بان کی‌مون، درخواست عباس را پذیرفت/ نتانیاهو، فلسطین را تحریم کرد/ صهیونیستها، یک گام عقب رفتند

نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی متعاقب درخواست عضویت محمود عباس، فلسطینی را تحریم شدید مالی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، بان کی مون با درخواست عضویت فلسطین در برخی نهادها و آژانس های سازمان ملل موافقت کرد. دبیرکل سازمان ملل درخواست عباس برای الحاق به 13 کنوانسیون بین المللی را پذیرفته است. روز گذشته سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که بان کی مون این پذیرش را به اطلاع 193 عضو سازمان ملل رسانده است.
این اتفاق در حالی رخ داد که اسراییل آزادسازی 26 فلسطینی زندانی را در چهارچوب جدول زمانبندی شده مذاکرات رد کرد.
در واکنش به این اقدام سازمان ملل، نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تحریم مالی تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد. در چهارچوب این تحریمها، انتقال وجوه مالیات کمرگی و همچنین مالیات ارزش افزوده کالا(به مبلغ 80 میلیون یورو در ماه) که از طریق اسراییل به حساب تشکیلات خودگردان می آمد، متوقف شد. این 80 میلیون یورو، تقریباً دو سوم بودجۀ تشکیلات خودگردان را تشکیل می داد که با آن حقوق 150 هزار کارمند و هزینۀ وزارتخانه ها را پرداخت می کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روزنامۀ فرانسوی زبان لوموند، بخش دیگری از این تحریمهای اقتصادی شامل عدم شرکت اسراییل در گسترش خط لولۀ گازی در نوار غزه خواهد بود. طرحی که سالها پیش توسط تونی بلر، فرستادۀ ویژۀ گروه چهارجانبه در خاورمیانه (متشکل از سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه) پیشنهاد شده بود.
به گفتۀ یکی از مقامات رژیم صهیونیستی، تحریمهای جدید به دلیل تخطی فلسطین از چهارچوب توافقات صورت گرفته تحت نظارت ایالات متحده آمریکا بوده است.
فلسطینیان توافق کرده بودند که از پیگیری عضویت در نهادهای بین المللی و اقامه دعوا علیه اسرائیل در طول ۹ ماه مذاکراتی که از ژوئیه ۲۰۱۳ آغاز شده بود، دست بکشند. در عوض اسرائیل موافقت کرده بود ۱۰۴ زندانی فلسطینی را در چهار گروه آزاد کند.
گفتنی است با پذیرش درخواست فلسطین در نهادهای بین المللی، فلسطین رسماً به عنوان یکی از اعضای مهم کنوانسیون ژنو در می آید؛ کنوانسیونی که رژیم اشغالگر را از ورود به اراضی اشغالی منع خواهد کرد. این اتفاق، از نگاه سازمانهای مدافع حقوق بشر گام مهمی در جلوگیری از اشغالگری اسراییل خواهد بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    18 25
    جهانی که امریکای حامی فاشیسم و تروریسم قدرت اول هست به هیچ جایی جز اشوب و فقر و تروریسم و وحشیگری بیشتر نخواهد رسید. به امید جهانی سرشار از ازادی و بدون حکومت جاسوس و واپسگرای امریکا
  • بی نام FI ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    10 4
    خوشم میاد دنیا در حال پیشرفته شمام بشین هی شعار بده