تسنیم نوشت:

عباس آخوندی در چهارمین جلسه شورای عالی استانها که بعد از ظهر امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع زلزله بسیار حائز اهمیت است گفت: زلزله بیش از 90 درصد سرزمین ایران را تهدید می‌کند بنابر این با توجه به این اینکه در محیط‌های لرزه‌خیر هستیم نمی‌توانیم نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم.

او به زلزله سال 69 در رودبار اشاره کرد و گفت: ریزش ساختمانها در رودبار و منجیل به حدی بود که امداد غیرقابل انجام بود و بیمارستانها فرو ریخته بودند، این در حالی است که باید با فرض ریزش ساختمانها امکان امدادرسانی وجود داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر چه شهرها متراکم‌تر باشد کارها سخت است گفت: براساس قوانین امکان ساخت ساختمانهای بلند در حریم 150 متری مسیرهای ورودی شهرها امکانپذیر نیست ولی این مسئله جدی گرفته نمی‌شود.

آخوندی در ادامه اظهارات خود گفت: شهر بیشتر از اینکه یک مجموعه کالبدی باشد یک مجموعه اجتماعی است. بنابراین نمی‌خواهم شهر را با خیابانها و معابرش بشناسم، اگر قبول کنیم شهر یک سازمان اجتماعی است آن وقت باید شهر در اختیار آن سازمان باشد تا شرایط بهبود رفاه حال شهروندان فراهم شود.
او با بیان اینکه این حرف را می‌زنیم اما هنگام عمل به این مسئله می‌پردازیم که شهر را به عنوان یک کالبد ببینیم و سازمان اجتماعی را فراموش می‌کنیم، گفت: در ایام نوروز که به شهرهای مختلف سر می‌زدم به این نکته دقت می‌کردم که آیا می‌توان هزار متر روی یک پیاده‌رو راه رفت و یا خیابانها و یا معابر برای سواره‌رو ساخته شده است. اکثر خیابانها فقط برای افراد سواره است حال مگر همه ساکنان این شهر که برای رفاه حال مردم آن طراحی شده سواره هستند؟.

آخوندی گفت: متاسفانه در عمل شهر را با کالبد و ماشین یکی می‌بینیم و اینکه آدم‌های این شهر چقدر آسایش و ایمنی دارند در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهیم این روند را به شکل دیگری بازگردانیم و شهر را به عنوان سازمان اجتماعی تعریف کنیم اساسا همه چیز تغییر خواهد کرد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mehrabmk.com A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    2 0
    اگر کلیه ساختمانها طبق نقشه و نظارت مهندسی اجرا گردد دیگر نباید نگران بود ولی......
  • کریم IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام جناب مهندس مثل این که خبر نداری از زمانی که شماها شهرداری ها را گفتید خودشان درامد وخرج خودشان را دراورند فکر نکردید از چه راهی ؟؟خانه ی های غیر اصولی ووکالتی که در شهر مشهد ودیگر شهر ها ساخته می شود وشهرداری برای درامد خود جریمه ی خلاف را می گیرید ومقاوم سازی نمی کند اگر فکر کردی دروغ است برو به منطقه های سرافرازان وطلاب وابوطالبو..........مشهد خانه های وکالتی را ببین که حتی معمار تجربی هم آن را نمی سازد چه رسد به مهندسین بی سواد مان .شرمنده خانه یمن از ساخت های قانونی است فقط مانده ام مهندسی که این را تایید کرده چرا روبروی خانه پنجره دوجداره داره وپشت خانه معمولی آوه فهمیدم ما ایرانیان از پنجره دوجداره برای زیبایی استفاده می کنیم واقعا این خارجی ها چیزی نم یفهمند .....................
  • مهراد US ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    زلزله هم نیومدبمیریم راحت بشیم.اه ه ه ه ه ه