ظریف و اشتون در کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند:23 اردیبهشت دور بعدی مذاکرات برای آغازتدوین گام نهایی

وزیر امورخارجه ایران و رئیس کشورهای عضو 5+1 در کنفرانس خبری مشترک به تشریح نتایج مذاکرات وین 3 پرداخته و اعلام کردند دور بعدی مذاکرات 23 اردیبهشت در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین، وزیرامور خارجه ایران نیز در سخنان خود در این نشست خبری مشترک، ابتدا از میزبانی وزیر خارجه اتریش و نمایندگی سازمان ملل در میز بانی شایسته از مذاکره کنندگان هسته ای ایران و 1+5 قدردانی کرد.

محمد جواد ظریف،گفت: نماینده عالی اتحادیه اروپایی و من همراه با هیات ها و مدیران سیاسی کشورهای چین،فرانسه، آلمان، روسیه،آمریکا و بریتانیا سومین دور گفت و گوها و تلاش های خود برای یافتن یک تفاهم جامع درمورد موضوع هسته ای ایران هماهنگونه که در برنامه اقدام مشترک ژنو پیش بینی شدن بود را به پایان رساندیم .

وی افزود:بدنبال آخرین دور مذاکرات هسته ای در ماه گذشته و براساس چارچوبی که در جلسه بهمن ماه داشتیم،ما اکنون مذاکرات و بحث های ریزی را درمورد موضوع های مختلف یا تمام موضوعاتی که به نحوی در قالب توافق جامع خواهد گنجید انجام داده ایم.

ظریف با بیان اینکه هنوز کار جدی و مفصلی نیاز است تا اختلافاتی که در این زمینه به طور طبیعی وجود دارد مورد بحث قرار گرفته و کار پیش رود،گفت: ما در این مرحله وارد مرحله بعدی مذاکرات می شویم و تلاش می کنیم تا فاصله ها را کم کنیم.

وی ادامه داد: در مذاکرات باید درمورد تمامی موضوع هایی که باید به توافق برسیم و مجموعه ای از موضوعات اساسی که باید در قالب توافق جامع قرار گیرد به تفاهم برسیم .

وزیر امور خارجه ایران در پایان سخنان خود تاکید کرد: ملاقات بعدی ما در 23 اردیبهشت در وین صورت خواهد گرفت.

کاترین اشتون بعداز ظهر چهارشنبه در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران،ضمن قدردانی از وزیر امور خارجه اتریش و نهاد سازمان ملل در اتریش برای میزبانی شایسته از گروه های مذاکره کننده هسته ای در وین 3،گفت:در این دور از مذاکرات گفت و های اساسی و تفصیلی داشتیم و تمام مسایلی را که می باید بخشی از توافق جامع باشند را پوشش دادیم اما هنوز کارهای زیادی در پیش داریم تا اختلافات موجود را حل و فصل کنیم .
اشتون تاکید کرد: هدف از مذاکرات کاهش اختلافات برای رسیدن به یک توافق کلیدی است و در همین راستا دور بعدی مذاکرات در تاریخ 13 می ( 23 اردیبهشت ماه) در وین برگزار خواهد شد.
محمد جواد ظریف پیش از این کنفرانس خبری با کاترین اشتون ملاقات داشت.

با جمع بندی نهایی در مذاکرات وین3، هفت کشور برای ورود به مرحله تدوین متن مشترک آماده خواهند شد.
مذاکرات بین ایران و 1+5 از ساعت 9 و نیم صبح روز سه‌شنبه آغاز و با ملاقات‌های دو جانبه معاونان وزیر خارجه ایران با همتایاین امریکایی و انگلی شان تا ساعت 8 به وقت محلی ادامه پیدا کرد.
هدف از این مذاکرات بررسی آخرین موضوعات در دستور کار بود. در دور روز اخیر هیات ایرانی و کشورهای عضو 5+1بحث‌های کلان برای رسیدن به درک نزدیک از هم و کم کردن فاصله‌ها و آماده شدن برای ورود به جزییات از مذاکرات آینده را در دستور کار داشتند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاکر A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    4 2
    جواد؛ بهت افتخار میکنیم
  • مثبت اندیش IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    6 2
    مذاکرات مثبت بوده : مثله همیشه...
  • محمدحسین A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 2
    تو رو خدا برید گام اول رو بخونید ببینید به گام های بعدی میرسه یا نه....فقط تو رو خدا برید متن انگلیسیش رو ترجمه کنید نه این که وزارت ترجمه کرده.....چرا نمیگذارن یکم در مورد ژنو حرف بزنن آخه تا کی تو سری زدن به مخالف ها
  • بی نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 1
    خدارو شکر روی موضوعات توافق به نقطه اشتراک رسیدند.
  • یا زهرا س IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 3
    خدا بخیر کنه ببینید چقدر بدبخت شدیم که واسه روزنامه هامونم قطعنامه تصویب میکنن خدایا خودت به دادمان برس مملکت رفت به ...