واحد مرکزی خبر نوشت:

ناتو توان روسیه برای اشغال نظامی اوکراین را تایید کرد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، با وجود اعلام تشکیل نشست بحران که احتمالا هفته آینده در وین برگزار خواهد شد، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز گذشته به دولت اوکراین در مورد اقدامات جبران ناپذیری که ممکن است نظامیان اوکراینی مرتکب شوند هشدار داد.
ناتو نیز تقویب قوای روسیه در مرزهای اوکراین را به ثبت رسانده است.
طبق تصاویر ماهواره ای هشت جنگنده و چهار بالگرد در پایگاه هوایی پریمورسکو در منطقه آختارسک روسیه حضور دارند. در منطقه بلگرود نیز تصاویر بیش از دوازده جنگنده ثبت شده است. نیروهای ویژه پیاده نظام نیز به این منطقه اعزام شده اند.
این تصاویر که در پایان ماه مارس از پنج منطقه گوناگون تهیه شده اند از حضور گسترده نظامی روسیه در مرز اوکراین خبر می دهند.
بنا به گفته فرمانده نیروهای ناتو در اروپا روسیه اگر بخواهد می تواند به طور کامل به اوکراین حمله کند.
فیلیپ بردلاو گفت ارتش روسیه تمامی تجهیزات و راههای لازم برای تکمیل ماموریت نظامی احتمالی خود را دارد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه داشتن چنین قصدی از سوی روسیه را رد کرد. لاوروف ناتو را به مبالغه کردن در این باره متهم کرد. وی حضور نظامیان در مرز را تنها مانور نظامی دانست.
در مقابل نخست وزیر اوکراین معتقد است این حضور نظامی ادامه عملیات روسیه برای قطعه قطعه کردن این کشور است. به همین دلیل اوکراین در برابر آنچه که بسیار شبیه به سناریوی شبه جزیره کریمه است بسیار سخت گیرانه عمل می کند.
تظاهرات حامیان روسیه و اشغال ساختمان های دولتی در شهرهای بزرگ شرق اوکراین افزایش یافته است.
روسیه بار دیگر اعلام کرده است آماده دفاع از ساکنان روس تبار این مناطق با هر شیوه ممکن است. این بار نیز اوکراین این تهدید را جدی گرفته و چهل هزار نظامی را به مرزهای خود اعزام کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =