خوشبخت ترین مرد این 5 ضلعی کیست؟/ ژنرال ؟ شهریار؟ حسین آقا؟ یحیی یا کرانچار؟

ایستگاه آخر رسید. 30 هفته تلاش و نهایت این داستان مشخص شدن قهرمان لیگی دیگر است. قهرمان دوره سیزدهم لیگ برتر.

مهدیه جباری : اگر معیار برای قهرمانی نظرسنجی و آرای مردمی باشد ، استقلال و پرسپولیس شانسی بالاتر برای قهرمانی در لیگ برتر دارند اما در پایان این بازی کدام تیم قهرمان می شود؟ سازمان لیگ برتر بر اساس جدول بازی ها و سختی و سادگی مسابقات درحالی که 4 سکوی قهرمانی و 4 کاپ قهرمانی برای 5 تیم صاحب شانس تهیه کرده است ، اولویت قهرمانی را به فولاد خوزستان داده و به همین دلیل است که مهدی تاج یا با وزیر ورزش به تبریز می رود و یا با علی کفاشیان.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ در تبریز حسین فرکی برای اولین قهرمانی تاریخ مربیگری اش به مصاف مهدی تارتار و گسترش فولاد تبریز می رود. فرکی مربی خوش اخلاق و دوست داشتنی فوتبال ایران و یکی از بزرگان تیم ملی 78 آرژانتین ، حالا در رده دوم جدول است اما بازی ساده تری دارد. گسترش اگرچه از پدیده های لیگ بوده اما دو بازی آخرش را واگذار کرده . بازی آخر بازیکنان این تیم برابر نفت تهران این قدر بد بود که دو یار تیم یعنی محسن فروزان و مهرداد بایرامی تیم شان را مشکوک خواندند. فرکی می گوید جشن قهرمانی اهوازی ها شاید یک هفته به تاخیر افتاده باشد اما خراب نشده است.

صدرنشین لیگ یکی از دشوار ترین مسابقات سالش را در پیش دارد ، بازی برابر سپاهان. تیمی که خودش هم شانس کمی برای قهرمانی دارد. یحیی باز در هفته پایانی و گام آخر با کرانچار پنجه در پنجه می شود. با مردی که سال قبل ناباورانه رویاهایش را به باد داد. مردی که باعث شد پرسپولیس بی جام بماند و یحیی بی تیم. البته فقط برای چند هفته!

گل محمدی وتیمش فعلا صدرنشینند. برد مستقیم آنها حتی با یک گل یعنی قهرمانی البته مگر اینکه فولاد بتواند در تبریز جشنواره گل به راه بیاندازد. بازی با سپاهان هم اما خیلی ساده نیست که البته سپاهان با کرانچار می داند حتی مساوی با نفت یعنی از دست رفتن سهمیه آسیایی و او نمی خواهد در آخرین سال حضورش در اصفهان بی عایدی به کرواسی برگردد و یک بازنده لقب بگیرد. او که شاید بخت یارش باشد و بتواند به نیمکت تیم ملی بعد از جام جهانی هم نظر داشته باشد.

یحیی در دومین سال جدی مربیگری در لیگ برتر می تواند قهرمان باشد. او که فصل قبل همه گناه ها گردنش افتاد ، از رفتن مهدوی کیا تا قهر کریمی تا از دست رفتن جام حذفی ، باید برای قهرمانی این بار از خوان کرانچار عبور کند. این خوان بقدری سخت است که تاج نایب رئیس اصفهانی فدراسیون با یک احتمال سنجی سرانگشتی ، تیم تهرانی را اولویت سوم قهرمانی بداند و بساط جشن اصلی قهرمانی اش را برای تبریز بچیند.

ضلع چهارم این معمای پیچیده اما خودش استاد است. استاد قهرمانی در حالات خاص. 5 سال قبل این او بود که در شرایطی غیرقابل باور کاپ را برداشت و برد خانه. جایی که فولاد توانست ذوب آهن مدعی را 4 بر یک شکست دهد و استقلال یک گل به پیام مشهد زد. قلعه نویی بهترین مربی تاریخ لیگ برتر به پشتوانه امار حالا هنوز مدعی است. او نمی خواهد از این جام بگذرد حتی اگر پتانسیل لازم برای کسبش را هم نداشته باشد. اگرچه برای او گرفتن سهمیه آسیایی در جدولی که پرسپولیس برایش بردن این سهمیه هم کاری ناممکن می نماید ، می تواند اتفاقی خوشایند باشد. قلعه نویی آیا این جام را می برد؟ بعد از فولاد شاید او حتی به رغم بازی با تراکتورسازی ، شانسی بالا دارد برای قهرمانی . هرچند علی کریمی از طرف هم تیمی هایش در تبریز قول داده باشد در بازی با استقلال تا پای جان می جنگند تا سد راه آبی ها شوند.

در اهواز اما پرسپولیس چهارمین شانس قهرمانی است بازی با استقلال صنعتی . علی دایی قبل از بازی روزهای سختی را گذرانده. او که همراه با تیمش مدام از بی پولی می نالیدند با انتشار اسناد مالی باشگاه شان ، با پارادکس مشروعیت روبرو شدند . با این وجود آنها که به لطف این دعواها با وزارت ورزش توانستند بعد از سال ها با علیپروین در یک جبهه بجنگند ، آماده اند برای وقوع یک معجزه. قهرمانی را دو دستی چسبیده بودند اما خودشان پرش دادند و حالا برای کسب دوباره اش باید تا پای جان بجنگند.  نیاز به 3 نتیجه عجیب دیگر دارند اما هنوز امیدشان پا برجاست.شاید هم شد.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =