۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۸

ایسنا نوشت:

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد:‌ دلیل اختلالاتی که روز گذشته در سایت هدفمندی‌ یارانه‌ها ایجاد شده بود کنترل و چک‌های امنیتی عمیق بود تا امکان مبارزه با حملات اینترنتی و هکرها فراهم شود.

نصرالله جهانگرد به ارائه توضیحاتی درباره روند ثبت نام در سایت رفاهی در روز اول پرداخت و در شرایطی که تا حدود ساعت ۲۱ شب هیچ مرجعی پاسخی درباره اختلالات ارائه نکرده بود توضیحی در این زمینه داد.

وی عنوان کرد: روز چهارشنبه بزرگترین عملیات فن‌آوری اطلاعات کشور شروع شد و پنج یا شش سیستم بزرگ اطلاعات کشور از جمله شبکه‌های موبایل، سیستم بانکی، سیستم ثبت نام و ... ترکیب شده و با یکدیگر به همکاری پرداختند تا افراد بتوانند به ثبت نام بپردازند.

مسوول ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها در وزارت ارتباطات همچنین عنوان کرد: در ساعت پیش بینی شده ثبت نام آغاز شد و اولین نفر حدود یک ثانیه پس از ساعت اعلام شده از استان مرکزی ثبت نام کرد؛ دومین نفر نیز از استان لرستان ثبت نام خود را انجام داد و بدین ترتیب تا حدود صبح بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سایت رفاهی ثبت نام کردند که خیلی عالی بود.

او ادامه داد: اما در ساعات آغاز این روز با توجه به این که مجموعه‌هایی که به این شکل طراحی می‌شوند در همه جای دنیا معمولا فرصت چندانی جهت امتحان ندارند و در ابتدای کار هم با تقاضای بالا مواجه می‌شوند، نیاز به کنترل و چک‌های عمیق امنیتی وجود دارد تا بتوان با حملات هکرها مقابله کرد. به همین دلیل چک این موارد موجب شد که برای ساعاتی در این سامانه کندی داشته باشیم و در برخی استان‌ها مردم در دسترسی به این سایت با اختلال مواجه شوند که البته این اختلال تا قبل از ظهر برطرف شد.

جهانگرد که در بخش خبری ساعت ۲۱ صحبت می‌کرد همچنین عنوان کرد: پس از برطرف شدن این اختلالات به تدریج شهروندانی که مایل به ثبت نام بودند ثبت نام خود را انجام دادند و اکنون هم شرایطی فراهم شده که از ساعت ۲۲ چهارشنبه افراد گروه دوم می‌توانند دو ساعت زودتر ثبت نام خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: در روز دوم ثبت نام یارانه‌ها افرادی می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند که شماره کارت ملی با یک تمام شود.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه در پاسخ به این سوال که در روزهای دوم تا دهم ثبت نام برای هدفمندی‌ یارانه‌ها تا چه اندازه امکان بروز مشکل در سایت رفاهی وجود دارد توضیح داد:‌ در واقع روز اول هم ما اختلال تکنیکی نداشتیم و کندی بود اما اکنون با شرایطی که وجود دارد و با ظرفیت اینترنتی در نظر گرفته شده که بسیار بالا است پیش بینی ما این است که هیچ مشکلی نباشد و افراد اگر با کندی مواجه شدند و فرصت کمی در اختیار داشتند می‌توانند روند ثبت نام خود را در دفاتری که در نظر گرفته شده پیگیری کنند.

جهانگرد در پایان از مردم بابت این که فرم‌های خود را کاملا صادقانه پر کرده‌اند تشکر کرد و افزود: به سهم خود از این که مردم به ندای رییس جمهوری در انصراف یارانه‌ها پاسخ دادند تشکر می‌کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    20 5
    وقتی هزاران نفر نتونند وارد سایت رفاهی بشن، همونها بعنوان انصراف دهنده محسوی میشن و این یعنی یک سوء تفاهم بسیار بزرگ.
  • بدون نام ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    10 3
    آقا رك بگم. انصراف نميدم. وضع ماليم هم خوبه واسش زحمت كشيدم اما از اين ٤٠ تومن انصراف نميدم. انصراف بدم كه پول بره تو جيب آقايون ؟ وقتي اطمينان دارم كه با انصراف از حق خودم و خانوادم اين پول خرج آباداتي و پيشرفت كشور نميشه چرا بايد انصراف بدم ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    27 1
    معادله فیثاغوریث هست یا پروژه ناسا ؟ هر چی هست خوب سرگرمی هستا
  • کاظم IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    1 0
    بنده از دیشب تا الان که ساعت 11 صبح است موفق به باز کردن سایت نشدم
  • یه دوست IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    7 0
    تو سایت فیس بوک تو یه ثانیه 1 ملییون نفر دکمه ورود رو میزنن در سایت انلاین هستن..ولی سرور ایران سایتی عین رفاهی وقتی 200 هزار نفر وارد میشن سایت و سرور کاملا میترکه ...این یعنی پیشرفت ما
  • فرهاد A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    1 1
    سلام من ثبت نام کردم ولی به دلیل قطع و وصل شدن دوتا از اعضای خانوارم ثبت نشد امکان اصلاح وجود نداره برای اصلاح اطلاعات فکری شده؟ سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امامه و پول یارانه زندگی ما را میچرخونه فوق لیسانس دارم و مدت یکسال و نیمه بیکارم َ