مسعود پزشکیان در روزنامه اعتماد نوشت:

عده‌یی از نمایندگان مجلس نسبت به دیدار نوروزی آقای جنتی، وزیر با آقای سید محمد خاتمی، رییس‌جمهور دولت هفتم و هشتم معترض شدند و طرح سوال از وزیر فرهنگ را به جریان انداختند که به نظر می‌رسد هنوز جریان اصولگرایی تلاش می‌کند تا سیاست انزوا را در برابر اصلاح‌طلبان به کار گیرد. در حالی که همه شاهد بودیم این سیاست حذف یا انزوا در قبال مقامات و چهره‌های برجسته نظام همچون آقای هاشمی‌رفسنجانی نتوانست به نتیجه برسد و ایشان پس از هشت سال تخریب و انزوا از سوی اصولگرایان با حضور چند روزه در انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری توانستند نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

لذا توصیه من به عزیزان اصولگرا این است دست از سیاست حذف و انزوای چهره‌های مردم نهاد و برجسته نظام همچون آقایان خاتمی و هاشمی رفسنجانی بردارند چون نتیجه‌یی جز شکست برای آنها نخواهد داشت.

آقای سید محمد خاتمی هشت سال رییس‌جمهور این مرز و بوم بودند و به سبب خدمات زیادی که برای نظام جمهوری اسلامی داشتند توانستند نزد مردم محبوبیتی کسب کنند. محبوبیتی که نقش آن را در چند برهه زمانی به ویژه انتخابات 92 شاهد بودیم. البته هدف از این یادداشت ذهن‌خوانی یا پیشداوری درباره یک گفتمان نیست بلکه تقاضایی از همه جریان‌های سیاسی داخل کشور است تا پایبند به قانون اساسی باشند و از تهمت زدن به دیگران پرهیز کنند،چراکه اگر کسی مرتکب جرم یا تخلفی در کشور بشود، نهادهای ذی‌صلاح من‌جمله قوه قضاییه رسیدگی می‌کنند و برخورد لازم را انجام خواهند داد.

اینکه برخی ادعا می‌کنند آقای خاتمی فتنه‌گر است یا به منافع کشور در سال 88 خیانت کرده، مردود است چراکه اگر چنین ادعایی درست بود ایشان تاکنون محکوم شده بودند و در حال گذران دوران محکومیت خود بودند. بنابراین زمانی که ایشان محکوم و مجرم شناخته نشده‌اند کسی حق ندارد جرمی به ایشان نسبت دهد و تهمتی نسبت به رییس‌جمهور سابق روا بداند که تهمت و اتهام زدن به افراد بدون سند و مدرک، طبق قانون اساسی یک جرم محسوب می‌شود و قوه قضاییه می‌تواند با استناد بر نص قانون اساسی در این رابطه ورود کند.در واقع امکان ندارد که کسی مجرم باشد و جریان عظیمی چون اصولگرایان از آن مطلع باشد ولی قوه قضاییه از آن در بی خبری به سر ببرد و مجرم را دستگیر نکند.

از طرف دیگر، مردم با حرف یک عده، نسبت به فردی موضع‌گیری نمی‌کنند، جامعه ما با توجه به سطح بالای آگاهی و دانشی که دارد با ارزیابی رفتار و عملکرد افراد تصمیم می‌گیرد که یک فرد را منزوی کند یا حامی یک فرد و جریانی باشد پس چه بهتر که دوستان اصولگرا دست از تخریب و انزوای افراد بردارند زیرا انزوا و حذف افراد با ادعا و حرف میسر نیست مگر جرم یا خطای آن فرد بر مردم ثابت شود. البته نباید فرد یا جریانی را مصون از هرگونه اشتباه یا خطا کرد. طبیعتا هر جریان و هر مسوولی در طول فعالیتش اشتباهاتی داشته و دارد ولی در همین ارزیابی اشتباهات باید منصفانه رفتار کنیم. آقای خاتمی اگر اشتباهاتی در دوران ریاست‌جمهوری خود داشته در کنار آن خدمات ارزنده‌یی برای کشور داشته‌اند که نباید این خدمات را قربانی اشتباهات کرد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348485

برچسب‌ها