالبی در سازمان ملل، ساده‌ترین حل بحران است؟»، گفت: «خوب، مسلما همین‌طور است. ما نگرانی‌هایمان را به روشنی ابراز کرده‌ایم و این آن‌ها هستند که باید تصمیم‌گیری کنند.»
او در مورد دیدار اخیر هیئت‌های ایرانی و آمریکایی در حاشیه مذاکرات هسته‌ای در وین هم صحبت کرد و گفت که در این نشست علاوه بر موضوع هسته‌ای، مسئله اتباع آمریکایی زندانی در ایران و همچنین سرنوشت «رابرت لوینسون» کارمند سازمان سیا که گفته می‌شود چند سال قبل در ایران ناپدید شده نیز مورد بحث قرار گرفته است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =