رئیس مجلس با بیان اینکه دموکراسی با سلاح و موشک ایجاد نمی‌شود، گفت: حل مسأله سوریه تنها از طریق سیاسی و با گفت‌وگو میان همه گروه‌های سوری و برگزاری انتخابات سراسری در سوریه امکان‌پذیر است.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای حرکت بین‌المللی زائران صلح سوریه با اشاره به تحولات منطقه در سال‌های اخیر و چشم‌انداز بحران سوریه با بیان اینکه ریشه‌های بحران در سوریه به یک دهه قبل و لشکر کشی آمریکا و متحدانش به افغانستان و عراق باز می‌گردد، گفت: دخالت نظامی در افغانستان و عراق نتیجه‌ای جز افزایش تروریسم در منطقه و جهان نداشته است و اکنون شاهد حوادث تأسف باری در سوریه و تلاش تروریست‌ها برای نابودی این سرزمین هستیم.

وی در ادامه با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این بحران، افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با اعلام حمایت از روند دموکراسی و حل سیاسی بحران در سوریه،‌ دخالت خارجی و راه حل نظامی را مردود دانست و معتقد به استفاده از ساز و کار دموکراتیک و گفت‌وگو میان همه گروه‌های سیاسی سوری است.
رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه دموکراسی با سلاح و موشک ایجاد نمی‌شود، گفت: حل مسأله سوریه تنها از طریق سیاسی و با گفت‌وگو میان همه گروه‌های سوری و برگزاری انتخابات سراسری در سوریه امکان‌پذیر است.

لاریجانی در پایان این دیدار با تقدیر از تلاش‌های صادقانه اعضای حرکت بین المللی زائران صلح برای کمک به حل مسأله سوریه، اظهار امیدواری کرد که این حرکت بتواند به ایجاد صلحی پایدار در منطقه کمک کند.

همچنین در این دیدار، خانم "مریم اگنس" از کلیسای سنت جیمز دمشق نیز به نمایندگی از اعضای حرکت بین‌المللی زائران صلح ضمن قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران سوریه، هدف از سفر گروه خود را که متشکل از فعالان صلح از گوشه وکنار جهان است، کمک به حل مسأله سوریه دانست و افزود: ما از تلاش‌های ایران در طول این بحران برای حل مسأله سوریه از مجاری سیاسی و به صورت مسالمت آمیز تشکر می‌کنیم.
وی در ادامه گفت: ایران دوست واقعی ملت سوریه از ابتدای این بحران بوده و هست.
"آلیس مگوایر" از ایرلند شمالی نیز در این دیدار حل بحران سوریه را تنها از طریق سیاسی و آشتی ملی در این کشور امکان‌پذیر دانست.

 


 2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =