مهر نوشت:

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اقتصاد مقاومتی به این است که جیب و کیف ملت خالی نباشد چرا که ملتی که خزانه خالی داشته باشد دیگر قادر به مقاومت و ایستادگی نیست.
آیت الله عبدالله جوادی آملی عصر پنج شنبه در درس اخلاق خود که با حضور رئیس و اعضای شورای عالی استانها در مؤسسه اسراء برگزار شد، خطاب به اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: تا زمانی که نقشه جامع کشور را نداشته باشید نمی‌توانید تصمیمات مفیدی بگیرید و اصولی که به عنوان نقشه جامع مطرح می‌شود، جهان دانی، جهان داری و جهان آرایی است.

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه دینی که ما را به زهد فرا خوانده است به ما می‌گوید طوری زندگی کنید که سربار دیگران نباشید، گفت: در قرآن کریم سوره نساء خداوند می‌فرماید مال و ثروت موجب مقاومت و قیام و ایستادگی ملت است لذا نباید این مال و ثروت را به دست کسانی سپرد که نمی‌توانند آن را اداره کنند.

او ملتی را که دستش خالی است را ملتی دانست که نه قدرت حرکت دارد و نه قدرت مقابله و از این جهت فقیر و مسکین است و از طرفی ملتی که فقیر شد اهل چاپلوسی نیز می‌شود.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    120 2
    خوب گفتی حاج اقا.کو گوش شنوا
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    67 2
    احسنت خدا خیره بده
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    90 2
    درود خدا بر این مجتهد راست گو که درد ملت ایران گفته
  • حمید دهشوری A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    28 0
    سلام ودرود بر حضرت ایشان ، ایشان یک مرجع تقلید آگاه به زمانند فرمایش ایشان مضمون کلام ائمه طاهرین علیهم آلاف التحیة والسلام است؛ امام باقرع: نزدیک است که فقر به کفر منجر گردد و امام علی ع : خدایا از فقر به تو پناه می برم که اگر پنهانش کنم می سوزاندم و اگر اظهارش کنم رسوایم می گرداند جواهر البلاغة تلاش های ریاست محترم جمهوری نیز در همین راستا وفقر زدایی ست خداوند این عزیزان را حفظ فرماید